Uinti on yksi vaarallisimpia harrastuksia. Uimareita hukkuu paljon. Olisiko jo aika uskoa, että ihmistä ei ole luotu elämään vedessä? 😡😡😡
7-vuotias poika kuoli hetki sitten hukkumiseen ja hänen 4-vuotias sisar taistelee sairaalassa kriittisessä tilassa.
Luulisi että vuonna 2024 uskallettaisiin jo myöntää, että uiminen on syytä kieltää aivan liian vaarallisena lajina.
Minusta tuntuu että jopa moottoriurheilulajit ovat turvallisempia kuin uiminen.
Itse en ainakaan päästä lapsiani lähellekään vettä.
Kommentit (37)
Ai siis vertaat sitä, että uimataidoton lapsi meni syvään veteen uintiharrastukseen?
Sun nimenomaan kannattaa opettaa lapsesi uimaan, jos tahdot pitää heidät turvassa.
Suurin osa hukkuneista on uimataitoisia.
Tilastojen mukaan on aivan erityisen vaarallista on harrastaa uintia pikkuveneessä, kaksi promillea veressä, sepalus auki ja pippeli kädessä.
Ei ihmistä ole "luotu" yhtään mihinkään eikä mitään luojaa ole. Ihminen on aikoinaan kehittynyt kiduksellisista vesieliöistä, mutta nykyään hengitetään keuhkoilla ilmaa.
Jos osaa uida, niin yleensä ymmärtää olla vetämättä vettä henkeen. Uimataidoton hukkuu.
Lasten hukkumiset ovat vähentyneet huomattavasti entisistä ajoista. Yleensä hukkuvat humalaiset miehet tai kalastajat, jotka eivät ymmärrä jättää menemättä vesille huonolla kelillä. Aikaisemmin kuoli jopa 200 lasta vuodessa, ei meitä koskaan valvottu, eikä kerrottukaan kotona, että uimaan ollaan menossa.
Maailmalla hukkuu lapsia paljon piha-altaisiin.
Minä elän vedessä. Kerrostalon ylimmän kerroksen asuntoni seinät ja lattiat olen tehnyt vesitiiviiksi ja vettä on kotona joka huoneessa 1,5 metriä. Ihana kahlata ja uida kotona. Nukun uimapatjan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Sun nimenomaan kannattaa opettaa lapsesi uimaan, jos tahdot pitää heidät turvassa.
Ei kannata. Parempi kannustaa lapsi olemaan sisällä tietokoneella.
n e e k e r i t pelkäävät vettä. en ole ikinä nähnyt mustaa uimaria.
Ihminen ei kuulu vesiluontoon. Ei myöskään kissat tai koirat. On pidettävä kiinni, etteivät sinne menisi.
Hukkunut neljä vuotias tuskin enää taistelee yhtään missään. Hengittää koneen avustamana, lepää aivan hiljaa paikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa uida, ei kannata mennä syvään veteen. Jos ei osaa ajaa, ei kannata moottoriurheilla ja niin edelleen. Omien rahkeiden ja kykyjen mukaan.
Kannattaa opettaa lapset uimaan.
No aikuiset uimataidottomat eivät lähde kokeilemaan jaksaako uida esimerkiksi lähi saareen, mutta uimataitoiset lähtee. Olen huono uimaan ja uin aina rantaan päin, uimahallissa en enää käy kun altaan reunapaikat on varattu vesijuoksuun, joten ei se uimataito kehitykkään
Toivottavasti lapset toipuvat hyvin. Yhdyn heidän äitinsä rukouksiin.
Lapset tai humaltuneet hukkuu. Harvemmin aikuiset ihmiset jos ei saa jotain kohtausta kesken uimisen.
Kaatuminen on yleisin tapaturmaisen kuoleman aiheuttaja. Toiseksi yleisin myrkytykset, sitten liikenneonnettomuudet.
Ja siksihän ap makoileekin sohvalla 24/7 ja imee lehmän hikeä tuttipullosta.
Miesvauva.fi
Jos ei osaa uida, ei kannata mennä syvään veteen. Jos ei osaa ajaa, ei kannata moottoriurheilla ja niin edelleen. Omien rahkeiden ja kykyjen mukaan.
Kannattaa opettaa lapset uimaan.