Lapset työnnetään kipeinä hoitoon varhaiskasvatukseen vaikka itse ollaan lomalla
Kommentit (17)
Kesäaika on säilömistä, ainakin meidän yksikössä. Koko ajan mennään vajaalla ja lapset ovat kakat housuissa pihalla kun kukaan ei kerkeä tai yksinkertaisesti pääse poistumaan vaihtamaan vaippaa.
Ajatellaan että päiväkoti kasvattaa. Itse ei vaadita mitään lapselta tai aseteta rajoja. Päiväkodissa sitten tuleekin yllätyksenä lapselle sana EI.
Jaaha. Ensin jankkasit metatöistä ja palasit sitten jankkaamaan tätä.
Miksi ei palata päivähoitoon? Ei yhteiskunnalla ole varaa hoitaa ilmaiseksi laiskojen lapsia. Subjektiivinen päivähoito-oikeus oli virhe.
En ymmärrä tuollaista, mutta TOISAALTA nykyään lapsen hoitaminen on erilaista mitä aiemmin.
Ennen lapset seikkailivat ties missä keskenään, nykyään kun lasten kanssa ollaan niin se on enemmän "työtä". Ja päälle se, ettei monilla ole tukiverkkoja lähellä.
Tavallaan vanhemmuus kuormittaa enemmän, vs. vaikka 70-luvulla tmv. missä lapset leikkivät keskenään päivät pitkät pitkin kyliä, jos oli (alkoholinhuuruisiakin) juhlia, lapset siellä jaloissa, kesällä mummolaan,
En sano että ennen oli PAREMMIN asiat, mutta varmasti se vanhemmuus olis HELPOMPAA kun lapset eivät niin intensiivisesti olleet mitä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuollaista, mutta TOISAALTA nykyään lapsen hoitaminen on erilaista mitä aiemmin.
Ennen lapset seikkailivat ties missä keskenään, nykyään kun lasten kanssa ollaan niin se on enemmän "työtä". Ja päälle se, ettei monilla ole tukiverkkoja lähellä.
Tavallaan vanhemmuus kuormittaa enemmän, vs. vaikka 70-luvulla tmv. missä lapset leikkivät keskenään päivät pitkät pitkin kyliä, jos oli (alkoholinhuuruisiakin) juhlia, lapset siellä jaloissa, kesällä mummolaan,
En sano että ennen oli PAREMMIN asiat, mutta varmasti se vanhemmuus olis HELPOMPAA kun lapset eivät niin intensiivisesti olleet mitä nykyään.
Minä kasvatin omani (2002 ja 2004 syntyneet) itse lähes kokonaan. Rajat asetin kotona ja odotin lapsiltani toisten huomioimista ja käytöstapoja. Olivat PÄIVÄHOIDOSSA kun olin töissä. Lomallani lapset olivat pois hoidosta, lomalla hekin. Jos toinen oli kipeä, molemmat olivat kotona. Jos itse olin kipeä, olivat lapset kotona. Kaupassa /lääkärillä/asioilla kävin lasten kanssa.
Tehtiin yhdessä asioita. Käytiin retkillä, matkoilla, kirjastossa, uimahallissa, ravintolassa jne.
Eivät luuhanneet missään pihoilla tai kavereilla, ihan sain itse nauttia lasteni seurasta vapaa-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Joskus mietin että mitä tästä sukupolvesta tulee, kun vanhemmat ovat täysin pihalla vanhemmuudesta.
Muodon vuoksi ja näön vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Minä kasvatin omani (2002 ja 2004 syntyneet) itse lähes kokonaan. Rajat asetin kotona ja odotin lapsiltani toisten huomioimista ja käytöstapoja. Olivat PÄIVÄHOIDOSSA kun olin töissä. Lomallani lapset olivat pois ho
Viimeinen kunnollinen sukupolvi
Meillä pomo oli ihmeissään kun tajusi että henkilökunnalle on myönnettävä lomat. Voivoi, lapsilla kun niitä ei ole, eikä sijaisia SAA PALKATA vuosilomien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kasvatin omani (2002 ja 2004 syntyneet) itse lähes kokonaan. Rajat asetin kotona ja odotin lapsiltani toisten huomioimista ja käytöstapoja. Olivat PÄIVÄHOIDOSSA kun olin töissä. Lomallani lapset olivat pois ho
Halusitko mitalin?
Moni joutuu tekemään koko kesän töitä, en tiedä yhtään lasta (oman lapsen päiväkodista) joka ois kesällä hoidossa ja vanhemmat lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Moni joutuu tekemään koko kesän töitä, en tiedä yhtään lasta (oman lapsen päiväkodista) joka ois kesällä hoidossa ja vanhemmat lomalla.
Johtuu siitä, ettet tunne kaikkia. Ei ihmisten otsaan ole kirjoitettu, että he ovat lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika lailla jäänyt kaikki sosiaalinen kanssakäyminen vähiin kun koko ajan pitänyt äidin helmoissa olla 24/7. Oma lapsuus oli 90-luvulla ja silloin oli normaalia leikkiä pihalla kaverin kanssa tai käydä kavereilla kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, ettet tunne kaikkia. Ei ihmisten otsaan ole kirjoitettu, että he ovat lomalla.
Mun mielestä se on ok että vie lapsen hoitoon vaikka ois itse lomalla, ei kaikilla ihmisillä oo voimavaroja arjessa yhtä paljon. Omia lapsia oon hoitanut itse lomat ja muutenkaan oo vuosiin saanut mitään omaa aikaa, mutta raskasta tää välillä on, silti koen että jakaminen ei ole ollut ikinä mikään ongelma minulle.
Kipeitä lapsia ei pitäisi viedä mihinkään hoitoon
Joskus mietin että mitä tästä sukupolvesta tulee, kun vanhemmat ovat täysin pihalla vanhemmuudesta.