Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Espanjansiruetana - torjuntakeinot

Vierailija
07.09.2024 |

Meille on pihalle ilmestynyt ensimmäistä kertaa espanjansiruetanoita. Muutamana päivänä olen niitä bongaillut yhteensä kymmenisen kappaletta. Asumme pk-seudulla ja alueellamme on niitä runsaasti puistoissa ja niityillä, joista ne tulevat pihoille. Sateen jälkeen ihan hiekkateillä. 

Saako torjunnalla pidettyä kyseiset yksilöt pois pihalta? Onko kokemuksia? Niitä on naapuritonteilla eli helposti kulkeutuvat myös meille. Onko ferramolista apua? Aika kallista ainetta, joten turhan takia ei viitsisi ostaa. Kerään toki kaikki näkyvät yksilöt. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on pääkaupunkiseutu täynnä. 

Vierailija
2/13 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta mikään, olen jo muutaman vuoden yrittänyt. Söivät mun kasvimaan lähes tyhjäksi tänä vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Raamattu sanoo näistä perkeleen nilviäisistä? Onko niiden 666-siru se pedon merkki?

Vierailija
4/13 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutta laakealle astialle. Hukkuvat sinne hörppimään? 

Vierailija
5/13 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olut on hyväksytty käytettäväksi etanoiden ja kotiloiden torjunnassa kaikilla viljeltävillä kasveilla. Käyttötapa on syöttinä ansoissa, joihin etanat ja kotilot kulkeutuvat. Olutta ei tarvitse laimentaa käyttöä varten.

Vierailija
6/13 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oluella "ansaan", sitten polttaa ne. Vaikka kaupungin makkaranpaistopaikalla, jos kotona ei voi tulta tehdä. 

Vierailija
7/13 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallaa ne

Vierailija
8/13 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin asuinalueella on noita sateen jälkeen hiekkateillä todella runsaasti. Ei tee mieli astua päällä ja siinä saa kävellä tarkkana.

Vierailija
9/13 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut sirotetta vai onko teillä liian suuri alue?

Vierailija kirjoitti:

Ei auta mikään, olen jo muutaman vuoden yrittänyt. Söivät mun kasvimaan lähes tyhjäksi tänä vuonna.

Vierailija
10/13 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te poimitte noita etanoita? Itseä ne jostain syystä ällöttää todella paljon. Inhottaa ajatuskin nähdä niitä runsaasti jossain syötissä. 

Vierailija
11/13 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa olivat laittaneet kasvi ruukkuihin paimenpojan, joka sähköiskun antaessaan tappaa kiipeävän etanan.

Vierailija
12/13 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää siiliä Suomeen jotka popsivat etanat suihinsa.

Vierailija
13/13 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni muita torjunta-aineita ei ole Suomessa kuin Ferramol. Kyllä niitä kannattaa kerätä ja torjua, esim. Ruotsissa ja Tanskassa tilanne on jo paljon pahempi.