Kuuluuko isovanhempien hoitaa lasta kun yh-äiskä haluaa bilettää?
En ole sitä mieltä. Ärsyttää, vaikka pentu on ihan kiva.
T: Ukki
Kommentit (31)
No minä olen kyllä auttanut yh-tytärtäni lapsen hoidossa, kun on mennyt bilettämäänkin.
Aika kiinnihän yh on, kun ei ole toista aikuista.
terv mummi
Ei kuulu. Ei ole isovanhempien velvollisuuksiin olla ilmainen lapsenpiika jatkuvalla syötöllä.
Kuuluu hoitaa lasta, jos lapsen nimi on Emma, ja itse on lesbomummo.
Mummi jatkaa: Toivoisin tietenkin, että tyttäreni löytäisi vielä kumppanin rinnalleen jakamaan arkea.
Lapsenlapsi on minulle hyvin rakas ja hoidan häntä mielelläni.
Kenenkään muun ei kuulu hoitaa toisten lapsia, jos ei halua.
Anna yh-äippä huostaan ja kasvata lapsi itse?
Ei, se ei ole mikään velvollisuus.
Jos Yh-äiskä haistelee huumehia Kesäradalla, on parempi pitää lapsi visusti erossa äidistään.
Ei kuulu jos ei halua hoitaa, mutta olisihan se ihan kiva jos yh pääsisi vaikka muutaman kerran vuodessa viihteelle.
Yh-äiskä haluaa bilettää mutta kukaan ei halua bilettää yh-äiskän kanssa paitsi pari vanhaa koulukaveria ja 50+ setämiehet.
Jos tytär nyt raskisi mennä yksin edes kahville... Hoitaisin kyllä ihanaa murua. Onneksi hän tuo pojan hoitoon edes töissä käydessään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Ei ole isovanhempien velvollisuuksiin olla ilmainen lapsenpiika jatkuvalla syötöllä.
En ole lapsenpiika jatkuvalla syötöllä, vaan aika harvoin.
Olen jopa sanonut tyttärelleni, että jos haluaa mennä teatteriin tai elokuviin tai iltaa istumaan, hoidan pikkuista mielelläni.
Tyttäreni ei "biletä" siinä mielessä, että kävisi juopottelemassa, mutta vapaailta silloin tällöin auttaa jaksamaan.
Tottakai kuuluu. Isovanhempana olo on parasta.
Lapsenlasta hoidan oman vointini ja jaksamisen mukaan. Lapsen pääasialliset hoitajat ovat vanhemmat, ovat sitten parisuhteessa keskenään tai eronneet. Lapsella on etuoikeus viettää etupäässä aikaa vanhempiensa kanssa. Semmonen peli ei käy minulle, että lasta päntiönään tuodaan minulle hoitoon. Autan kyllä, mutta siinä on rajansa. Jos siitä suuttuvat vanhemmat, niin siinäpä suuttuvat. Kun on lapsia hankittu, niin se superkuuluisa oma-aika loppuu ja alkaa perheaika. Tämä tiedoksi perhettä suunnitteleville.
Jos haluat yhtään läsnä olla lapsenlapsesi elämässä
Vierailija kirjoitti:
Ei, lapsen isä voi hoitaa.
Entäs, jos isää ei ole kuvioissa?
On myös totaaliyksihuoltajia esim itselliset äidit.
Yleensä kannattaa jos haluaa olla osa lapsensa perhettä. Jos kutsuu taasen lapsenlapsiaanin pennuksi, kannattaa pitää välimatkaa!