Akne ja basiron
Kommentit (15)
Auttoi mulla hyvin lievään akneen. Silloin kun oli keskivaikea, ei auttanut.
Kumpi olisi tehokkaampi Rosazol vai Basiron?
Vierailija kirjoitti:
Auttaa se lievään akneen, mutta ei yhtään vakavampaan. Basironissa on se huono puoli, että se sitten tekee kaikkiin tekstiileihin sellaisia "palojälkiä", eli värit lähtee. Vaikka kuinka varovasti sen kanssa pelaa, niin kohta on kaikki t-paidat pilalla noiden palojälkien takia, tyynyliinat ja lakanat samoin. Mulla meni auton penkin niskatukikin pilalle kun basiron poltti siihen nahkaan jäljet. Ja ei se lopulta ole edes hirveän tehokas. Varsinainen akne tarvitsee lääkehoidon. Basironilla voi hoitaa kevyen finnistä ihoa, mutta ei mitään muuta.
Miten käytit voidetta? Kuinka usein ja minkä ajan käytit?
Mä en saanut basironista apua, iho tuntui vaan ärsyyntyvän siitä. Käytin sitä muutamia vuosia säännöllisesti, n. 3 kertaa viikossa.
Mulla auttoi salisyylihappo, esim. Ceravelta saa sellaista salisyylihappo pesugeeliä.
Ei se auta hormonaaliseen akneen. Ehkäisypillerit ja/tai isotretinoli auttavat.
Voisinkohan pestä iltaisin naaman ceraven salisyylihappo pesugeelillä ja sitten laittaa Rosazolia? Aamuisin pesisin naaman uudelleen ceraven pesugeelillä ja laittaisin ceraven kosteusvoidetta, joka ei tuki ihohuokosia. Ehkäisypillerien lopetus sai aikaan aknea leukaan. Aiemmin ennen pillereitä on ollut vain satunnaisia finnejä. ):
Mulla ikää kohta 40 ja koko aikuisiän olut akne. Mikään ei ole parantanut sitä täysin. Enää en välitä, että naama fiinninen
Vierailija kirjoitti:
Voisinkohan pestä iltaisin naaman ceraven salisyylihappo pesugeelillä ja sitten laittaa Rosazolia? Aamuisin pesisin naaman uudelleen ceraven pesugeelillä ja laittaisin ceraven kosteusvoidetta, joka ei tuki ihohuokosia. Ehkäisypillerien lopetus sai aikaan aknea leukaan. Aiemmin ennen pillereitä on ollut vain satunnaisia finnejä. ):
Kuinka pitkään e-pillerien laukaisema akne on teillä kestänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iholle, leukaan pääsääntöisesti, alkoi muodostumaan aknea noin 6kk lopettamisen jälkeen. Myös rintakehään ja selkään on tullut näppylöitä. Lääkäri väitti, että pillereiden lopetus ei voinut aiheuttaa sitä, sillä lääkettä ei ole kehossa. Kuitenkin vertaiskokemuksia on muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iholle, leukaan pääsääntöisesti, alkoi muodostumaan aknea noin 6kk lopettamisen jälkeen. Myös rintakehään ja selkään on tullut näppylöitä. Lääkäri väitti, että pillereiden lopetus ei voinut aiheuttaa sitä, sillä lääkettä ei ole kehossa. Kuitenkin vertaiskokemuksia on muitakin.
Ja kyllähän ihan järjellä ajateltuna osa haitoista alkaa vasta lääkkeen hävittyä kehosta, sillä kehon itsenäinen hormonaalinen säätely alkaa silloin uudelleen toimimaan. ):
Vierailija kirjoitti:
Mutta kokeilen noita voiteita paikallisesti. ):
Mua ärsyttää tässä myös se, että ainakin minun tapauksessa aknen laukaisija oli selkeästi e-pillerit. Miksi tällaisista asioista ei puhuta nuorille tytöille, sen sijaan pillereitä vaan tuputetaan oikealta ja vasemmalta. No, ehkä nykyään asiat ovat muuttuneet, mutta silloin kun itse pillerit sain, haittapuolista puhuttiin hyvin vähän.
Auttaa se lievään akneen, mutta ei yhtään vakavampaan. Basironissa on se huono puoli, että se sitten tekee kaikkiin tekstiileihin sellaisia "palojälkiä", eli värit lähtee. Vaikka kuinka varovasti sen kanssa pelaa, niin kohta on kaikki t-paidat pilalla noiden palojälkien takia, tyynyliinat ja lakanat samoin. Mulla meni auton penkin niskatukikin pilalle kun basiron poltti siihen nahkaan jäljet. Ja ei se lopulta ole edes hirveän tehokas. Varsinainen akne tarvitsee lääkehoidon. Basironilla voi hoitaa kevyen finnistä ihoa, mutta ei mitään muuta.