GiGANTTI Erityisesti yksi kodinkone- ja elektroniikkaliike on aiheuttanut asiakkailleen harmaita hiuksia, ilmenee IS Extran selvityksestä.
Elektroniikkaliike riepoo asiakkaiden hermoja toimitusjohtaja: Olen pahoillani
Kommentit (14)
Minulle riittää syyksi olla ostamatta liikkeiden ylimieliset geelipäät ja bimbot.
Minulla ei ole ollut mitään ongelmia gigantissa asioidessa, tosin olen ostanut lähinnä sellaista tavaraa jonka voi ottaa kantoon ja maksaa kassalle, enkä muutenkaan ehkä kuulu siihen kansanosaan jota yritetään vedättää.
Gigantista ostettu pyykinpesukone oli ihan susi. Ei ollut edes halpa (lähemmäksi 700€). Kuluttajansuoja tuossa liikkeessä täysi nolla. En saanut konetta enää pois käsistäni ja itkien kaupasta ulos. En ole enää jalalloillani gigantteihin mennyt. Ei kannata. Läheisillä myös huonoja kokemuksia gigantista.
Menin ostamaan 1-vuotiaalle gigantista tablettia, että voisi katsella areenasta lastenohjelmia. Myyjä totesi, että alle 300 €:n ei sellaista tablettia saa, mitä ostaa kannattaisi. Että kun ei riitä tila sovelluksille ja valokuville. Ei millään suostunut myymään satasen lenovoa, vaan änkytti ja jankkasi, että kyllä tämä 300 e samsung on se minimi mitä kannattaa ostaa. Osoitin vielä kärryssä leuka syljessä päristelevää aivotonta nyyttiä ja kysyin, ostaisitko itse hänelle 300 e tabletin. Kilpailijalta tuon satasen lenovon sitten hain ja tabletti on edelleen, pari vuotta myöhemmin, aivan kurantti.
Jep, viimeinen esine jonka gigantista hankin oli kalliimman puoleinen tv (lähes 2000€) johon tuli vikaa n. puolen vuoden käytön jälkeen. Gigantin mukaan ei kuulu heille mitkään takuuasiat, vaan maahantuojalle ja numeron voivat antaa. Ja maahantuoja kertoopi sitten puhelimessa että tuollainen osa mikä nyt on hajonnut, ei kuulu takuuseen. Muistakaa aina kun ostatte tv:n kysyä osa osalta mitkä osat kuuluu takuuseen!
Lopetin jo vuosia sitten Gigantissa käymisen, kun liikkeeseen astuessani huomasin myyjien pitävän juorurinkiä keskellä liikettä ja minut nähdessään pakenivat kaikki takahuoneeseen.
Tämä toistui useita kertoja.
Marssin sitten Poweriin, jossa myyjä lähestyi ja kysyi tarvitsenko apua vai olenko katselemassa.
Sain niin hyvää palvelua, että sen jälkeen olen heiltä ostanut useamman monen tonnin laitteen, enkä edes pieraise Giganttiin päin.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin jo vuosia sitten Gigantissa käymisen, kun liikkeeseen astuessani huomasin myyjien pitävän juorurinkiä keskellä liikettä ja minut nähdessään pakenivat kaikki takahuoneeseen.
Tämä toistui useita kertoja.
Marssin sitten Poweriin, jossa myyjä lähestyi ja kysyi tarvitsenko apua vai olenko katselemassa.
Sain niin hyvää palvelua, että sen jälkeen olen heiltä ostanut useamman monen tonnin laitteen, enkä edes pieraise Giganttiin päin.
Sama tarina minulla. Viimeiset 3 ostosta olen mennyt suoraan Poweriin, etukäteen olen kyllä tehnyt hintavertailua netissä. Olen eläkeläinen, luulinkin että Gigantin siksi lähtivät karkuun. Nyt ajatellen oli hyvä, että menivät ja minä älysin mennä muualle.
Mä ostin Gigantista headsetin tietokoneeseen, ei ollut edes mikään kaikista halvin vaan yli satasen. Vajaan 3kk päästä kesken pelin sanoi itsensä irti, äänet kuului mutta mikrofoni mykistyi. Sen jälkeen kun koitin kaikki mitä pystyi, painelin Giganttiin ja sanoin että ei pitäisi tämän hintainen näin nopeasti mäjähtää. Olisi tarjonnut takuuhuoltoa jossa menee x aika, sanoin että ei käy kun tarvitsen uudet samantien. Tein hyvin selväksi että samaa mallia en enää huoli takaisin joten sain vaihdettua eri merkin parempaan versioon. En tiedä että olisivatko jatkaneet vastaan vänkäystä jos en olisi niin selkeäsi ilmaissut että mikä minulle käy.
Gigantista ei tosiaan kannata ostaa mitään, mitä ei saa heti käteensä. Kyllästyin jo vuosia sitten huonoon/olemattomaan palveluun ja olemattomien tuotteiden myymiseen (mainostettiin tuotetta, liikkeessä sitä ei ole, mutta on ihan kohta tulossa Norjasta rekalla, otettiin maksu ja luvataan ilmoittaa sitten kun tuote on viikon sisällä liikkeessä ja tadaa! tuotetta ei näy eikä kuulu kuukauteen, ei myöskään ilmoitusta siitä, ettei sitä ole koskaan tulossakaan). Ihmeen kauan G on pysynyt pystyssa kuitenkin.
Monet asiakkaat ovat kertoneet negatiivisista kokemuksistaan Gigantin kanssa. Esimerkiksi eräs asiakas tilasi varsi-imurin tarjouksesta, mutta sai myöhemmin ilmoituksen, että tilaus oli peruttu ylimyynnin takia, vaikka tilausta tehdessä tuotetta oli varastossa. Tämä jätti asiakkaan ilman odottamaansa tuotetta ja aiheutti pettymystä.
Toinen tapaus koskee 63-vuotiasta naista, joka osti kotimokkulan Gigantista, mutta ei saanut sitä toimimaan tietokoneensa kanssa. Hänet ohjattiin myymälään, jossa hänelle tarjottiin huolenpitopalvelua ilman selkeää hinnoittelua. Lopulta palvelun hinta ylitti laitteen hinnan, ja asiakas koki tulleensa hyväksikäytetyksi, koska hänelle ei ollut kerrottu kustannuksista etukäteen.
Asiakkaat ovat myös raportoineet siitä, että heitä on painostettu ostamaan tarpeettomia lisätuotteita ja -palveluita. Erityisesti vanhuksia on yritetty myyntitilanteissa saada hankkimaan tuotteita, joita he eivät tarvitse ja joiden arvoa he eivät ymmärrä.
Lisäksi on ollut tilanteita, joissa virheellisen tuotteen hyvitystä on tarjottu lahjakorttina rahallisen korvauksen sijaan. Tämä on aiheuttanut tyytymättömyyttä, koska asiakkaat ovat halunneet rahallisen hyvityksen, mutta heille on tarjottu lahjakorttia, mikä rajoittaa heidän mahdollisuuksiaan käyttää korvausta vapaasti. Nämä esimerkit ovat nostaneet esiin vakavia ongelmia Gigantin asiakaspalvelussa ja herättäneet laajaa kritiikkiä yrityksen toimintatapoja kohtaan.