Milloin pitäisi
Milloin pitäisi alkaa huolestumaan kun vauveli ei vielä käänny selältään masulleen?? Meidän poitsulla ikää vähän päälle 5kk ja ei puhettakaan kääntymisestä. Kun auttaa ni menee, ei muuten.
Kommentit (3)
kääntyi puolivuotis-päivänään. Itsekin malttamattomana olin odotellut kun 2 kk:n iässä kääntyili vatsalta selälleen. Kun sitten eka kerran kääntyi vatsalleen ei ole enää kestänyt selällään. Vaipan vauhdotkin välillä taistelua. Nyt meillä " vasta" ryömitään ja ikää on 9kk. Eikä nousta istumaan tms. Kaikki ajallaan. Kyllä sitä vielä ehtii!
Rietu ja poika
käänty mahalleen, ku käänsin hänet selälleen ja annoin sen verran tukea, ettei pyörähdä takaisin selälleen. Siitä kun lähti itse taivuttamaan mahalleen, päästin kädet irti, eten vain ainna vauhtia ja niinhän se kellahti sinne.
Neuvolassa katsoivat kääntymistä, ja sanoi, että vauvalla on yleensä lempipuoli, kummalle kääntyy ensin, ja meillä se on oikea. Joten kääntelen poikaa oikealle kyljelle josko hoksaisi itse kääntyä.
Yritä sinäki etsiä vauvasi " lempipuoli" , ja käännä sille kyljelle. Kyllä se siitä vielä lähtee :) Ja toisillahan ei vain ole kiire minnekkään.
Niin, ei siis meilläkään neiti 4,5kk vielä itse käänny, mutta autettuna kyllä osaa kääntyä. En ole asiasta vielä huolissani, enkä usko että sinunkaan tarvitsee olla! Eiköhän ne vauvat itse sen parhaiten tiedä milloin aika on kypsä kääntyilemään ja voivat sen taidon sitten oppia yhdessä päivässä!