" ajolupa" vanhemmuuteen!
Jotta saa ajaa autoa, täytyy hankkia ajokortti, mopoa ajakseen taas mopokortti. Lasten ja nuorten kanssa työskentelevänä olen jo vuosia toivonut yhteiskunnan jollakin lailla reagoivan siihen, millaiset vanhemmat lapsia saa kasvattaa.
Jo raskausaikana pitäisi neuvolan puolesta vaatia jokaista raskaana olevaa naista käymään vanhemmuus-kurssi, jossa ihan ruohonjuuritasolta lähdettäsiin opastamaan ja neuvomaan miten lapsen kanssa kuuluu ja voi toimia. Asiat tuntuvat olevan monelta nykyvanhemmalta todella hukassa.
Kunpa saisimme maahan ennakkotapauksen siitä, että joku nuori nostaa syytteen sosiaaliviranomaisia vastaan siitä' syystä, ettei olla ajoissa reagoitu ja otettu lasta huostaan ja sijoitettu sopivaan ympäristöön ja sopiville aikuisille!!
Kommentit (8)
kynttilöitä telkun päällä,pyykit kiukaan päällä kuivumassa.....huhhuh
Meidänkin naapuri ei tajua, että on ostanut osakkeen yhtiöstä, joka antaa hallinnanoikeuden tiettyyn yhtiön omistamaan asuntoon. Se ei ole niin oma, että sitä saisi mielin määrin remontoida. Ja ei pidä säikähtää, jos joutuukin maksumieheksi naapurin remontille.
Minä, joka keskustelun aloitin, tarkoitin mielipiteelläni lähinnä näitä raivostuttavia " uusavuttomia" vanhempia, joilla ei ole minkään valtakunnan käsitystä lapsen kasvattamisesta ja siitä, mitä henkistä pääoma sekä käytännön elämän opettamista lapselle kuuluu tarjota!
Ikäväksesi kyllä täytyy todeta, että pakkosterilisaation käyttöönotto olisi nykypäivänä erittäinkin tarpeellista!!!!!!!
juuri näin, yhdyn mielipiteeseesi!
Suomi on pullollaan uusavuttomia kynttilänpolttajia.
Olisi TODELLA tarpeen se pakkosterilisaatio. Toivon ettei yksikään nainen, joka on alkoholisti, hankkisi yhtäkään lasta. Työssäni olen nähnyt FAS-lapsia, narkomaanien lapsia ym, ja pahaa tekee katsella lasten henkisiä ja psyykkisiä vammoja, joita raskauden aikana käytetyt aineet saaneet aikaan. Tällasitenkö pitäisi saada lisääntyä?? Viattomat lapset joutuvat kärsimään lopun ikäänsä äidin tekemisten/tekemättä jättämisten vuoksi.
Lakialoite pitäisi tehdä, jotta tämä keino saataisiin uudelleen käyttöön.
seuraavaksi pakkosterilisointi vammaisille, alkoholisteille, kerran huumeita kokeilleille, alhaisen äo:n omaaville jne jne?