Muuttaisitteko tässä tilanteessa?
Eli siis mun on pakko muuttaa, irtisanoin nykyisen liian kalliin asunnon, kun pääsin opiskelemaan. Tulot putoavat. Minulla ei ole mitään mahkuja jäädä siihen. Ja soppari päättyy siis 31.7. jo.
Minulle tarjottiin vapaarahoitteista kaupungin asuntoa heti seuraavana päivänä..hain sitä silleen "tätä en ainakaan saa". Alue on tosi hyvä. Se on nyt joitain päiviä minulle varattu. Kuitenkin kun siihen vuokraan lisää vesi ja kaasu, se onkin vain 60€ halvempi per kk.
Ajattelin, että saan opiskelija-asunnon. Niihin on yksiköihin vuoden jono, kaksiot 6kk, soitin ja kerrottiin.
Hain muitakin, mutta ei ole varmistunut mitään ja pelkään kohta jään ilman ja joudun muuttaa vanhemmilleni...
Kommentit (11)
Muuttaisin, jos olisi pakko. Mutta jos haet koko ajan jotain muuta, niin kai sitä vanhempien nurkissa voisi muutaman kuulauden asua.
Onko sulla varaa asua siinä? Jos edellinen asuno oli kalllis ja tämä uusi olisi vain 60 euroa halvempi, niin miten pystyt opiskelijana maksamaan vuokrat!
Ota se nyt aluksi ja jonota opiskelija-asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla varaa asua siinä? Jos edellinen asuno oli kalllis ja tämä uusi olisi vain 60 euroa halvempi, niin miten pystyt opiskelijana maksamaan vuokrat!
No siis periaatteessa nippanappa on. Minulla on myös opintolainan valtiontakaus 850€ ja voin tehdä muutaman keikkavuoron kuukaudessa. En kuitenkaan halua nostaa lainaa juuri.
En voi oman mielenterveyden takia muuttaa vanhemmille.
Kaasu? Ei Suomessa ole kaasua missään ollut ennen. Mitä ihmettä. Ehkä on parempi ottaa se asunto, jos muuta ei ole. Voiko vanhemmat tukea taloudellisesti. Äiti esimerkiksi tms. Katso silti nyt vielä, näkyykö muita asuntoja jos haluat.
Ota huomioon muuton hinta myös. Se ei ihan ilmaiseksi yleensä onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Kaasu? Ei Suomessa ole kaasua missään ollut ennen. Mitä ihmettä. Ehkä on parempi ottaa se asunto, jos muuta ei ole. Voiko vanhemmat tukea taloudellisesti. Äiti esimerkiksi tms. Katso silti nyt vielä, näkyykö muita asuntoja jos haluat.
Minäkin olen asunut asunnossa, jossa oli kaasuhella.
Vierailija kirjoitti:
On esim Puotilassa kaasu. Vielä täkin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ns. Asunnoton on ensisijalla esim. Opiskelija-asunnoissa. Mutta lienee turha haaveilla opiskelijsyksiöstä. Ensi keväällä niitä vapautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ns. Asunnoton on ensisijalla esim. Opiskelija-asunnoissa. Mutta lienee turha haaveilla opiskelijsyksiöstä. Ensi keväällä niitä vapautuu.
Ulkopaikkakuntalaiset on etusijalla..
Up