Kannattaako asunto myydä kodinkoneiden kanssa vai ilman?
Kommentit (18)
Kyllä on etua kun myyt kahvinkeittimen ja leivänpaahtimen kanssa. Saat isot rahat.
Vain psykoosipotilas ottaa kodinkoneet mukaansa.
Eikö se ole ennemmin normi että myydään kodinkoneiden kanssa? Tai että ne kuuluu kauppaan. Pesukone ja rumpukuivaaja usein ei mutta muuten joo. Vai tarkoitatko kahvinkeittimiä sun muita pieniä kodinkoneita?
Ovet ja hanat kannattaa ottaa mukaansa myös, uusi asukas voi tuoda omansa.
Yleensä perus keittiökoneet etenkin jos on integroituja (astianpesukone, mikro) taidetaan nykypäivänä jättää myynnin yhteydessä. Pyykinpesukoneet taitaa olla vähän niin ja näin, jos on vaikkapa hyvin kapea tila ja siihen aikoinaan hankittu pieni erikoismitoilla oleva kone, niin sellaisia useammin jätetään, muut peruskoneet taidetaan ottaa muuttokuormaan ellei muuta sovita ostajan kanssa. Mä olen aina jättänyt keittiön koneet myydessä, pyykinpesukoneita taas en.
Mä olen käsittänyt että ne laitteet jotka mainitaan myynti-ilmoituksessa kuuluu kauppaan.
Usein jätetään, uusissa asunnoissa esim. kaikki kodinkoneet pesukonetta lukuunottamatta asunnossa eli aika sama setti myytäessä. Itse yritän sisällyttää pesukoneen myös kun helpompi sinne uuteen asuntoon tilata uusi asennettuna kuin lähteä raahaamaan sitä portaita ylös alas muutossa.
Tiskone kannattaa myydä asunnon mukana. Pesukone + kuivausrumpu ainakin itse haluan omia käyttää, eikä missään asunnossa ole tullut mukana.
Keittiön koneet (hella, mikro, jääkaappi, astianpesukone) Kuuluvat yleensä osaksi asuntoa. Jos niitä ei ole mukana, kannattaa erikseen mainita. Pesukone on yleensä niin ja näin, sitä ei tarvi mainita, mutta joskus niitä on myytävissä asunnoissa, joskus ei. Ilmalämpöpumppu, poltin/kattila, vesipumppu jne kuuluvat yleensä kauppaan. Samoin sähköliittymä pitää yleensä olla auki ja maksettuna.
Muista asioista voi sitten neuvotella.
Kaikki vesihanaan liitetyt pitää irroittaa, muuten vesivahinko jää myyjän vastuulle.
Tekoälyn vastaus:
Answer
Laadukkaat pussilakanat ja lakanat voivat kestää useita vuosia, jopa vuosikymmeniä, mikäli niitä hoidetaan oikein. Hoito-ohjeiden noudattaminen, kuten säännöllinen pesu ja vaihtaminen, on tärkeää niiden pitkäikäisyyden kannalta. Esimerkiksi, Finlayson tarjoaa jopa 50 vuoden takuun tietyille pellavapussilakanoille, mikä viittaa niiden erinomaisiin kestävyyteen
. Yleisesti ottaen, hyvin hoidettuja lakanoita suositellaan vaihdettavaksi noin kahden viikon välein, ja niiden peseminen ennen ensimmäistä käyttöä on suositeltavaa. Oikeanlaisten materiaalien, kuten luomupuuvillan tai pellavan, valinta voi myös vaikuttaa lakanat ja pussilakanat kestävyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Ovet ja hanat kannattaa ottaa mukaansa myös, uusi asukas voi tuoda omansa.
Ja ikkunat, vessanpönttö, lavuaari, tiskipöytä, kaikki valaisimet...
Vierailija kirjoitti:
Keittiön koneet (hella, mikro, jääkaappi, astianpesukone) Kuuluvat yleensä osaksi asuntoa. Jos niitä ei ole mukana, kannattaa erikseen mainita. Pesukone on yleensä niin ja näin, sitä ei tarvi mainita, mutta joskus niitä on myytävissä asunnoissa, joskus ei. Ilmalämpöpumppu, poltin/kattila, vesipumppu jne kuuluvat yleensä kauppaan. Samoin sähköliittymä pitää yleensä olla auki ja maksettuna.
Mikro ei läheskään aina kuulu osaksi asuntoa
Vierailija kirjoitti:
Vain hella ja jääkaappi. Jos näitä ei tule kauppaan mukaan, pitää asia ilmoittaa kauppakirjassa. Muut koneet ovat omakustanteisia eli ne saa ottaa mukaan muuttaessaan, jos haluaa.
Kärsitkö peräsuolen laskeumasta vai miksi haluat myydä kodinkoneet?