Miksi meillä alkoholismi rehottaa?
Vakava sairaus, alkoholismi ja silti meillä hyyssätään alkoholia kaikkialla.
Avatkaa silmät ja miettikkää kuinka paljon se aiheuttaa kärsimystä ja hyvin usein lähipiirille.
Nyt sitä yritetään et sais kotiinkuljetuksella.
Herätkää hyvät päättäjät!
Kommentit (115)
No mä ainakin olen taistellut mielenterveyshoidon kanssa vuosia. En mä saa toimivia lääkkeitä, saati että oikeaan terapiaan pääsisin.
Nyt multa katkaistiin kuukausi sit toimivat unilääkkeet ja paniikkihäiriölääkkeet, joiden avulla pysyin työkykyisenä. Alamäki alkoi heti.
Mietin mitä teen kun en kestä olojani, itsari heti vai myöhemmin.
Aloin juomaan ihan vaan sen takia että saan unta edes joskus. Työkykyiseksi mä en itseäni saa.
Enkä ole ainoa tässä maassa. Kansan epätoivoisesta itsehoidosta voi suurelta osin syyttää lääkäreitä, jotka ei anna toimivia lääkkeitä.
Ja kyllä, se on ollut jo aikaa sitten tiedossa, että toimivan hoidon ja lääkityksen puuttuminen lisää katukauppaa, alkoholismia ja kuolemia.
Alkoholi ei ole itse ongelma, vaan ihmisten huono olo ja nyky Suomessa hoitoa ei saa.
Päättäjien katse sinne terveydenhuollon suuntaan. Nämä supistukset ja leikkaukset tulee vaan lisäämään alkoholismia ja huumeongelmia.
Sitä saa jo kotiinkuljetuksella. Ulkomailta tosin ja halvemmalla kuin suomesta.
Vaikka alkoholi on kallista niin silti suomessa on eniten alkoholisteja suhteutettuna. Minun mielestä se johtuu ettei suomessa saa mahdollisuutta työntekoon. Ei töihin pääse ellei ole joku suber insinööri joka keksii asioita miten firma tienaa miljoonia. Ei pääse tavallisiin töihin raksalle edes nykyään. Ihmiset sitten möllöttää kotona kun ei ole mitään tekemistä ja alkavat juomaan alkoholia ajankuluksi.
Petteri Orpo on ollut kovasti huolissaan mielenterveysongelmien suuresta kasvusta ja samaan aikaan vapauttaa alkoholin saatavuutta, vaikka alkoholi on merkittävin taustatekijä mielenterveysongelmien taustalla. Tuhoaa myös voimakkaana solumyrkkynä ja rasvaa liuottavana pesuaineena aivoja enemmän kuin mikään muu maailman huume tai päihde, laiton tai laillinen.
Loogista.
"Lisää alkoholia. Enemmän, vahvempaa ja halvemmalla!"
Petterin lääkkeet kasvavien mielenterveysongelmien ratkaisuun.
Alkoholin käyttöhän on koko ajan vähenemässä ja vähentynyt jo pitkään. Nuoret ikäluokat juovat yhä vähemmän. Joten ei tämä minusta nyt ole niin järin ajankohtainen huolenaihe noin yhteiskunnallisella tasolla. Katoavaa kansanperinnettä koko alkoholismi.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin käyttöhän on koko ajan vähenemässä ja vähentynyt jo pitkään. Nuoret ikäluokat juovat yhä vähemmän. Joten ei tämä minusta nyt ole niin järin ajankohtainen huolenaihe noin yhteiskunnallisella tasolla. Katoavaa kansanperinnettä koko alkoholismi.
Vanhemman väestön keskuudessa alkoholin käyttö on kasvanut paljon.
Tytöt juovat useammin ja entistä humalahakuisemmin. Vanhuksetkin tissuttelevat alkoholia siinä määrin, että se aiheuttaa huolta hoitohenkilökunnassa. Vahvassa humalatilassa olevia rattijuoppoja saatiin kiinni poikkeuksellisen runsaasti koko maassa viime viikonloppunakin.
Viime päivien surulliset uutiset ovat täysin linjassa sen kanssa, että alkoholinkulutus on Suomessa viisinkertaistunut sitten 1960-luvun. Viinan juonti näyttää olevan ainakin alue, jossa naiset eivät ole suinkaan jääneet peränpitäjiksi. Alkoholin suurkuluttajia on arvioitu olevan 600 000, ja määrän ennakoidaan vain kasvavan. Suurkuluttajat käyttävät alkoholia todella paljon. Viime vuoden kokonaiskulutus oli henkilöä kohti laskettuna 55 puolen litran koskenkorvapulloa tai 718 pulloa keskiolutta.
Suomalaiset juovat pikkuhiljaa itsensä hengiltä, kun samaan aikaan ongelman edessä levitellään käsiä ja hymähdellään kuin juominen olisi jonkinasteista viihdettä. Takavuosinahan mediassakin näytettiin uutiskuvia junttikansan peijaisista, suomalaisten viinanhakureissuista Viroon, puuttumatta lainkaan siihen, miten syvästä ongelmasta ne itse asiassa kertoivat.
halutaan päästää päihderiippuvaiset nopeasti pois eläkkeensaajien keskuudesta kohti ikuista leposijaa. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka alkoholi on kallista niin silti suomessa on eniten alkoholisteja suhteutettuna. Minun mielestä se johtuu ettei suomessa saa mahdollisuutta työntekoon. Ei töihin pääse ellei ole joku suber insinööri joka keksii asioita miten firma tienaa miljoonia. Ei pääse tavallisiin töihin raksalle edes nykyään. Ihmiset sitten möllöttää kotona kun ei ole mitään tekemistä ja alkavat juomaan alkoholia ajankuluksi.
Suomessa ei ole suhteellisesti ottaen runsaasti alkoholisteja. Suomessa on suhteellisesti ottaen eniten amfetamiinin käyttäjiä, ja täällä kuolee nuoria nuorena amfetamiiniin enemmän kuin missään muualla.
Slaavilainen meininki. kansalle viinaa, valtiolle tuloja ja juovat hengiltä itsensä masennuksessaan kun eivät tee tai voi tehdä mitään p-valtio suomelle. Ihan idästä otettu malli kun tarkemmin ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin käyttöhän on koko ajan vähenemässä ja vähentynyt jo pitkään.
Suomessa käytetään niin paljon alkoholia, että pieni käytön väheneminen ei kauheasti auta. Alkoholi on merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että alkoholihuume vahingoittaa siittiöitä ja aiheuttaa niissä DNA-vaurioita. Suomessa käytetään (ja on käytetty) niin paljon alkoholia, että eri tavalla vammautuneita lapsia on syntynyt todella paljon kuluneiden vuosikymmenien aikana. Ehkä se on syynä väkivallan ja muun vastaavan häiriintyneen käytöksen määrän kasvuun. Vuosi vuodelta geeniperimä rappeutuu alkoholimyrkyn takia. Lapsia syntyy yhä enemmän ja enemmän eri tavalla kehitysvammaisina.
Maailman tappavinta ja erittäin myrkyllistä solumyrkkyä juodaan vuosikymmenet ja ajatellaan, että sellainen touhu ei vaikuttaisi mihinkään.
Tämä on niin käänteistä evoluutiota kuin vain olla ja voi. Suomessa lisääntyy kaikki autoimmuunisairaudetkin räjähdysmäisesti, puhumattakaan mielenterveyssairauksista. Nekin on osin perinnöllisiä.
Onko nepsyilmiö tätä
Vierailija kirjoitti:
Eli mitään syytä helpottaa alkoholin saatavuutta ei siis ollut, jos käyttö on kerran vähän vähentynyt.
Suurimman osan työkyvyttömien alkoholistien juomisesta rahoittaa sosiaalitoimi eli veronmaksajat. Jos ei rahoittaisi, rikollisuus alkoholismin ympärillä kasvaisi hyvin paljon kun vakavasti riippuvaiset tekisivät paljon enemmän rikoksia alkoholia saadakseen.
Alkoholistien kanssa ollaan ns. pakkoraossa. Jos juopottelua ei tueta verovaroin, rikollisuus kasvaa kun alkoholistit tekevät rikoksia alkoholihuumetta saadakseen, ja jos juomista tuetaan, veronmaksajien rahoja menee satoja miljoonia alkoholistien juomisen tukemiseen ja alkoholikauppiaiden rikastuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitään syytä helpottaa alkoholin saatavuutta ei siis ollut, jos käyttö on kerran vähän vähentynyt.
Itse ajattelen niin päin, että valtion pitäisi säädellä aikuisten ihmisten tekemisiä minimimäärä, jolla yhteiskuntajärjestys säilyy. Eli jos alkoholin aiheuttamat ongelmat on lähinnä vähenemään päin, voidaan löysätä rajoituksia alkoholin saatavuuteen. Minusta on ihan kummallista, ettei täällä saa kaikkia alkolijuomia ruokakaupasta, kuten muualla Euroopassa saa. Tai nämä ei saa myydä ennen aamuyhdeksää tai kaupasta iltayhdeksän jälkeen säännöt. Enkä edes itse juurikaan käytä alkoholia, vastustan vaan periaatteessa turhaa säätelyä.
THL:
Kokonaiskulutus väheni vuoteen 2022 verrattuna 2,4 prosenttia. Pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna kokonaiskulutus on pääsääntöisesti vähentynyt vuodesta 2007 lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin käyttöhän on koko ajan vähenemässä ja vähentynyt jo pitkään.
Suomessa käytetään niin paljon alkoholia, että pieni käytön väheneminen ei kauheasti auta. Alkoholi on merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja.
Suomalaisten alkoholin kulutus on itse asiassa EU-maiden toiseksi pienin. https://stat.fi/tup/tietoaika/tilaajat/ta_06_03_alkoholi.html
Koska ne, jotka asioista päättävät ovat alkoholisteja. Jos olisivat raivoraittiita olisi jo kieltolaki.