3v yllätti seksipuuhissa *kääk*
Onko kellään sattunut samaa ja jäikö tästä nyt traumoja lapselle?
3-vuotias oli herännyt kesken unien ja tuli hakemaan meitä saunasta, jossa siis teimme jotakin muuta kuin istuimme löylyissä....Emme tiedä oliko hän siinä koko jutun ajan vai tuliko paikalle juuri lopetettuamme, koska olimme selät ovia päin...
Olen tästä vieläkin maassa ja höpeissäni ja peloissani. Kyselty on monin eri tavoin muistaako mitään erityistä, painaako joku mieltä tms mutta ei ilmeisesti. Kerroin hänelle mielestäni ihan onnistuneesti äidin ja isän illasta, että olimme hassutelleet ja saunoneet ja iskä oli tanssinut sellasta pingviinitanssia ja että äiti oli nauranut kun se oli ollut niin hassun näköistä!! Iskä näytti lapsillekin miten hullunkurista tanssia se on (siis nytkytteli vartaloaan, pidimme huolen että näkee sen takaapäin...)
Mutta on kyllä tosi kurja fiilis vielä asian suhteen :O(. Kokemuksia kellään muulla?
Kommentit (5)
mutta jos lapsi oli tosiaan herännyt unilta ja muutenkin - eihän 3 vuotias tiedä mitää vielä aikuisten välisestä lemmestä! En usko että mitenkään traumatisoitui, enneminkin te aikuiset koette asian varmaan hurjempana ;D ja toisaalta taas - vaikkei lasten ole tarkoitus tutustua aikuisten väliseen lempeen vielä - niin onhan se kaunis ja luonnollinen asia. Eri juttu olisi jos teillä olisi jotkut rajut leikit menossa ja lapsi kokisi, että isä tai äiti satuttaa toista. Mutta näin äkkiseltään musta tuntuu, että enemmän te itse siitä järkytyitte. En enää jatkaisi jutun puintia lapsen kanssa, ettei se ala sitten ajattelemaan, että siinä oli jotain epäilyttävää.
vai mitä tuumit ;D ajattelen asiaa vain omien lasten " ymmärryksen" kautta - omani on 5,5v ja 2,5v eikä tuo nuorimmainen kyllä mitään ihmettelesi. Esikoinen saattaisi naureskella jos " halittaisiin" alasti saunassa, mutta....
...mutta löytyisikö kommentteja mielipiteitä kokemuksia keneltäkään muulta vai olemme me Suomen ainoat näin mokanneet vanhemmat?
ap
Kokemuksia asiasta ei ole ;o)), mutta pakko oli tulla lohduttamaan ja sanomaan, että ihan takuuvarmasti ette ole ainoat vanhemmat, joille noin on käynyt! Vaikkei täällä kukaan uskaltais ilmoittautuakaan... ;-)
Olen edellisen vastaajan kanssa samoilla linjoilla eli mitään kamalaahan ette missään tapauksessa olleet tekemässä!! Syyllisyys pois! Onhan se hankalaa vanhempien saada kahdenkeskistä aikaa ja minusta on hienoa, että sitä kuitenkin etsitte ja otatte itsellenne. Tosi harmi, että hieno hetki meni tällä tavoin puihin ja jäi paha mieli... Toivottavasti se ei pilaa kahdenkeskisiä hetkiä kovin pitkäksi aikaa!!
Olen myös vähän sitä mieltä, että toki pitää jollain tavalla asiaa kommentoida ym., mutta jos katsot asiaa lapsen kannalta, niin mitä enemmän tapahtuneesta " höyryät" , niin sitä kummallisemmaksi (ja pelottavammaksi??) asia pienen silmissä kasvaa. Pienet lapset kun ovat siitä hassuja olentoja, että lähes kaikki on luonnollista kunnes toisin todistetaan... ;-) Eli ihmettelevät asioita ja kyselevätkin toki (mikä voi olla hankalaa...), mutta varmaan on niin, että pääsääntöisesti ainakin se mitä iskä ja äiskä tekevät on ookoo ja sallittua! ;o) Eli älä enää kysele asiasta, anna lapsen kysellä, jos tulee tarvetta. Ja näyttäkää lapsille läheisyyttä, saunassakin, ettei tule sellainen tunne, että olette olleet " tuhmia" - kun ette ole!!
vanhempieni touhuihin, kun olin nukkunut samassa huoneessa. Olin sanonut heille sängystäni: " nyt jos ette ole hiljaa, laitan teidän käytävään istumaan" . Asuimme siis vanhassa omakotitalossa, jossa yläkerran ja alakerran välillä oleva rappu oli kylmä ja minä jouduin sinne illalla istumaan, jos en suostunut nukkumaan... Ja minua siis uhkailtiin tuolla lauseella, jos illalla pälätin sängyssä. :)
Eipä ole traumoja jäänyt, en ainakaan tunnusta. ;)
todella ällöttävää herätä yöllä vanhempien " touhuiluun" ja sitä tapahtui usein. MUTTA olinkin jo jotain 5v ja nukuin samassa sängyssä.
Näin aikuisena olen asiaa miettinyt ja tullut siihen johtopäätökseen että minulle tästä asiasta on tullut trauma pikemminkin sen takia että asioista yleensäkään ei ole meidän perheessä puhuttu vaan kaikki on " lakaistu" maton alle. Varmaankin olen silloin kysellyt asiasta mutta kun vastaus on uskoakseni olut " hyshys" .
Itse olen sellainen että en voi sietää jos mies lapsen (pian 2v) läsnäollessa koskee esim. minua rintoihin, ne eivät mielestäni todellakaan kuulu lapsen silmille kun ovat aikuisten välisiä asioita. halimiset suukottelut on tietenkin eri asia.
En usko että tastä yhdestä kerrasta olisi mitään traumaa tullut, kyllä sen ikäinen olisi jo paljonkin kysellyt. Ihmettelyä pikemminkin, että mitäs ja miksi teitte noin. Kysymyksiin voi vastata menemättä kuitenkaan liikoihin yksityiskohtiin ja kannattaa varmaankin kertoa että ne ovat AIKUISTEN VÄLISIÄ ASIOITA.