Stressivatsa - auttaako esim. imodium?
Hei muut stressivatsaiset! Minulla vatsa oireilee usein, ja joskus lääkäri on todennut muun asian yhteydessä stressivatsaksi/ibs. Kun jännitän vähääkään, maha menee täysin löysälle. Vatsaoireet rajoittavat päivittäistä elämää, mutta olen pärjännyt ihan hyvin. Välttelen sellaisiin tilaisuuksiin menemistä, joissa on paljon ihmisiä tai en tiedä, missä lähin vessa on.
Nyt kuitenkin olisi vuosien tauon jälkeen lennot edessä. Ajatus jo saa vatsan sekaisin, mutta en haluaisi antaa oireiden rajoittaa kaikkea. Onko täällä muita samoista vaivoista kärsiviä ja mistä olette saaneet apua? Onko lääkkeet, esim. Imodium, toimivia? Ongelma on itselläni se, että kun vatsa alkaa vääntää, vessaan on päästävä.
Kommentit (7)
Mulla on stressivatsa juurikin matkoilla. Ispagulan siementen rakeet auttaneet. Näköjään on ainakin Agiocur loppu apteekeista.
ummetuksesta puhutaan mutta mulla on auttanut juurikin löysiin ulosteisiin ja jatkuvaan ripulointiin reissussa.
Agiocur googlaa tai ispagula
Boulardii on hyvä!
Saa esim apteekista ja luontaistuotekaupoista.
Katso myös ettei ole joku allergia joka lisää oireilua. Tuskin se allergisoiva aine ainakaan auttaa ihmisiä, jos on stressivatsa.
Ravaan kentällä+koneessa pskalla. Käyn kakalla myös kotona ennen kentälle lähtöä.
Ota ohjeen mukaan, niin auttaa. Mulla ainakin.