Kuinka usein sinä luet Raamattua?
Kommentit (20)
Hyvä kysely, Ap!
Raamattua on hyvä lukea ajatuksella ja rukoillen, että Jumala avaisi Sanaansa. Helposti tulee luettua aika mekaanisesti.
Raamattu on Elämän Leipää. Nääntyy ja kuihtuu hengellisesti, jos ei saa ravintoa.
En ole koskaan lukenut raamattua se on yhtä raskasta luettavaa kuin Päätalon tuotanto. Pidän enemmän dekkari kirjallisuudesta kuten Reijo Mäen tai Alistair Macleanin tuotannosta.
Meillä lapset tykkäävät enemmän Mauri Kunnaksen koirien kalevalasta, Pisa possusta ja Tatu ja Patu sarjan kirjoista. Kerran luin heille Raamatusta pienen pätkän ja heistä se oli liian peloittava joten olen lukenut heille muita satukirjoja.
Vastasin useita kertoja päivässä,mutta se oli noin kaksikymmentä vuotta sitten. Tuli opeteltua ulkoa melko paljon,mutta nykyisin Kosken kokoelmaan ehkä kerran pari puolessa vuodessa,jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset tykkäävät enemmän Mauri Kunnaksen koirien kalevalasta, Pisa possusta ja Tatu ja Patu sarjan kirjoista. Kerran luin heille Raamatusta pienen pätkän ja heistä se oli liian peloittava joten olen lukenut heille muita satukirjoja.
Minua pelotti lapsena aina Grimmin veljesten satukirjat ja Satu peikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vastasin useita kertoja päivässä,mutta se oli noin kaksikymmentä vuotta sitten. Tuli opeteltua ulkoa melko paljon,mutta nykyisin Kosken kokoelmaan ehkä kerran pari puolessa vuodessa,jos siltä tuntuu.
Minäpä luin kaikki Harry Potterit ja muistan ne melkein kokonaan ulkoa. Kun otan kirjan käteeni niin kaikki ikäänkuin enkelin kosketuksesta tulvii mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan lukenut raamattua se on yhtä raskasta luettavaa kuin Päätalon tuotanto. Pidän enemmän dekkari kirjallisuudesta kuten Reijo Mäen tai Alistair Macleanin tuotannosta.
Oletko ajatellut, että raamattu voikin olla Päätalon salanimellä kirjoittama kirja? Se on historiassa ollut kovin yleistä. Kekkonenkin kirjoitti usein salanimellä.
Raamattu olisi tarvinnut jämäkkää kustannustoimittajaa saksimaan turhat pois. Tolkienkin kalpenee Raamatun sukutauluja luetellessa.
Sorry, äänestin vahingossa kahdesti. Luulin, että tätä aihetta koskeva ketju oli poistettu, (ja tämä oli uusioketju) kuten kristillisyyteen liittyvät ketjut täällä yleensä poistetaan - paitsi ateistien kristittyihin kohdistamat extrailkeät haukkumisketjut, jotka säilyvät.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ei ole satukirja.
Tämä kommenttina tähän kommenttiin:
"Meillä lapset tykkäävät enemmän Mauri Kunnaksen koirien kalevalasta, Pisa possusta ja Tatu ja Patu sarjan kirjoista. Kerran luin heille Raamatusta pienen pätkän ja heistä se oli liian peloittava joten olen lukenut heille muita satukirjoja."
En ole lukenut koskaan, mitä nyt aikanaan hieman selaillut sieltä täältä. Edellisestä selailusta taitaa olla jo neljäkymmentä vuotta.
Vaihtelee.