Ansiosidonnaisen jatkon omavastuuaika?
Ymmärränkö nyt oikein, että omavastuuaikaa ei ole, kun ansiosidonnaisen päivät eivät ole "nollaantuneet" (eli työssäoloehto ei ole täyttynyt)? Työttömänä olen ollut viimeksi yli 2 vuotta sitten.
Kommentit (14)
Omavastuuaika on se, mikä kuluu kun:
- ilmoittaudut työttömäksi...
- omavastuuaika alkaa kulua (tämä aika, jolloin tukea ei saa, riippuu työsuhteesta ja muista)
-...ja kun on kulunut, saat ansiosidonnaista.
Ansiosidonnaista saadaksesi pitää tuo työssäoloehto täyttyä. Jos olet ollut 2 vuotta töissä, niin tuo saattaisi täyttyä. Tuossahan tarkastellaan viimeistä 28 kuukautta ja 12 kuukautta pitäisi olla ollut töissä.
https://kokokassa.fi/miten-haen-tyottomyyspaivarahaa/omavastuuaika/
Vierailija kirjoitti:
- omavastuuaika alkaa kulua (tämä aika, jolloin tukea ei saa, riippuu työsuhteesta ja muista)
Ansiosidonnaista saadaksesi pitää tuo työssäoloehto täyttyä. Jos olet ollut 2 vuotta töissä, niin tuo saattaisi täyttyä. Tuossahan tarkastellaan viimeistä 28 kuukautta ja 12 kuukautta pitäisi olla ollut töissä.
https://kokokassa.fi/miten-haen-tyottomyyspaivarahaa/omavastuuaika/
Vastasit sitten ihan ohi :D Kyse on ansiosidonnaisen jatkosta, 100 päivää olen jo käyttänyt eikä työssäoloehto ole täyttynyt tässä välissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://kokokassa.fi/miten-haen-tyottomyyspaivarahaa/omavastuuaika/Vastasit sitten ihan ohi :D Kyse on ansiosidonnaisen jatkosta, 100 päivää olen jo käyttänyt eikä työssäoloehto ole täyttynyt tässä välissä.
Ap
Saat 300 tai 400 päivää andiosidonnaista. Jos ansiosidonnainen alkoi ennen 2.9. Joka päivältäsama summa. Jos ansiisidonnsinen alkoi 2.9 tai sen jälkeen, maksun suuruus porrastetaan, sinun ei tarvitse miettiä sitä. Ne laskevat sen puolestasi.
"työssäoloehto ei ole täyttynyt)? Työttömänä olen ollut viimeksi yli 2 vuotta sitten."
Siis oletko ollut töissä vai et? Eikö siloin työssäoloehto ole täyttynyt?
Maksetut ansiopäivärahapäivät nollataan aina työssäoloehdon täyttymisen jälkeen ja enimmäisaika alkaa alusta, vaikka ansiopäiviä olisi laskurissa vielä jäljellä. Myös omavastuuaika asetetaan aina työssäoloehdon täyttymisen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
"työssäoloehto ei ole täyttynyt)? Työttömänä olen ollut viimeksi yli 2 vuotta sitten."
Siis oletko ollut töissä vai et? Eikö siloin työssäoloehto ole täyttynyt?
Maksetut ansiopäivärahapäivät nollataan aina työssäoloehdon täyttymisen jälkeen ja enimmäisaika alkaa alusta, vaikka ansiopäiviä olisi laskurissa vielä jäljellä. Myös omavastuuaika asetetaan aina työssäoloehdon täyttymisen yhteydessä.
Työssäoloehto ei ole ehtinyt täyttyä eikä päivät nollaantua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Menisin, kunhan vaan ottaisivat mut töihin.
Ap
Jos vuoden sisällä on päivät nollautuneet niin uutta omavastuuaikaa ei aseteta, jos jäät työttömäksi.
Kyllä siitä mielestäni tulee viikon karenssi. Kysy omasta kassasta varma tieto, siellä neuvovat mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Jos vuoden sisällä on päivät nollautuneet niin uutta omavastuuaikaa ei aseteta, jos jäät työttömäksi.
Päivät ei ole nollautuneet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä mielestäni tulee viikon karenssi. Kysy omasta kassasta varma tieto, siellä neuvovat mielellään.
Niin kai se on tehtävä sitten.
Ap
Tietääkö joku?