Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko valmis lopettamaan lentokoneella matkustamisen?

Vierailija
06.02.2007 |

Se kun tunnetusti saastuttaa ja siten edesauttaa myös ilmastonmuutosta?

Meidän perhe teki ratkaisun, että lopetamme lomalennot kokonaan. Ensi kesänä menemme laivalla Ahvenanmaalle, jossa vietämme viikon pyöräillen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat voisi hoitaa videoneuvottelulla ja sähköpostilla. Alle kahden viikon matkat voisi mielestäni kieltää: jos matkustaa, on sitten maassa ainakin vähän aikaa, oli sitten kyseessä työ- tai lomamatka.

Vierailija
2/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla, ja joskus on kiva käydä Suomessakin... Olisi aika hankalaa matkustaa tuhansia kilometrejä junalla pienen lapsen kanssa. Sen sijaan Suomen sisällä en juurikaan käytä kotimaanlentoja: junalla ja busseilla pääsee joka paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yhdysvaltoihin pääsee laivaalla, kestää alle viikon Atlantin ylitys.

Vierailija
4/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamme Suomessa esim. Lapissa, jonne menemme junalla. Kotimaassa monia kivoja kohteita, jonne pääsee junalla. Tai Eurooppaan junalla myös. Yöjunat hyviä, niin lapset nukkuvat matkan ajan.

Kotimaanlenot ovat mielestäni suuria piruja, koska ne matkat voi tehdä muullakin tavoin, toisin kuin kaukomatkat. Ja virkamiehet voi ihan hyvin matkustaa Brysseliin reittilennoilla, eikä yksityiskoneilla (viittaus Vanhasen ja Tuomiojan yksityiskoneiden käyttö)

Vierailija
5/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoh

Vierailija
6/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junamatkailu kunniiaan... tosin mä en kaipaile lämpimiin maihin!

Vierailija
7/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt lentokonetta tähän mennessä vain matkusteluun.

Autollakin pääsee matkustamaan aika pitkälle. Omassa kotimaassakin olisi paljon nähtävää.

Vierailija
8/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluamme ensin näyttää lapsillemme kotimaata, sitten pohjoismaita, eurooppa jne. Muullakin pääsee kuin lentokoneella. Asia olisi tietenkin eri, jos sukulaisia tai tuttavia asuisi kauempana suomesta.

Vierailija
9/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos nyt kerran tai kaksi elämässä vielä lentäisi niin, ei kai se ole kovin paha.

Vierailija
10/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain lisännyt lentämistä viime vuosina ja en aio sitä ikinä vähentää.

Vierailija
11/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänkin meillä harkitaan tarkkaan missä lomaillaan. Matkustelu ulkomaille vain löhölomalle on jäänyt täysin. Lentämiseen tulee olla muu syy, kuten pitkä matka ystävien luokse toiselle puolelle maapalloa. Tätäkin harkiten.

Vierailija
12/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja Suomeen on silloin tällöin päästävä sukuloimaan. Muualle en sitten lennäkään loma tai työasioissa. Ei haittaisi, vaikken koskaan Kanarialle tai Thaimaahan pääsisi.

Vierailija
13/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltoihin pääsee laivaalla, kestää alle viikon Atlantin ylitys.

Vierailija
14/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa voi hyvin matkustella laivalla, junalla ja linja-autolla. Esim. Riikasta lähtee Eurolinesin halpoja busseja ympäri Eurooppaa. Tallinnasta Riikaan maksaa 11 euroa ja Riikasta pääsee esim. Lontooseen.

Samoin Aasiaan pääsee junalla kätevästi esim. suosikkikohteeseen Thaimaahan pääsee junalla. Ja suosikkimaahani Mongoliaan pääsee nopeasti kotikaupungin rautatieasemalta junalla.

Vierailija
15/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne todelliset ja suurimmat saastuttajat ovat ihan muut kuin tavalliset lentomatkustajat! Monet ministerit, yritysjohtajat, supertähdet ym. matkustaa jatkuvasti yksityiskoneilla, sehän se vasta saastuttaa! Lisäksi monissa maissa ei edes kierrätetä tai tehdä yhtään mitään minkään vuoksi, joten aika turhaa jos MINÄ lopettaisin satunnaisen matkustelun.

Ilmasto on muuttunut AINA. Nyt vaan vauhkotaan tästä asiasta, vähän sama juttu kuin Sars, Hullun lehmän tauti, AIDS, Lintuinfluenssa, Y2K jne. Ja edelleen täällä sitä vaan eletään...

Vierailija
16/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin ihan itse miettiä lomakohteet, en menisi lentämällä kaukokohteisiin, mutta tavallaan miehen mieliksi ollaan käyty. Kotimaan matkoja en lentäisi myöskään, jos asia olisi täysin päätäntävallassani. Itse kuljen mahdollisimman paljon junalla Suomessa.

Vierailija
17/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin uskonpa että sekin auttaisi jo aika paljon. Juuri tuolla asenteella ei kenenkään koskaan tarvitse tehdä yhtään mitään minkään eteen! V*****aa tuollainen asenne. Jos kaikki ajattelisivat noin, millekään ei ikinä voisi tehdä mitään.

Minä olen lentänyt kerran elämässäni, kymmenen vuotta sitten. Ei huvita tehdä sitä uudestaan.

Vierailija
18/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat samaa suuruusluokkaa kuin jos ajaa yksin henkilöautolla, joten ei se lentäminen niin kauhean suuri mörkö ole. Lentämistä on usein vaikea korvata järkevästi muulla tavalla, mutta yksinautoilulle löytyy useinkin parempiakin vaihtoehtoja.

Vierailija
19/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän niitä syyllisiä esim. ole lähes jokaisessa muussa maassa kuin muutamassa kierrätysystävällisessä maassa????? Eikö? Oletko koskaan käynyt esim. Egyptissä tai Intiassa? Siellä ei kierrätys ole edes sillä asteella mitä se Suomessa on ollut jo iät ja ajat ja Suomi on pieni läntti maapallolla. Mene sinne ja mieti sitten motivaatiotasi esim. sen roskapussisi kierrätykseen! Kyllä ttäällä ihan muut asiat saastuttaa kuin jonkun yksittäisen ihmisen loma!

Tai entäpä tosiaan ne ministereiden ym. rikkaiden yksityiskoneet? ENtäpä esim. Yhdysvallat, maailman mahtavin maa, joka saastuttaa todella paljon tai Venäjä jne. Mutta ei kun sinä syyllistät tavallisia ihmisiä.

Vierailija:

niin uskonpa että sekin auttaisi jo aika paljon. Juuri tuolla asenteella ei kenenkään koskaan tarvitse tehdä yhtään mitään minkään eteen! V*****aa tuollainen asenne. Jos kaikki ajattelisivat noin, millekään ei ikinä voisi tehdä mitään.

Minä olen lentänyt kerran elämässäni, kymmenen vuotta sitten. Ei huvita tehdä sitä uudestaan.

Vierailija
20/30 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko esim sinä ulkomailla asuva ajatellut En muista numeroa, olisko ollu 10 tms), miten oma lapsesi tulee ilmastonmuutoksesta kärsimään??? Siinä ei paljon mummolareissut vaakakupissa paina, ne kun voisi tehdä vaikka junalla jos kerran euroopassa asuu. Ja jos on sen valinnan tehnyt että asuu eri maassa kuin lapsen isovanhemmat. Suututtaa ihan, tai oikeastaan pelottaa jos tällaista itsekkyyttä on laajemminkin....