Miksi amiksia vihataan
Ymmärrän nuorten välisen väittelyn siitä, kumpi on parempi, mutta aika järkyttävää, kun aikuiset ihmiset jaksaa haukkua alaikäisiä!
Mä itse olen käynyt Amiksen (ensihoitajan tutkinto löytyy, nyt jo vaihtanut alaa). Enkä ainakaan mä mennyt sinne todellakaan sen takia, että olisin ollut liian tyhmä lukioon. Keskiarvo 9lk oli 8.9, mutta en niihin aikoihin ollut kiinnostunut opiskelusta. Olin vaan tunneilla, tein pakolliset asiat ja menin kokeisiin lukematta.
Mua hämmentää ylipäätään ihmisten mielikuva, että lukiolaiset ois niitä fiksuja nuoria, ja amikset häiriköitä ja wt-kakaroita. Mulla on ollut paljon kavereita, mutta lähes jokaiseen lukion käyneeseen olen ottanut etäisyyttä, koska heidän kasvatuksessaan on pohjalla ylimielisyys. Otan paljon mieluummin tupakoivan ja tatuoidun mukavan ihmisen, kuin juoruleivan ja itseään täynnä olevan kunnollinen ihmisen.
Ja ennen kun joku sanoo, en ole katkera kellekään. Olen tällä hetkellä yliopistossa, ihan itse opiskelin ja pääsin sisään, kun sote-alaan kyllästyin.
Yhden entisen yläaste kaverin äiti joskus sanoi, ettei hän päästä lastansa amikseen, koska ei itse ottaisi töihin ketään amiksen käynyttä (on ison yrityksen esimies tehtävissä). Huvittaa yhä vain, nykyään hänen lapsensa on amk:ssa, kun taas hulttio amis yliopistossa
Nojoo ehkä nämä nyt on vaan vanhojen ihmisten stereotypioita, ihmetyttää vaan
Kommentit (6)
En edes halunnut lukioon ja ammatissani en tarvinnut lukiota, pääsin nopeammin tienaamaan. Turhaa vertailua, kuka haluaa mitäkin opiskella ja menee opiskelemaan sitä reittiä mikä haluamaansa ammattiin johtaa.
Ei kukaan normaali ihminen vihaa toisia ainakaan tuon asia. Meille kaikille on oma paikkamme eivätkä muut saa määrätä, mitä opiskelemme ja miten elämämme elämme.
Loppupeleissä ihmisen arvo on ihan muussa kuin palkan tai perinnön määrässä.
Monet täällä vihaa työttömiä ja pitää heitä loisina mutta se kuvaa vain että kyseisellä henkilöllä on hitlerin arvomaailma. Valmiina laittamaan muita keskitysleirille tuhottaviksi koska ovat hänen mielestään arvottomia.
Nämä ovat vain pahuuden rakastajia ja kuten aloitus kertoo useat ihmiset nykyään rakastaa pahuutta. Se ei ole pelkästään sitä että on olemassa joitakin pahoja ihmisiä. Vaan yleiseksi trendiksi on tullut rakastaa kaikkea pahuutta.
Mistä tietää, että persu valehtelee? Huulet liikkuu.
"Mä itse olen käynyt Amiksen (ensihoitajan tutkinto löytyy, nyt jo vaihtanut alaa)", no eikö ne ensihoitajat ole amk:n käyneitä kaikki? AMK:laiset ovat nykyisin suurelta osin suorittavassa portaassa. Häh... "juoruleivan ja itseään täynnä olevan kunnollinen ihmisen. ", voihan se olla vähän niinkin, mutta kunnollinen ihminen ei juoruile.
Ei mitään järkevää syytä vihata. Vihervassarit silti vihaavat amiksia sydämensä pohjasta. Se on käsittämätöntä. Duunarit pitävät hyvinvointivaltiota pystyssä.