Mistä asioista miehet haluaisivat keskustella naisten kanssa?
Eräs toinen keskustelu herätti tämän kysymyksen. Mistä miehet haluaisivat keskustella naisten kanssa?
Olen ymmärtänyt, että miehet kaipaavat naiselta yleissivistystä ja naisellisuutta. Mistä aiheista keskustelu tuo nämä asiat esiin ja miten?
Kommentit (18)
Ihan mistä vaan voidaan keskustella. Tärkeintä on, että asioista on jotain järkevää sanottavaa ja osaa perustella mielipiteitään.
Ihan samat perus - politiikka, yhteiskunta, musa, leffat, kirjallisuus, taide etc.. Naisten kanssa on helpompi puhua tunteista, mutta en osaa muuten eritellä aiheita sukupuolen mukaan?
Minä keskustelen oikein mielelläni naisten kanssa kaikesta. Erityisesti sellaisista asioista joista naisilla on erilainen näkökanta kuin miehillä (keskimäärin), asioista joista miehillä ei ole mitään kokemusta ja sitten sellaisista asioista jotka kiinnostavat molempia keskustelun osapuolia ja josta kyseisellä naisyksilöllä on enemmän tietoa kuin minulla.
Naisen näkemys asiaan: kaikki aiheet käy, kunhan on riittävän samaa mieltä asioista miehen kanssa.
Ai mistä??Seksimieltymykset, edestä vai takaa taiko ollenkaan mistä muuten pitää, matkustelu? Rahasta? -auttaa moneen-
Yleensäkin kaikesta ja kaikista elämän asioista..ja ei tietenkään ekana kysytä niitä mieltymyksiä seksin suhteen
Vierailija kirjoitti:
Minä keskustelen oikein mielelläni naisten kanssa kaikesta. Erityisesti sellaisista asioista joista naisilla on erilainen näkökanta kuin miehillä (keskimäärin), asioista joista miehillä ei ole mitään kokemusta ja sitten sellaisista asioista jotka kiinnostavat molempia keskustelun osapuolia ja josta kyseisellä naisyksilöllä on enemmän tietoa kuin minulla.
Yllättävää, jos olet kiinnostunut kuulemaan asioista, joista nainen tietää sinua enemmän.
Oman kokemuksen mukaan näin on tosi harvoin.
Erityisesti naisen kanssa? En mistään.
Mukavan henkilön kanssa kaikesta mitä sattuu tulemaan mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Ihan mistä vaan voidaan keskustella. Tärkeintä on, että asioista on jotain järkevää sanottavaa ja osaa perustella mielipiteitään.
Kyllä. Kävin yhden likan kanssa aikoinaan ulkona kerran ja sillä ei ollut mtn sanottavaa mihinkään. Kuunteli vaan silmät tyhjinä. Sanoin noin tunnin kuluttua, ettei tästä näytä tulevan mitään. Oli kiva nähdä ja hei hei!
Vierailija kirjoitti:
Tunteista
Oikeesti?
Mun kokemuksen mukaan miehet ei tykkää keskustella. Varsinkaan naisten kanssa. Paitsi piparin puutteessa saattavat siihen kyetä, mutta eivät silloinkaan oikeasti kuuntele.
Ihan mistä vaan voin puhua naisten kanssa, mutta mieluummin keskustelen miespuolisten kavereiden kanssa. Esim autoista, urheilusta ja metsästyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunteista
Oikeesti?
Sivusta, mikä tuossa on ihmeellistä? Itse treffaillessani kohdannut useampia miehiä joiden kanssa tunteista keskusteleminen on ollut helppoa, ovat olleet varsin avoimia eivätkä mitenkään vältelleet aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää, jos olet kiinnostunut kuulemaan asioista, joista nainen tietää sinua enemmän.
Oman kokemuksen mukaan näin on tosi harvoin.
Ehkä miehillä on usein tarvetta jotenkin esiintyä edukseen, jollain tavalla miehekkäästi ja kaikkivoipaisesti. Minun kohdallani se menisi jo niin paljon näyttelemisen puolelle, etten koe tarvetta edes yrittää.
Aihe voi olla mikä vaan. Se ei ole ongelma. Introverttina arvostan ihmisiä, jotka ajattelevat rationaalisesti ja pystyvät perustelemaan mielipiteensä loogisesti ja tunnepitoisiin argumentteihin ripustautumatta. Hyvä keskustelija osaa sekä puhua, kuulla, että ymmärtää ja antaa myös toiselle puhevuoron ilman että häntä pitää keskeyttää. Hän ei myöskään ryöstä puhevuoroa huutamalla toisen keskustelijan puheen päälle. Mielestäni hyvä keskustelija pystyy keskustelemaan asioista polarisoimatta kaikkea mustavalkoiseksi ja olemaan rakentamatta olkiukkoja. Keskustelijoiden pitäisi vielä pystyä tarkastelemaan asiota myös useasta perspektiivistä, ei vain omastaan. Ja viimeiseksi, keskustelijan ei tulisi pyrkiä agressiivisesti voittamaan jokaista käymäänsä keskustelua.
Eilen keskustelin erään argentiinalaisen kanssa rantasaunan terassilla kolme tuntia, kun muut juhlivat ja ryyppäsivät sisällä. Edellistä hyvää keskustelua naisen kanssa en edes muista. Sen verran harvinaisia ne ovat.
No ajankohtaisista uutisista esimerkiksi