Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäin jumiin alemmuustilaan myrkyllisen suhteen jälkeen. Miten ihmeessä tästä nousee ja löytää itsensä? Kipeästi kaipaisin neuvoja.

Vierailija
07.09.2024 |

En halua olla uhriajattelija enkä syyttää muita pahasta olostani. Se ihminen oli ja se meni, hyvä niin. 

Kuitenkin sisälläni jäi se tunne- ja ajatusmaailma mikä silloin luotiin siinä suhteessa. Että minä en ole mitään, olen huono, kelpaamaton, totaalisen riittämätön ja häpeällinen ihminen. Minussa on vikaa ja tämä on todella jäänyt minuun syvälle. 

Se suhde itsessään ei kokonaan sitä aiheuttanut vaan myös avasi liudan aiempia haavoja, jotka jo luulin silloin käsitelleeni jollakin tavalla ja elin ihan hyvää elämää. Sitten en ollutkaan todella enää miltään, täysin raunio ja kulutettu loppuun. 

Se tunnemaailma jäi minuun asumaan enkä ole päässyt eteenpäin. Kaikella järjellä pitäisi jo päästä mutta kun ei vain tiedä kuka olikaan tai on. Pitäisi hyväksyä, päästää irti ja antaa tilaa rakentaa uutta mutta en tiedä miksi olen näin jumissa pääni kanssa. Vihaan itseäni nykyään. 

Terapian olen aloittanut mutta häveträä kun en tiedä kuinka ilmaista tämä. Koska en halua olla se joka syyttelee toisia ja uhriutuu vaan haluaisin vain yrittää selittää tämän sisäisen oloni ja vapautua. 

Terapiakäynti on aika lyhyt mutta ehkä seuraavalla kerralla yritän tätä jotenkin saada sanoitetuksi mutta en tiedä onko siitäkään hyötyä kuitenkaan. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen paljon unia edelleen tästä henkilöstä ja ne samat tunnemaailmat toistuvat. Olen vain todella jumissa. 

Haluaisiko joku kertoa kauan itsellään meni, että sai rakennettua uuden identiteetin pahoinpitelyn jälkeen? 

Henkilö oli selvästi narsistinen, ei vain omasta mielestäni vaan myös monen muun mielestä. Antaisin melkein mitä vain, että voisin siirtyä ajassa taaksepäin ja pääsisin hetkeen ennen kuin olin tavannut hänet. Niin paljon se sotku vaikutti elämään. -ap

Vierailija
2/7 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt asiat sinussa on johtanut siihen että suhde exään oli ylipään mahdollinen.

Nyt olet päässyt pois. Tiedät missä olit ja tiedät mitä et halua. Älä siis pelkää että löydät itsesi taas uudelleen samanlaisesta suhteesta tai ainakin tiedät miten lopettaa sellainen suhde välittömästi kun sen huomaat. Sinulla on keinot nykyään päätyää suhde. Keinot, jota aiemmin sinulla ei ollut.

Anna menneisyyden olla. Sillä ei ole "väliä" eli tärkeintä on tämä hetki ja se mihin menet.

Aktiivisesti "unohda" alemmuuden tunne ja taistele itsesi tähän hetkeen. Unohtaa et koskaan oikeasti voi eikä ole tarve. Siinä vellomista et tarvitse koska muistat varmasti aina. Vain itse tiedät mitkä asiat elämässäsi ovat tärkeitä, mene niitä kohti. Älä vertaa itseäsi muihin, heillä on omat polkunsa, omat lähtökohdat ja tahtonsa.

Tämän paremmin en osaa sanoittaa. Se mikä on minulle tärkeää, ei ole yhtään mitään jollekulle muulle koska hän lähtökohtaisesti ei tiedä eikä tunne samaa tarvetta kuin minä tai sinä.

Yritä puhua terapiassa. Saat ehkä ammattilaisen työkaluja eheytymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse eikä ole tarkoituskaan syytellä terapiassa ketään.

Terapia on sinua itseäsi varten, ja sitä varten että  opin löytämään uusia puolia itsestäsi ja vahvistamaan niitä hyviä asioita joita tiedät itsessäsi olevan.

Ei ole tarkoitus eikä syytäkään kaivella tapahtunutta, vain sen verran että alat miettiä omia mielikuviasi ja käsityksiäsi itsestäsi ja alat tajuta että se kaikki mitä se toinen on sinulle syöttänyt on valetta.  Teet hommia itsesi kanssa niin että pystyt jättämään sen taaksesi.

Se vie varmasti jonkun aikaa, mutta jos olet sitoutunut ja halukas tähän pääset varmasti vielä selville vesille.

Terapian kuluessa tulee varmasti päiviä jolloin on paha olla ja alkaa ajatella että kaikki on turhaa.  Se kuitenkin tarkoittaa sitä että aivoissasi on alkanut prosessi joka käsittelee asioita. Silloin on välttämätöntä tuntea myös se paha jotta siitä voi päästä eroon tutustumalla uudella tavalla itseesi ja löytämällä vahvuutesi. Ei pidä pelästyä. Terapia voi olla rankkaakin aika ajoin riippuen siitä kuinka syvästi sinua on rikotttu.

Tulet kyllä selviämään, minäkin selviän :)  

Vierailija
4/7 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä irti, älä jää roikkumaan menneisyyteen.

Vierailija
5/7 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salille kostokropan hankintaan. Toimii aina. Tosin parasta siinä on, että koston mentaliteetti unohtuu kun huomaat kuinka hyvä uudessa vahvassa kropassa on olla. Tyyppi, joka mitätöi sua ei ole ajatustesi arvoinen. Opi nauttimaan itsestäsi.

Vierailija
6/7 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse henkilökohtaisesti erakoiduin sekä rupesin käymään pitkään ja hartaasti itsetutkiskelua. Kävin läpi kaikki muistot ja tuntemukset kunnes ymmärsin että minun ei tarvinnut menneisyydelle niin paljon valtaa.Jokainen päivä on uusi mahdollisuus,askel kerrallaan.

Vierailija
7/7 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ottanut jo ensimmäisen, ja tärkeimmän askeleen, kun tiedostat tilanteesi. Ja toisen, yhtä tärkeä askel on se, että haluat päästä siitä pois.

Terapian näen itse sellaisena paikkana, jossa voi sanoa ääneen asioita, joista muuten ei voi puhua, mutta ne ovat ajatuksina omassa päässä.

Toipumiseen kuuluu myös syyttämisvaihe. Syyttämiseen ei kuitenkaan kannata jäädä vellomaan, vaan kun syytökset on käyty läpi, niihin ei enää palata. Anna vihan tulla ulos itsestäsi. Et pysty toipumaan, jos säilöt vihaa ja katkeruutta sisällesi.