Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vuokranantaja pidättää takuuvuokraa tällaisestä?

Vierailija
06.07.2024 |

Pienestä summasta kyse, mutta vuokranantaja sellainen ettei hänelle senttiäkään haluaisi ylimääräistä maksaa.

Takuuvuokrasta pidätetty 28€ "parvekkeen likaisten seinien putsauksesta".

Muuttosiivouksen teimme todella hyvin, mutta pakko todeta ettei lasitettu parvekkeen seiniä huomattu pestä, ikkunat toki pestiin sieltäkin. Parvekkeen seinissä ei siis mitään erikoisempaa sotkua ole voinut olla, en tiedä olisiko sitten joku huomaamaton katupöly ollut jossain kohtaa? Kerkesimme asua asunnossa vain 8-9 kuukautta, eli mitään kovin pinttynyttä siellä ei pitäisi olla jäljiltämme. Asuimme asunnossa loppukesästä 2023 maaliskuuhun 2024, emmekä parvekkeella ole sen kummemmin syksyllä/talvella aikaa viettänyt.

Kuuluuko muuttosiivoukseen terassin seinien pesu, jos niissä ei mitään ihmeempää likaa ole?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasitetun parvekkeen seiniä*

Autocorrect.

-ap

Vierailija
2/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähällä pääset. Tyydy siihen. Ei kannata alkaa väittelee.

Ensi kerralla peset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on ollut sellainen käsitys siisteydestä, että ne olisi pitänyt puhdistaa. Siitepölyt kannattaa ainakin harjata pois joka kevät tai kesä.

Antaisin olla. Nipottamista tuo on talven jäljiltä mutta silti.

Vierailija
4/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 egeä on todella kohtuullinen summa tunnin siivouksesta.

Vierailija
5/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi kerralla peset.

En päässyt vähällä. Asunnossa huomattiin heti muutama viikko muuton jälkeen tuholaisia. Kävivät myrkyttämässä koko kerrostalon kolmesti tuona aikana, kun siellä asuimme. Muutimme tuholaisten takia pois, mutta koska vuokrasopimus oli määräaikainen jouduimme maksamaan yhden kuin vuokran ylimääräistä rikkoessamme vuokraehtosopimusta. Mutta eipä sitä tuholaisten seurassa halua asua.

Tilanteen huomioon ottaen en haluaisi maksaa vuokranantajalle vielä tuota 28€ extraa, kun saa jo yhden kuun "extravuokran" vuokrattuaan tuholaisilla höystettyä asuntoa.

-ap

Vierailija
6/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi kerralla peset.

En päässyt vähällä. Asunnossa huomattiin heti muutama viikko muuton jälkeen tuholaisia. Kävivät myrkyttämässä koko kerrostalon kolmesti tuona aikana, kun siellä asuimme. Muutimme tuholaisten takia pois, mutta koska vuokrasopimus oli määräaikainen jouduimme maksamaan yhden kuin vuokran ylimääräistä rikkoessamme vuokraehtosopimusta. Mutta eipä sitä tuholaisten seurassa halua asua.

Tilanteen huomioon ottaen en haluaisi maksaa vuokranantajalle vielä tuota 28€ extraa, kun saa jo yhden kuun "extravuokran" vuokrattuaan tuholaisilla höystettyä asuntoa.

-ap

Yhden _kuun_ vuokran ylimääräistä*

Nyt ei ollut autocorrect, vaan ihan perus kirjoitusvirhe.

-ap

Vierailija
7/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat säästää 28e niin anna pesää vuokraisännälle. Muuten maksa ja unohda koko homma.

Vierailija
8/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat säästää 28e niin anna pesää vuokraisännälle. Muuten maksa ja unohda koko homma.

Turhaan höpäjät pesästä kun et ikinä tule sitä saamaan, persumölö.

Vierailija
9/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan höpäjät pesästä kun et ikinä tule sitä saamaan, persumölö.

Annatko sitten kakkosta?

Vierailija
10/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu muuttosiivoukseen parvekkeen seinien pesu. Eivät ne ole ehtineet likaantuakaan siinä ajassa kun siellä asuitte. Minä riitelisin tuosta vaikka oikeudessa asti, ihan periaatteesta.

Vierailija
11/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi. Jotkut nyt yrittää mitä vain. Meiltä yritettiin nyhtää 50€ nukasta lattialla. Soitin ja sanoin ettei ole meidän nukka vaan sinne asuntoon jälkeenpäin tulleiden sotku. Ei tarvinnut maksaa. Siivosimme niin tarkkaan joka ikisen nurkan ettei oikeasti pitänyt olla mitään valittamista. 

Parvekkeen seinä kuulostaa jo vitsiltä. Eri asia olisi jos olisitte maalanneet sinne jonku arhinmäkiteoksen. 

Vierailija
12/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kyseessä on vuokravakuus ilman mitään lisämainintaa, siitä saa jättää palauttamatta vain maksamattomat vuokrat. Jos kyseessä on vakuus tai lisämaininta vuokravakuuden yhteydessä, että vuokranantaja saa periä siivouskulut vuokravakuudesta, voi siivouskulut periä.

Vierailija
13/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko haluaisit palkkaa parvekeseinän pesusta? Tekisitkö sen tuolla rahalla? 

On se kumma kun vuokralaiset aina valittaa seurauksista kun jätetään sovitut asiat hoitamatta.

Olisit pessyt sen seinän.

Vierailija
14/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuokrasopimuksen yhteydessä 2 sivun lista siivouskohteista. Vuokranantaja ilmoitti, että koska niin moni sanoo, että tämän kohdan siivouksesta ei ollut puhetta, niin siinä on listattuna kaikki. Ja todellakin listalla on lueteltu esim. lieden puhdistuksen sijaan kohta kohdalta, mikä kaikki tulee puhdistaa.

Vierailija
15/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut lukuisia kertoja eikä ikinä ole tullut puheeksi parvekkeen seinän peseminen. Sun vuokranantaja on k*sipää. 

Vierailija
16/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas yksi esimerkki siitä, että ei missään nimessä kannata vuokrata asuntoa yksityiseltä. Pääsee paljon helpommalla ja meininki on reilumpi, kun vuokraa firmoilta. Esimerkiksi itse olen aina saanut vuokravakuuden takaisin, vaikka on jäänyt parvekkeen seinät pesemättä. :D Edellisen asunnon parvekkeen lattiaan jäi jäljet puulaatoista, mutta sekin meni luonnollisen kuluman piikkiin. Yksityisellä olisin varmasti menettänyt vuokravakuuden.

Vierailija
17/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas yksi esimerkki siitä, että ei missään nimessä kannata vuokrata asuntoa yksityiseltä. Pääsee paljon helpommalla ja meininki on reilumpi, kun vuokraa firmoilta. Esimerkiksi itse olen aina saanut vuokravakuuden takaisin, vaikka on jäänyt parvekkeen seinät pesemättä. :D Edellisen asunnon parvekkeen lattiaan jäi jäljet puulaatoista, mutta sekin meni luonnollisen kuluman piikkiin. Yksityisellä olisin varmasti menettänyt vuokravakuuden.

Firmoille on selvää, että seuraava vuokralainen siivoaa ennen muuttoaan ja korjaa mahdolliset pienet kulumat. Jos kissanraapima tapetti haittaa, niin firma tarjoaa tapetin maksutta, jos sinä hankit tapetoijan.

Vierailija
18/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisiä vuokranantajia on jokalähtöön. Itse yritän aina vähän tutustua vuokranantajaan ennen kuin päätän, että haluanko vuokrata. 

Vierailija
19/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisiä vuokranantajia on jokalähtöön. Itse yritän aina vähän tutustua vuokranantajaan ennen kuin päätän, että haluanko vuokrata. 

No jo menee monimutkaiseksi, jos täytyy alkaa yrittää tutustua vuokranantajan sielunelämään. :D Ei kiitos. Helpommalla pääsee, kun vuokraa firmoilta.

Vierailija
20/27 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firmoille on selvää, että seuraava vuokralainen siivoaa ennen muuttoaan ja korjaa mahdolliset pienet kulumat. Jos kissanraapima tapetti haittaa, niin firma tarjoaa tapetin maksutta, jos sinä hankit tapetoijan.

Nykyisen asuntoni olohuoneen seinät olivat täynnä taulunreikiä edellisen asukkaan jäljiltä. Ennen muuttoani firma hoiti seinät kuntoon, kun valitin asiasta. Ei itse tarvinnut tehdä mitään.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä