Tiukka budjetti tässä kuussa enkä saa tavaroitani myytyä
Mitä ihmettä mä voisin tehdä? Tässä kuussa on ollut niin paljon laskuja että tämän kuun ruokabudjettini on niin tiukka että joudun melkein senttejä laskemaan ruokakaupassa. Tilannettani helpottaisi huomattavasti se että jos saisin tavaroitani myytyä paikallisella Facebook-kirppiksellä mutta kun kukaan ei tunnu haluavan ostaa mitään. Esimerkiksi akustista kitaraani myyn 40 euron hinnalla, eihän sen pitäisi olla mikään paha hinta?
Kommentit (13)
Saahan sitä myytyä kun hinta on oikea. En sano että sulla ei olisi, mutta jengi myy ihan törkeällä ylihinnalla käytettyä. Siis niin että hinta on 80% uuden hinnasta viisi vuotta vanhasta.
Riippuu kitarasta.
Jos joku laatumerkki, uuden hinta 400-1000 euroa, kaupaksi sen pitäisi tuolla summalla mennä.
Jos joku pilipali Landola tai kiinanvalmiste, oikea hinta on jotain 10:n euron luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä myytyä kun hinta on oikea. En sano että sulla ei olisi, mutta jengi myy ihan törkeällä ylihinnalla käytettyä. Siis niin että hinta on 80% uuden hinnasta viisi vuotta vanhasta.
Etkö osaa tinkiä
Tuntuu että tässä maassa jopa murhaajilla on paljon enemmän oikeuksia kuin köyhillä.
Sun täytyy laskea hintoja. Itse olen saanut nyt myytyä lähes kaiken mitä olen laittanut myyntiin, kun olen myynyt reippaasti alihintaan. Rahalle on tarvetta ja on myös tarvetta päästä ylimääräisestä tavarasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on käytetty, itse myyn aina 50% tai vielä alemmalla ostohinnasta. Jos ei ole priimaa, alennan hintaa entisestään. Tavara liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy laskea hintoja. Itse olen saanut nyt myytyä lähes kaiken mitä olen laittanut myyntiin, kun olen myynyt reippaasti alihintaan. Rahalle on tarvetta ja on myös tarvetta päästä ylimääräisestä tavarasta eroon.
Onhan tuokin yksi tekniikka, itse vaan pyrin siihen että jos myyn jotain saan siitä kohtuullisen korvauksen itselleni. Muuten on ihan sama tai oikeastaan helpompaa ja stressittömämpää viedä tavarat suoraan Konttiin. Siksi en koskaan myy pilkkahinnalla, mutta toisaalta taloudellinen tilanteeni on sen verran hyvä että parin euron myynnit eivät vaikuta siihen. Laitan siis alunperin sellaisen hinnan mikä on edullinen ja kohtuullinen tavaran kuntoon ja ikään nähden, mutta ei niin halpa että se houkuttelee trokareita, ja jos tavara ei esim. kuukaudessa parissa liikahda mihinkään, se siirtyy lahjoituspinoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa tinkiä
Mä en ikinä anna alennusta. En edes vastaa tinkaajille 😊
Sun tavara saattaa olla niin harvan ihmisen tarpeisiin vastaava. En itse esim tekisi kitaralla mitään. Laita se sellaiseen paikkaan mistä ne, ketkä kitaraa tarvitsee, etsii niitä. Laita huutonettiin, ja toriin myös. Eli sun vaan pitää löytää asiakas. Ei ole mitään järkeä pudottaa hintaa, ei se menisi siltikään jos se ei löydä oikeaa asiakasta.
Muusikoiden netissä on kirpputori, voit yrittää myös siellä.
Laita useampaan eri paikkaan myyntiin, niin tavoitat enemmän ihmisiä.
Marketplacessa ja paikallisella Facebook-kirppiksellä ja myöskin Torissa myyn kitaraani
Tiputa kitaran hinta neljään euroon...