Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain vakituisen kokopäivätyön

Vierailija
01.09.2024 |

En ole koskaan ollut pitkään samassa paikassa ja olen mieluiten tehnyt osa-aikaa tai keikkaa eri paikkoihin. Olen ollut opiskelija ja työtön pitkiä aikoja. Olen herkästi nostanut kytkintä työpaikoista.

Miten sopeutua vakityöhön?

Ja en trollaa tai leuhki, tiedän kyllä työttömyyden ja pätkätöiden tuskan. Siksi haluan muuttaa elämäni.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Kyllä se siitä lähtee, kun vaan teet. 

Vierailija
2/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Osaatko arvata kuinka moni työpaikka palkkaa työttömän pois tuilta? 30% 15%? 5%? Vastaus on 5%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon! Osaatko arvata kuinka moni työpaikka palkkaa työttömän pois tuilta? 30% 15%? 5%? Vastaus on 5%.

Olin projektiluontoisessa työssä nollatuntisopimuksella kun sain paikan. Tunteja oli kuitenkin 40/viikko, mutta projekti oli loppumassa. Mitään jatkuvuutta ei ollut tiedossa.

Vierailija
4/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 

Vierailija
5/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Sitoudu kuitenkin vain tiettyyn rajaan asti. Älä ole tyhmä kuten minä olin ja kuvittelin saaneeni työpaikan lopuksi elämäkseni.

Vimeisimmän työpaikan kollega, sanoi käyttävänsä seitsemän vuoden taktiikkaa. Hän siis vaihtaa työpaikkaa seitsemän vuoden välein. Viisikymmentäneljä vuotiaalle se vaikuttaa olleen aika menestyksekäs taktiikka.

Olen samanikäinen ja ensimmäisessä vaikipaikassani sain olla 13 vuotta. Seuraavassa "vakipaikassa" minut potkittiin ulos viiden vuoden jälkeen, ja sen jälkeen en ole vuottakaan ollut samassa työpaikassa.

Vierailija
6/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Sitoudu kuitenkin vain tiettyyn rajaan asti. Älä ole tyhmä kuten minä olin ja kuvittelin saaneeni työpaikan lopuksi elämäkseni.

Vimeisimmän työpaikan kollega, sanoi käyttävänsä seitsemän vuoden taktiikkaa. Hän siis vaihtaa työpaikkaa seitsemän vuoden välein. Viisikymmentäneljä vuotiaalle se vaikuttaa olleen aika menestyksekäs taktiikka.

Olen samanikäinen ja ensimmäisessä vaikipaikassani sain olla 13 vuotta. Seuraavassa "vakipaikassa" minut potkittiin ulos viiden vuoden jälkeen, ja sen jälkeen en ole vuottakaan ollut samassa työpaikassa.

Minun mittakaavassani vuosikin tuntuisi pitkältä ajalta. 

Ap

Vierailija
7/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD?

Vierailija
8/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma?

Vierailija
9/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisin työsuhde mulla on ollut kolme vuotta samassa firmassa. Olen vaihtanut koko ajan duunipaikkoja. 

Vierailija
10/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olin alle vuoden edellisessä vakituisessa kokopäivätyössä. 2 viikkoa sitten aloitin uudessa vakituisessa työssä omalla alalla. Kyllä niitä töitä osaavalle ja tekevälle aina riittää.

Vierailija
11/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Miten osaan sitoutua pitkäjänteisesti samaan työpaikkaan kun en ole koskaan tottunut sellaiseen tasaisuuteen? 

Vierailija
12/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Miten osaan sitoutua pitkäjänteisesti samaan työpaikkaan kun en ole koskaan tottunut sellaiseen tasaisuuteen? 

Ota joku kunnon tavoite. Vaikka asuntolaina.

Vierailija
13/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Työ on sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä.

Vierailija
14/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Pelkään, että mokaisin senkin. Haen siis joitakin sisäistä motivaatiota ja asennetta jolla jaksan sitten kun ensimmäiset ongelmat alkavat ilmetä.

Vierailija
15/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Jos haluat pysyä työelämässä, hae jatkuvasti parempia töitä. Harkitse kuitenkin tarkasti vaihtamisen edut. Toisinaan se toistaiseksi työpaikka voi olla paras.

Älä kysy minulta neuvoa tämän jälkeen. Olen ollut työttömänä pitempään kuin töissä.

Vierailija
16/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Pelkään, että mokaisin senkin. Haen siis joitakin sisäistä motivaatiota ja asennetta jolla jaksan sitten kun ensimmäiset ongelmat alkavat ilmetä.

Ei niillä muillakaan ole sisäistä motivaatiota ja asennetta. Varmaan lapsia, asuntolaina ja nälkä on.

Vierailija
17/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Selaa maksamattomien laskujen pinoa.

Vierailija
18/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AjAttele seuraavaa lomaa (josta saat lomarahaa).

Vierailija
19/24 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vakipaikka tee työstä tasaista. Jos olet kunnianhimoinen, tee töitä kuin olisit projektityössä - tee aina parhaasi ja ripaus extraa. Älä luisu turvallisuuden tunteeseen. Mutta pidä silti tarkka raja työn ja vapaa-ajan välillä. 

Älä ota hankalia pomoja ja/tai kollegoja henkilökohtaisesti, vaan pidä katse kauempana horisontissa. Mikä tahansa voi vakipaikassakin muuttua milloin tahansa, ja kun olet neutraali tyyppi joka tekee työnsä hyvin, pärjäät aallokossakin.

Nauti nyt kaiken jälkeen myös siitä, että tiedossa on palkallisia lomia joille voit myös tehdä suunnitelmia :)

Vierailija
20/24 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä vain ja hetki kerrallansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän