Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauhea olo rautainfuusion jälkeen

Vierailija
22.06.2024 |

Hei. Onko kellää ollut vastavaa? Aina saa lukea blogeista miten mahtava olo tullut rautainfuusion jälkeen, mutta ei tätä negatiivista puolta. Itsellä ollut rautavarastot tyhjät vähintään 10 vuotta eikä suun kautta rauta nostanut niitä eikä sitten enää sopinutkaan. Sain 500 mg Ferinject fuusion 2.5.24. Aluksi olo oli hyvä kolmisen viikkoa: uni parani, lihakset vahvan tuntuiset, valoisa olo yms. Sitten alkoi unettomuus, ahdistus, invalidisoiva väsymys, ripuli, rytmihäiriöt, pää ihan tokkurainen, lihakset heikommat yms. Voi olla hypofosfatemiaa eli veren fosfaatti päässyt liian alas. D-vitamiini oli 65 ennen infuusiota, olisi pitänyt olla yli 100. Ripulikin varmaan vaikuttamassa. Menen Puhdin kautta maanantaina otattamaan fosforin. Onko kellään tullut infuusion jälkeen hypofosfatemiaa ja miten hoidettiin ja kuinka pian olo parani? Nyt olen niin huonossa kunnossa, etten ikinä :(. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ne sivuoireet tulee ekalla viikolla, jos tulee. Sulla on jotakin muuta.

Vierailija
2/6 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiltu tai Porvoo, jälleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muutama vuosi sitten rautainfuusion. Kukaan ei kertonut, että siitä voi tulla outo olo, joten en pitkään aikaan osannut yhdistää oireita infuusioon. Olin n. kuukauden ajan aivan pihalla kaikesta, en muistanut mitään, en ymmärtänyt mitään, pienetkin laskutoimitukset olivat hankalia. Oireet menivät ohi ja sen jälkeen olin pirteämpi kuin ennen infuusiota. Ajattelin, että olivatkohan nuo koronan oireita, vasta myöhemmin tajusin yhdistää ne rautainfuusioon.

Vierailija
4/6 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ole koskaan saanut infuusion jälkeen mitään kummallisia oireita. Rautainfuusiossa käyn 6 kk välein jo monta vuotta.

Kääntyiisn kyllä hoitavan lääkärin puoleen jos jotain kummallista esiintyisi ennemmin kuin kyselisin palstalla.

Vierailija
5/6 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain muutama vuosi sitten rautainfuusion. Kukaan ei kertonut, että siitä voi tulla outo olo, joten en pitkään aikaan osannut yhdistää oireita infuusioon. Olin n. kuukauden ajan aivan pihalla kaikesta, en muistanut mitään, en ymmärtänyt mitään, pienetkin laskutoimitukset olivat hankalia. Oireet menivät ohi ja sen jälkeen olin pirteämpi kuin ennen infuusiota. Ajattelin, että olivatkohan nuo koronan oireita, vasta myöhemmin tajusin yhdistää ne rautainfuusioon.

Ai niin, valitettavasti en muista, miten pitkään infuusiosta meni noihin oireisiin. Eivät ne joka tapauksessa ihan heti alkaneet.

Vierailija
6/6 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta infuusio voi laskea fosfaattia liian alas. Oireet eivät välttämättä ala heti vaan jopa kuukauden myöhässä. Fosfaatin puute on vakava tila ja oireet voi muistuttaa anemiaa, kannattaa käydä lääkärissä