Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikreeniä sairastava, jolla ei estolääkitystä

Vierailija
03.08.2024 |

Mitä määrää kohtauksia kuukaudessa pidät normaalina itsellesi? 

Kohtausten määrä per kk

Vaihtoehdot

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä mikään määrä ole "normaali". Mutta tyypillisesti olen puolet ajasta jonkinlaisessa migreenitilassa tai migreenin jälkitilassa. 

Vierailija
2/10 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 on nyt maksimi, koska se on jo todella iso määrä, eikä kukaan voi pitää suurta määrää normaalina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole kuin satunnaisesti. Ei joka kuukausi.

Vierailija
4/10 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niistä mikään määrä ole "normaali". Mutta tyypillisesti olen puolet ajasta jonkinlaisessa migreenitilassa tai migreenin jälkitilassa. 

No kyllä jokin määrä on normaali. Kun sairastaa jotain, siitä kärsii jollain tavalla. Et sinä voi sairastaa diabetestäkään ja sanoa, ettei siihen liittyvät ongelmat ole normaaleja. Haloo.

Vierailija
5/10 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole kuin satunnaisesti. Ei joka kuukausi.

Siis eli EI joka kuukausi. Olipa nyt vaikeaa.

Vierailija
6/10 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Itselleni normaali kohtausten määrä on ehkä yksi tai kaksi per kk. Tämänhetkisen elämäntyylini (valvominen ja epäsäännöllinen syöminen) on normaalia, että on vähän väliä edes pientä kohtauksen alkua, koska aiheutan sen elämällä epäsäännöllisesti. Jos elän säännöllisesti ja SILTI on vähän väliä kohtausta, on jokin vialla.

Ap

Vierailija
7/10 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Menkat on joka kuukausi, ja PMS aiheuttaa minulle kohtauksen melkein satavarmasti. Siksi en edes odota näkeväni täysin kohtauksetonta kuukautta, ellen sitten aloita estolääkitystä. 

Vierailija
8/10 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla migreeniä vain muutaman kerran vuodessa. Silloinkin yleensä taustalla on huonon nukkumisen, nälän ja liiallisen kahvin yhdistelmä. Nuorempana oli noin kerran viikossa, sitten kymmenen vuotta välissä ilman.

Vierailija
9/10 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu täällä. Onneksi migreenini eivät yleensä ole mitään sietämättömän rankkoja, jotenkin sitä on vain tottunut siihen että päätä särkee ja silmiä rasittaa melkein aina. Voisi sanoa ihan vain krooniseksi päänsäryksi, ellei olisi myös aurallisia migreenejä mukana.

Joskus otin lääkärille puheeksi, ja aihe ohitettiin olankohautuksella, joten en jaksanut siitä sen enempää. Ylipäätään olen tottunut siihen, että kaikkiin oireisiin mitä minulle mistäkin tulee, on reaktio lääkäreiltä olankohautus. Kerran esimerkiksi minulla oli kovat nivelkivut ja purppurajälkiä pitkin käsivarsia ja sääriä, ja lääkäri kommentoi siihen "tuollaiset on tosi yleisiä". Okei. Samapa tuo. Menivät lopulta muutamassa kuukaudessa itsestään ohi, onneksi.

Vierailija
10/10 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesti, ei edes kerran kuussa. Saan päänsärkyä vähän kaikesta (milloin niskat jäykkänä, milloin juonut liikaa vettä, milloin syönyt liian vähän jne), mutta nykyään osaan jo hoitaa niiden syitä, joten harvemmin enää kehittyy migreeniksi asti. Sitten kun iskee niin siihen auttaa vaan makaaminen pimeässä huoneessa, muuten laatta lentää ja taju menee.