Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköauto ja TT tuki

Vierailija
02.07.2024 |

Olen jäänyt työttömäksi ja rahat on nyt loppu ja pitäisi hakea sossusta tukea...onko näin että Sossu vaatii myymään auton vaikka se on täällä maaseudulla ihan välttämätön kulkuväline..

Varsinkin tämä pari vuotta sitten hankittu sähköauto...ei kai Sossu vaadi myymään ilmastoystävällistä autoa ja ostamaan jotain vanhaa romua joka kuluttaa vain rahaa kun ei se Sossu kuitenkaan paljon mitään anna.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustoimeentulotuki haetaan kelasta. Auton arvoa kysytään hakemuksessa ja voit jiutua realisoimaan sen

Vierailija
2/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustoimeentulotuki haetaan kelasta. Auton arvoa kysytään hakemuksessa ja voit jiutua realisoimaan sen

Kerro että siinä on akku rikki ja se toimii vajaatoimisesti..tälläisen sähköauton arvo on pieni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Elämä on täynnä valintoja.

Vierailija
4/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset saa toista työtä? Hybridi ei paljoa löpöä vie. Itse ajoin juuri hitusen yli tankillisella melkein 1000km. Olis päässy reilusti vähemmälläkin bensalla jos olisin höllentäny kaasujalkaa.

Vierailija
5/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset saa toista työtä? Hybridi ei paljoa löpöä vie. Itse ajoin juuri hitusen yli tankillisella melkein 1000km. Olis päässy reilusti vähemmälläkin bensalla jos olisin höllentäny kaasujalkaa.

Diesel autolla pääsee ihan poikkeuksetta tankillisiella yli 1000 km...minun VW konsernin. Dieselillä ajoin juuri tankillisiella Lappiin 1100 km.

Vierailija
6/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auton arvo on 5000€ tai yli, tulee se realisoida ennen kuin saa tt-tukea.

Vierailija
7/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirsin auton iäkkäiden vanhempieni nimiin joilla ei ole edes ajokorttia..eipähän tuo ajoneuvotietoto sitten häiritse

Vierailija
8/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diesel autolla pääsee ihan poikkeuksetta tankillisiella yli 1000 km...minun VW konsernin. Dieselillä ajoin juuri tankillisiella Lappiin 1100 km.

Ja paljon maksat diesel veroa? 

Vierailija
9/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auton myymällä saisi 5 000 euroa sen jälkeen, kun velat ja myyntikulut on vähennetty, voidaan edellyttää auton myyntiä. Mutta ei sulla hätää ole. Sinulle jää vielä velkaa autosta kun myyt sen. 

Vierailija
10/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljon maksat diesel veroa? 

En maksa paljoa kun on rekisteröity pakuksi

Vierailija
11/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään vaadi myymään sitä mutta sillä tuella joka sinulle myönnetään sinun tulee kattaa autosi kuluja sekä kustannuksia. Jos rahasi eivät riitä niin se on sinun omalla vastuullasi.

Vierailija
12/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten pystynyt ostamaan uuden sähköauton ja nyt niin persaukinen että pitää hakea ttt? Mihin muihin typeryyksiin olet rahasi hassannut?

Vierailija
13/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä siirsin auton iäkkäiden vanhempieni nimiin joilla ei ole edes ajokorttia..eipähän tuo ajoneuvotietoto sitten häiritse

Lahjavero.

Vierailija
14/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he voi vaatia myymään autoa mutta saattavat suositella sitä jos se on arvokas eivätkä rahasi muuten riitä.

Vierailija
15/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan ettet kovin montaa metriä jos dieselhybridiin bensiiniä laitat. Lisäksi verottoman moottoripolttoöljyn (löpön) käytöstä saat mojovat sakot.

Vierailija
16/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on viimeinen tuki jota voi saada vasta sitten kun nälkäkuolema uhkaa. Uuden sähköauton omistajan pitää kyllä ensin myydä se auto ja syödä siitä saamillaan rahoilla ennenkuin saa tukea. Miksi laitoit viimeiset rahasi siihen sähköautoon? Sehän ei ole järkevää vaikka olisikin se työpaikka säilynyt.

Vierailija
17/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjavero.

Ei kai inva autosta tarvi maksella lahjaveroja

Vierailija
18/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs toimivat sen sähkönkulutuksen kanssa? Maksavatko koko sähkökaskun kun lataa autoa?

Vierailija
19/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioi mm. lahjavero ja se, että totu-hakemuksessa kysytään myös, onko omaisuudessa tapahtunut muutoksia vuoden sisällä. Eli herättäisi kysymyksiä.

Vierailija
20/23 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten pystynyt ostamaan uuden sähköauton ja nyt niin persaukinen että pitää hakea ttt? Mihin muihin typeryyksiin olet rahasi hassannut?

No sähköauton ne rahat meni ..laskin että sähköautolla on 5000 euroa vuodessa pienemmät käyttö kulut kun polttoaine autolla..

Laskin polttoaineet,verot ja huolto kustannukset..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi