Mikä on mielestäsi kohtuullinen palkka kuukaudessa?
Sellainen peruspalkka joka riittäisi normaaliin elämiseen.
Kommentit (27)
Ei kai sitä noin voi ajatella. Kohtuullinen palkka on erilainen eri tehtävissä.
Vähintään 3.500€. Se on lähellä mediaanipalkka.
No kyllä 2500€ työstä joka ei kuormita kovin paljon on ihan ok palkka, mutta jos on lapsia elätettävänä niin eihän se riitä, mutta jos on yksin elävä sinkku, niin riittää hyvinkin vielä hussausrahaa.
Saan kolme tonnia, siitä puolet säästöön, joten tuo on ihan hyvä palkka. Pärjäisin vähemmälläkin, mutta en valita.
Olen pitänyt pitkään kirjaa menoistani ja tuloistani. Olen elänyt viimeiset kahdeksan vuotta keskimäärin 1950€/kk. Siinä on mukana myös lomat, matkat, auto ja muut isommat hankinnat. Lopun olen säästänyt ja sijoittanut. Mitä tuohon pitäisi bruttona ansaita? 2800€/kk?
Täysin eri asia insinöörinä suunnitella tietojärjestelmiä kuin taviksena lakaista katuja. Ei voi olla samaa palkkaa. Neuvostoliitossa kokeiltiin. Kaikki halusi olla kadunlakaisijoita ja väkipakolla insinööriksi määrätyt ammuttiin, jos eivät osanneet. Yhteiskunta ei ollut onnellinen eikä kukoistava.
Sehän riippuu ihan siitä, että mitä tekee ja kuinka paljon sitä joutuu kuussa tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vähintään 3.500€. Se on lähellä mediaanipalkka.
Tuo on lähellä keskipalkkaa. Mediaanipalkka on alle 3000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä 2500€ työstä joka ei kuormita kovin paljon on ihan ok palkka, mutta jos on lapsia elätettävänä niin eihän se riitä, mutta jos on yksin elävä sinkku, niin riittää hyvinkin vielä hussausrahaa.
Miksi sinkun pitäisi tyytyä huonompaan palkkaan kuin perheellisen? Lapset ja akka on oma valinta, jos niitä ei ole voi vaikka ryypätä rahansa Tai ostaa kalliin urheiluauton.
Eri ihmisillä on erilaiset tarpeet, mutta minimi 2500,-/netto ja mieluummin 3000,- netto kuussa.
Siitä ylöspäin on plussaa.
Valtiolle en tule töihin palkasta riippumatta.
Minun eläkkeeni verran, 3456 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinkun pitäisi tyytyä huonompaan palkkaan kuin perheellisen? Lapset ja akka on oma valinta, jos niitä ei ole voi vaikka ryypätä rahansa Tai ostaa kalliin urheiluauton.
Missä minä niin olen sanonut? Ei kai kenenkään pidä tyytyä mihinkään, totesin vaan, että tuollainen palkka elättää hyvin yhden ihmisen, ei useampaa.
Tienaan nyt noin 3000e ja kyllä sillä toimeen tulee, mutta ei ole kohtuullinen. Valmistun tänä vuonna, ja teen ihan samaa työtä mitä alalle valmistuneetkin. En kuitenkaan saa sitä samaa palkkaa, ennen kuin valmistun.
miljoona euroa per tunti verovapaana tietysti
fiksu tarvitsee PALKKAA 0€/kk normaaliin elämiseen. Ilman tukia siis. Ainakin minulla riittäisi.
1800 E / kk.