kansainvälisiä nimiä?
Hei!
Meidän amerikkalais-suomalaiseen perheeseen on tulossa pian vauva ja nyt ollaankin paljon mietitty nimiä uudelle tulokkaalle. Halutaan siis kansainvälinen nimi jotta molemman sukulaiset osaavat nimen ongelmitta sanoa. Tässä muutama ehdotus johon kaipaisin mielipiteitä ja jos muita nimiä tulee mieleen niin saa ehdottaa :)
Lucas Sebastian
Lucas Daniel
Lucas Balin
Alexandra Sofia
Alexandra Nicolette
Charlotte ?
Isabella Alyssa
sukunimi ei ole suomalainen.
Kommentit (6)
Tunnutte pitävän pitkistä nimistä, joten voi olla monet liian lyhyitä teille, mutta tällaisia tuli mieleen:
Emily
Emma
Sarah
Susan
Hannah
Ben
Leo
Christian
Alex
Max
Myös Charlotte on kaunis, toisena nimenä voisi olla vaikkapa Alyssa. Mieleen tuli myös nimiehodtus pojalle eli Linus. Toisena nimenä Daniel on ihana, mutta hyvin sopisi myös Linus Alexander.
ja
Lucas Sebastian oli yksi vahvimmista nimiehdokkaista pojalleni
Lucas Daniel hyvin yleinen nimi -haittaako?
Lucas Balin (onko Balin sormusten herrasta se kaapio?)
Alexandra Sofia hyva tai entas vain Alexa?
Alexandra Nicolette Nicorette on ne tupakkalakkolaastarit ja purkat joten siksi ei tota toista nimea
Charlotte ? luulisin etta Charlotte englantilaisittain on vaikea suomalaisen lausua oikein, siksi en laittaisi. Vai lausuisitteko suomalaisittain? sekava!
Isabella Alyssa Alyssa liian erikoinen, Isabella hyva tosin yleinen
entas Tommy tai Kaspian tai Kristian pojalle
tai Emma tai Emilia tytolle?
haluatko yleisen nimen vai vahan harvinaisemman?
Ali Casimir
Anton
Christian
Oliver
Daniel olis tosi hyvä pojalle!
Clara
Clarissa
Sandra
Tuossapa muutama mikä äkkiä tuli mieleen...
Kiitos kaikille mielipiteistä ja ehdotuksista :)
Päädyttiin miehen kans siihen että jos tulee poika niin nimeksi tulee Lucas Sebastian ja jos taas tyttö niin Alexandra Sofia.
Daniel on yksi mun lemppareista pojan nimissä mut miehen sisko on Danielle joten ensimmäiseksi nimeksi emme sitä halunneet. Ja miehen veli on Kristopher joten Kristian on liian lähellä, molempien lempinimi ois Kris. Miehen kaverin vauva sai nimekseen Isabella muutama päivä sitten joten sinne meni sekin nimi. Ja mun entisessä au pair perheessä jonka kans olen vieläkin yhteyksissä niin niiden tyttö on Alexa. Kuten varmaan huomaatte niin me ei haluta nimeä joka on jollakin läheisellä.
Ja kyllä nauratti tuo Nicorette juttu, itse en ollut ollenkaan huomannut sitä yhteyttä joten kiitos siitä, en halua vauvani nimen muistuttavan mitään tupakkaan liittyvää.
Ja Balin on nimi josta mun mies tykkää, ei tietääkseni liity kyseiseen leffaan mitenkään. Minäkin sen ekaa kertaa kuulin ku mies ehdotti. Alyssa ois lausutta niinkuin Alissa suomeksi.
Mutta saimme siis päätöksen tehtyä ja kiva kuulla et nimet oli muidenkin mielestä hyviä :)
Lucas on tosi kiva nimi ja toimii hyvin Suomessa
Lucas Sebastian Ihana!
Lucas Daniel Kuten myös tämä! En osaa sanoa kumpi kivempi.
Lucas Balin Tämä ei minusta niin kiva kuin edelliset, koska Balin on yhtä pitkä kuin Lucas ja itse tykkään jos toinen nimi on pidempi. Lisäksi Balin on minulle uusi tuttavuus, joten pitäisi vähän makustella ensin..
Alexandra Sofia Ihana! Tosi hyvä yhdistelmä. (tässä toisen nimen lyhyys ei haittaa ollenkaan)
Alexandra Nicolette Hmm. ei niin kiva kuin edellinen. Nicolettestä tulee mieleen Nicorette, eikös sen niminen tupakasta eroon-valmiste ole, purukumi/laastari.
Charlotte ? Charlotte tosi kiva nimi, ehkä enemmän ulkomaalaisen kuuloinen kuin Alexandra ja voi tulla useamman sorttista ääntämistä (Sharlotte, Sarlotte, Tsarlotte, Sharlot..), mutta tykkään tästä silti tosi paljon.
Isabella Alyssa Isabella tosi kiva myös. Tuo Alyssa on vaikeampi, lausuttaisiinko kuten kirjoitetaan? Kaksi aata peräkkäin myös voi puuroutua suussa, muttei kyllä paljon. (IsabellA Alyssa). Ja toisaalta tuo toinen nimi saa kyllä olla minusta erikoisempi, harvoin sitä muut kuin puhuja itse joutuu lausumaan tai saa edes ikinä kuulla.