Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua seksihalujen koskaan katoavan

Vierailija
27.06.2024 |

Moi kaikki elämää jo nähneet. Mä tässä keski-iän kynnyksellä huomaan pelkäävän aivan valtavasti, että seksihalut katoavat ja samalla katoaisi osa identiteetistä ja naiseudesta. Mä oon aina rakastanut kuukautisia, ne on olleet jotenkin ihana osa naiseutta, vaikka välillä on ollut pahojakin kipuja ja säätämistä kuukuppien, tamponien yms. kanssa. Rakastan olla nainen. Siksi vaihdevuodet ja kuukautisten loppuminen joskus tässä tulevaisuudessa tuntuu ihan painajaiselta, jota en haluaisi kohdata. Haluaisin pysyä tässä hetkessä ikuisesti. 

Seksi ja himo on niin ihania asioita, etten halua niiden koskaan katoavan elämästäni. Mutta onko tosiaan niin, että vaihdevuodet saattavat viedä halut mennessään? Voiko sitä estää jotenkin? 

Mä olen ehkä elämässäni nyt juuri parhaassa vaiheessa. En tiedä miltä tässä iässä kuuluu näyttää ja tuntua, mutta kun katson peiliin näen kauniin ja elinvoimaisen naisen. Tiedän, että muutokset elimistössä ei näy ulospäin. Kuukautiskierrossa huomaan kuitenkin jo muutoksia. Ne tulevat pääsääntöisesti normaalisti, mutta välillä on niukempia kuukautisia. Vaihdevuodet ovat siis jo varmaan alkaneet. Jaksan treenata hyvin, nukun hyvin, vartalo näyttää kauniilta ja urheilulliselta, seksiä tekee mieli, mutta tämä tästä eteenpäin vierivä elämänvaihe pelottaa ihan sairaasti.

Mitä on siis luvassa? Katoaako halut vai saako ne pidettyä jotenkin yllä? 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen 56v ja haluja on enemmän kuin koskaan. Kuukautisten loppumisen jälkeen halut ovat vain lisääntyneet, ehkä asiaan vaikuttaa että muutama vuosi sitten löytyi sopiva seksikumppani. Joten turha huolestua etukäteen, hyvin yksilöllistä on.

Vierailija
2/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin naisilla ne halut tuntuvat hiipuvan ikääntymisen myötä, huomaan sen itseni ikäisestä vaimostani

Olen mies, 62v. Halut säilyneet , ja kyvyt myös koska olen fyysisesti hyvässä kunnossa

Nyt pitkässä suhteessamne tämä aiheuttaa ongelmaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette hyvin harvinainen naislajj. Tosin tänne foorumille ei eksy ne keillä haluja ei ole. Eli 98 prosenttia naisista.

Vierailija
4/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän mies haluaa, sen vähemmän tahtoo nainen. Kolmen naisen kanssa tämä on tullut koettua, enkä enää viitsi yrittää etsiä. Demiseksuaalille jatkuva deittailu ei vain sovi. 

Vierailija
5/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, riippuu ihan siitä missä asiaa kysyt. Täällä seksipalstalla saat max kolmekymmentä vastausta, suurin osa niistä hehkuttaa vaihdevuosien myötä tuplaantuneita seksihalujaan. Muutama mieskin komppaa, ja arvelee että jos halut katoavatkin vaihdevuosina, niin se on miehen syy koska "minunkin vaimoni", ja vässykät.

Jos kysyt samaa asiaa "Aihe vapaa" palstalla niin saat viisisataa vastausta, pääasiassa naisilta jotka hehkuttavat sitä kuinka halut lähti vaihdevuosina, eikä enää tarvitse olla nauttivinaan siitä hikisestä, ällöttävästä ähellyksestä, ihanaa!

Niin että päättele siitä että mitä mahdollisesti on tapahtumassa. Muutaman vuoden päästä voit sitten täällä puhua kokemuksen äänellä.

Vierailija
6/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette hyvin harvinainen naislajj. Tosin tänne foorumille ei eksy ne keillä haluja ei ole. Eli 98 prosenttia naisista.

Laitas linkkiä siihen tilastoon josta prosentit revit, kiitos.

Vierailija
7/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, riippuu ihan siitä missä asiaa kysyt. Täällä seksipalstalla saat max kolmekymmentä vastausta, suurin osa niistä hehkuttaa vaihdevuosien myötä tuplaantuneita seksihalujaan. Muutama mieskin komppaa, ja arvelee että jos halut katoavatkin vaihdevuosina, niin se on miehen syy koska "minunkin vaimoni", ja vässykät.

Jos kysyt samaa asiaa "Aihe vapaa" palstalla niin saat viisisataa vastausta, pääasiassa naisilta jotka hehkuttavat sitä kuinka halut lähti vaihdevuosina, eikä enää tarvitse olla nauttivinaan siitä hikisestä, ällöttävästä ähellyksestä, ihanaa!

Niin että päättele siitä että mitä mahdollisesti on tapahtumassa. Muutaman vuoden päästä voit sitten täällä puhua kokemuksen äänellä.

Noh. Itseä ei kiinnosta niiden ihmisten mielipide, jotka pitävät seksiä ällöttävänä ähellyksenä. Jos jonkun ihmisen asenne seksiin on tuo, niin en ota häneltä vastaan mitään vinkkejä. Jokainen saa toki suhtautua seksiin kuten haluaa, mutta niiden mielipiteet tosiaan kiinnostaa, joilla suhtautuminen seksiin on lähtökohtaisesti positiivista. Tuon ekan vastaus ainakin lohdullinen! 

Vierailija
8/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh. Itseä ei kiinnosta niiden ihmisten mielipide, jotka pitävät seksiä ällöttävänä ähellyksenä. Jos jonkun ihmisen asenne seksiin on tuo, niin en ota hä

Eli sinua kiinnostaa saada omia toiveitasi tukevia kommentteja, ja sitten toivot että jospa ne sitä suuremmalla todennäköisyydellä toteutuu kun isommalla porukalla toivotaan?

Voi olla että sinua ei kiinnosta niitten mielipide jotka pitää seksiä inhottavana. Kuitenkin kannattaa huomioida että osa niistä naisista on ollut ennen vaihtareita hyvinkin halukkaita. Iso muutos muutamassa vuodessa...

Mutta- ihmiset on yksilöitä, suhtautuminen esim. seksiin on yksilöllistä, vaihtarien vaikutukset on yksilöllistä, seksihalut vaihtarien jälkeen on yksilöllisiä... Sittenhän tuon näät kun muutaman vuoden odottelet. Nauti nyt, ja ja nauti jatkossakin jos siltä tuntuu.

Vierailija
9/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katoavat niin ei se siinä kohtaa haittaa. Mitä ei halua sitä ei murehdi. Kaikilta eivät tietenkään katoa, mutta yhtä hyvää elämää voi elää ilman halujakin, sitten vain kiinnostavat muut asiat.

Nimimerkillä kokemusta on

Vierailija
10/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, rakastan olla naisellinen nainen ja rakastan tuntea seksuaalista jännitettä miesten kanssa. Mikään muu ei saa minua tuntemaan olevani niin elossa. Tosin nyt viime aikoina olen tuntenut sitä seksuaalista jännitettä niin paljon, että tuntuu kuin kehoni olisi jotenkin ylikuumentunut. Miehet reagoivat minuun ja minä reagoin heihin. Ehkä se on tämä kesä. Ei pitäisi valittaa.

Vierailija
11/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halut välttämättä katoa. Minulla ikää mittarissa 62 v, elän pitkässä liitossa ja haluan monipuolista seksiä useasti viikossa. Olen tosin aina ollut sellainen. Mies vähän vanhempi, mutta hyvin jaksaa vielä. Luulenpa, että seksi pitää kykyä yllä pitempään!

Vierailija
12/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät halut välttämättä katoa. Minulla ikää mittarissa 62 v, elän pitkässä liitossa ja haluan monipuolista seksiä useasti viikossa. Olen tosin aina ollut sellainen. Mies vähän vanhempi, mutta hyvin jaksaa vielä. Luulenpa, että seksi pitää kykyä yllä pitempään!

Se on juuri noin. Seksi ruokkii seksiä, seksittömyys ruokkii seksittömyyttä. Nuorillakin ihmisillä mitä pidemmäksi seksin väli venyy, sen korkeampi kynnys seksiin ryhtymiseen on. Monen suhteen pysyvä selibaatti on alkanut esim. lapsenteosta. Sen tiimoilta tulee väkisinkin taukoa, ja aivan liian usein se tauko onkin venynyt vuoden, kahden mittaiseksi. Kumpikaan ei "osaa" enää sen jälkeen haluta, ainakaan keskenään.

Vierailija
13/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne halut vähentyy varmaan kaikilla, eikä se johdu pelkästään siitä, että tulee vaihdevuodet, iän myötä vähitellen näin vain käy. Itsellä ainakin, vaikkei vaihdevuodet olleet alkaneetkaan, halut väheni selkeästi n. 45-v. eteenpäin nuorempaan minään verraten. Jopa toivoin nuorena, että ne hirveät halut loppuisi, jatkuva seksin himo oli ja kun ei ollut kumppania aina, niin vaikeaa oli. Kyllä silti nyt 55-v. tekee seksiä mieli, mutta se on harvemmin, ei se kokonaan lopu. Ja miehet edelleen kiinnostaa, tunnen edelleen sen seksuaalisen jännitteen, kun esim. kohtaan kiinnostavan miehen. 

Vierailija
14/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä vietti heikkeni selvästi vaihtareiden myötä. Aiemmin ajattelin seksiä tyyliin joka päivä. Muutos vaati ensin vähän sopeutumista, mutta kyllä se siitä. Asian hyväksyy eikä sitä harmittele. Jos ei enää tee mieli niin usein eikä niin paljon, niin ei sitä viettiä osaa oikein silleen kaivatakaan. Energiaa on vapautunut muuhun. Tosin kesän myötä on iskenyt joku ihme himo, ja tässä on tullut käytettyä oman käden oikeutta aika ahkerasti...tuntuu, että jollekin äijällekin olisi käyttöä pitkästä aikaa. Toivottakaa mulle onnea:)

N60

Vierailija
15/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusit tai et, iin kyllä ne halut aikanaan katoavat. Hitaasti hiipumalla.

Vierailija
16/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille jotka vastasi! Uskon kanssa tuohon, että seksin harrastaminen pitää yllä haluja. Ja jokainen on arvokas on sitten haluja tai ei. Tässä elämänvaiheessa sitä vaan alkaa ymmärtää, että hetkinen tä elämähän onkin rajallista ja muutoksia alkaa omassa kehossa tapahtua. Kuten joku tuolla kirjoittikin, niin nauttia pitää nyt. 

Vierailija
17/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että jos vaihdevuosissa halut loppuu, pieni annos testoa voidaan antaa naisellekin ja pitäisi auttaa. Itse ainakin aion kokeilla, jos tarvetta tulee. Tästä minusta puhutaan yllättävän vähän. 

Vierailija
18/18 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille jotka vastasi! Uskon kanssa tuohon, että seksin harrastaminen pitää yllä haluja. Ja jokainen on arvokas on sitten haluja tai ei. Tässä elämänvaiheessa sitä vaan alkaa ymmärtää, että hetkinen tä elämähän onkin rajallista ja muutoksia alkaa omassa kehossa tapahtua. Kuten joku tuolla kirjoittikin, niin nauttia pitää nyt. 

Itse olenkin nyt tyytyväinen, että seksiä harrastin runsaasti ja eri ihmisten kanssa,  silloin kun haluja vielä oli. Nyt voi vain haikailla niiden aikojen perään. Olisi hirveää, jos olisi silloin halujen aikana vielä yrittänyt väkisin elää siveellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä