Muuttaisitko Sieviin jos pystyisit?
Kommentit (21)
Tottakai, olen aika halunnut asua keskellä ei mitään. Kui?
Opiskelen alaa, jolla työllistyy hyvin myös pienillä paikkakunnilla ja olen yksineläjä joten se ei olisi ku lähteä valmistumisen jälkeen. En kuitenkaan halua niin pienelle paikkakunnalle, mistä en tunne ketään. Varsinkaan kun ei ole "pakko" muuttaa työn perässä sinne.
Kukonkylä metropolitan area rules!!
Mummi oli kotoisin Sievistä, pidin kauniista paikkakunnasta.
Asun mieluummin suuremmassa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Missä se on? Hyvinkäällä?
Sen on siellä Korhoskylässäkö se oli niiden kenkätehdas. Tekee turvakenkiä raksalle. Käytiin tutustumassa niiden tehtaaseen, oli iso paja keskellä ei mitään Pohjois-Pohjanmaan eteläreunalla on.
En. Asun Tampereella. Mitä isompi kaupunki sen parempi
Voisin asua Sievissäkin, mutta en nyt satu asumaan siellä, vaan täällä, n. 150 km Sievistä etelään.
Eikö se oo miehitetty jotakuinkin koko kylä lestoilla?
Jos olisin lestadiolainen niin joo.
Voisin muuttaa, siellä päin tullut käytyä ja tykkään pienemmistä paikoista. Työasiat vaan ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
En. Yksi säätö ollut sieltä.
Poikarakkautta?
Tuskin muuttaisin, ei ole mitään syytä muuttaa sinne.
En ole lesta, en kuulu edes kirkkoon. Ihminen saa uskoa vaikka heinapelto-jumalaan jos niin haluaa. Pääasia että omasas päänupissa on asiat selkeästi järjestyksessä. Kuitenkin joudun välillä puolustamaan Lestoja, koska ne tarjoavat yhteisön tuen ja turvallisen tavan elää ja kasvattaa lapsia.
Sievissä en ole käynyt kuin läpi ajaen Oulu-Tampere - väliä. Jos Sievi on lesta-paikka, on varmasti turvallinen ja yhteisöllinen paikka asua ja elää. Kun teet työsi etkä kapakassa notku, ei kenelläkään pitäisi olla mitään valittamista Sievissäkään.
En, enkä minnekään muualle Suomessa. Juuri sen takia sieltä lähdin lähes 30 vuotta sitten etten enää voinut siellä asua, Lähdin 90-luvun laman aikana, joka ei ollut kuin varjo tästä järjettömyydestä mikä siellä nyt vallitsee.
Ei koskaan takaisin, olen turvannut lapsilleni kunnon kasvun ja pohjan elämälle täällä ja varmistanut että ovat pääseet todella yvin omaan elämään. Ja tietysti itselleni taloudellisesti huolettoman elämän.
En ikinä. Olen joskus asunut Nivalassa, joka on Sievin naapuri pitäjä. Nyt Helsingissä. Täällä on ihanaa ja vapaata.
Kyllä se on Sievi sellainen paikka, että sinne en muuttaisi.
En ikinä