Kuinka usein ostat raha-arvan?
Luin tuota ketjua, jossa kerrotaan onnellisista taloudellisista sattumista kun on rahallisesti tiukka tilanne. Monessa oli, että viimeisellä 5 eurolla on ostettu arpa ja siitä on saatu hyvä voitto. Eihän noissa arvoissa useinkaan niitä isoja voittoja ole, joten tuli vaan mieleen, että paljonkohan niihin arpoihin oikein menee kuukaudessa rahaa? Ovatko koskaan miettineet, että jos ne arvat jättäisikin ostamatta, niin olisiko ennen tilipäivää ne arpoihin menneet rahat jäljellä?
Jos jättää kuukaudessa 50e arvosta arpoja ostamatta niin vuodessa saa 600e "arpajaisvoiton".
Kommentit (13)
Lopetin raha-arpojen ostamisen kun tuli turha mutta pakollinen tunnistautuminen veikkaukselle.
En osta koskaan arpoja. Paitsi että näin minulle vuosia sitten kävi: olin pienessä kauppakeskuksessa, ja kuin magneetin vetäminä jalkani suuntasivat Veikkauksen toimipisteelle. Ostin äässäarvan, ja voitin heti 200.
Tuosta rohkaistuneena vielä lottosin pari ruudukkoa. Lauantaina sitten jännitettiin, ja sentään sain 4 ja lisänumeron, muutama kymppi tuli siitäkin.
Sen enempää en ole hupsutellut pelaamisen kanssa...
Ennen ostin joulukalenteriarvat lapsille, en muuta, ja nyt sekin sitten loppui. Jokainen järjellä varustettu tietää, että arvat vievät pitkässä juoksussa enemmän kuin tuovat. Ne on rakennettu niin.
Ehkä kerran parissa vuodessa tulee kokeiltua ja yleensä ei voita mitään, edes lisäarvonnoista ei ole koskaan tullut mitään.
Ostin niitä silloin tällöin kun ei ollut tunnistautumispakkoa. Nykyään en osta. Vein joskus kaverille lahjaksi kun menin kahville ja niitä oli kiva laittaa joulukortteihin mukaan.
En käytännössä ikinä. Joskus aikanaan olen jonkun joskus ostanut, mutta tuskin varmaan 30 vuoteen yhtään.
Aiemmin ostimme joskus kimpassa raaputusarvan.
Ennen ostin raha-arpoja aina lahjaksi: synttärit, äitienpäivä, joulu jne. Kun tunnistautuminen arpoihin tuli pakolliseksi, en ole ostanut yhden yhtä. Ei niitä voi enää lahjaksi antaa.
Tälle vuodelle olen ostanut yhden, ei voittoa. Edellistä kertaa en edes muista, varmaan pari kolme vuotta sitten.
Lopetin arpojen oston tunnistautumis pakon jälkeen, eipä niistä kyllä koskaan mitään suurta voittoakaan tullut.
Joulukalenteriarvan ostin joka vuosi aivan kyseisen arvan ensimmäisestä ilmestymisestä alkaen viime jouluun asti. Tänä vuonna jää ostamatta tunnistautumispakon takia. En pelaa mitään veikkauksen pelejä muuten, mutta tuo yksi arpa vuodessa oli mun juttu. Sen takia en ala veikkaukselle tietojani jakelemaan.
Mistä voi ostaa saha-arvan? Olen aina haaveillut että olisi hauska ostella sahalla kaikkea kivaa.
En osta arpoja enää. Aiemmin ostin vanhemmilleni ja lapsilleni joululahjaksi. Nyt lahja-arvoissa ei ole järkeä kun arvan saaja ei voi lunastaa voittoa.