Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkoti-ikäisten kiusaaminen ja syrjiminen!!

Vierailija
08.09.2008 |

Onko kokemuksia? Joko työntekijän näkökulmasta tai kiusatun/ kiusaavan vanhempana!?

Meillä tilanne, jossa 5v. tyttöämme syrjitään tai heitä on kolme tyttöä ja tuntuu etteivät osaa leikkiä kolmistaan vaan aina pitää se yksi " potkia " leikeistä : ( ja se on ollut se meidän tyttö.

Olen itse opettanut ja aina painottanut sitä, että kaikkien kanssa leikitään ja ketään ei saa jättää leikkien ulkopuolelle. Tyttö loukkaantuu tosi pahasti, kun häntä syrjitään.

Millä tilanteen saisi korjattua, pitääkö mielestänne hoitajien puuttua asiaan ja miten itse toimisitte? On kovin ikävää katsoa,kun jo 5v. aloittavat tuon touhun ; ( sitä tulee olemaan tyttöjen keskuudessa aina, mutta itse en sitä halua hyväksyä omalta tytöltäni!! Karu maailma edessä!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan, jos jollain olisi kokemusta

Vierailija
2/5 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sellaista voisi kokeilla, etteivät lapset saisi aina valita kaveriaan, vaan hoitajat valitsevat leikkiryhmät.

t. myös 5v tytön äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse näen tuollaista ja toki teemme kaikkemme, että kaikille olisi kavereita, mutta väkisin ei ketään saa toisen kanssa leikkimään :( Monesti on kyllä niin, että tuo "syrjään jäävä" tyttö on aina eri tyttö eli useimmiten sama lapsi ei joudu syrjinnän kohteeksi. Monesti teemme niin, että leikeissä laitetaan yhteen leikkimään ne lapset, joiden "kemioiden" tiedetään sopivan yhteen. Näin saadaan luotua uusia siteitä ja kaikille löytyy joku kaveri edes hetkeksi päivän aikana.

t. päikyn täti

Vierailija
4/5 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tilanne siltä, että hoitajat vievät vain tyttöni pois tilanteesta eivätkä puutu asiaan sen enempää eli lakaisevat sen maton alle päästäkseen helpommalla.

Olisipa tyttöjä edes se 4, mutta tuo kolme on kyllä paha luku : ( silti mielestäni asiaan on pakko puuttua ja puutunkin sillä uhallakin, että minua pidetään ylisuojelevana nipoäitinä : )

En halua, että oma tyttö oppii tuollaista syrjimistä. Olen aina painottanut sitä, että kaikki otetaan leikkiin ja kenestäkään ei tunnu kivalta, jos jätetään yksin. Onhan se totta, että kiusaajat voivat huonosti ja heillä se "ongelma" on, heitä pitäisi ohjata ja ottaa enemmän huomioon miksi toimii sillä tavalla.

Mutta periksi en anna, se on varma : )

Vierailija
5/5 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin vain todeta että aikasin se näköjään alkaa, mutta ei tule aikasin loppumaan. Niin tyypillistä tytöille. Kova on maailma........ Onneksi ei ole omaa tyttöä