Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lähihoitajille töitä Norjassa?

Vierailija
07.07.2024 |

Aina puhutaan vain sairaanhoitajista. Onko lähäreille kysyntää ulkomailla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii että onko?

Vierailija
2/3 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osaa sanoa millä ammatttinimikkeellä lähihoitaja olisi Norjassa.

Täällä on hjelpepleiereitä, sairaanhoitajia ja sitten on assistentteja joille ei koulutusta vaadita mutta eivät saa tehdä toimenpiteitä.

Täällä hejlppleier voi käydä erikseen lääkekurssin, jollloin voi pistää insuliinia ja jakaa valmiiksi tarjottimelle jaetut  lääkkeet. Ehkä hjelpepleier on lähellä Suomen lähihoitajaa?

Assistenteilta ei vaadita siis koulutusta. Hoitajilta vaaditaan offentlig godkjenning joka pitää hakea jos aikoo ammatissa toimia. Myös  kielikoe jota ei mielestäni assistenteilta vaadita. 

Olen asunut ja työskenellyt Norjassa pian 30 vuotta, joten en ole niin selvillä näistä kun en enää itse tarvitse. Itse tullessani oli tuo kielikoe ja godkjenningin hakeminen.

En tiedä olisiko sinulle hyötyä  https://toimistot.te-palvelut.fi/lappi/tyopaikat-ruotsissa-ja-norjassa.

Itse tulin tänne aikoinaan ihan "kylmiltään".  Olen sairaanhoitaja mutta tein assistentin töitä sen aikaa kun sain paperit kuntoon. Sain heti töitä.  Täällä missä työsketelen on itseni lisäksi kolme suomalaista vakitöissä (sair.hoitaja) ja yksi perushoitajaksi Suomessa aikoinaan opiskellut joka tekee keikkaa Suomesta muutaman viikon välein ja viipyy muutaman viikon.  Myös muita suomalaisia sijaisia tulee ja menee silloin tällöin. 

Suomalaisrt hoitajat on täällä hyvässä maineessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollin sivuilla tarjolla lähihoitajan töitä Saksassa ja henkilökohtaisen avustajan paikka Balilla.

Onkohan tämä Balin paikka ihan todellinen - ihmettelen vaan.