Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on raiskauksen vanhentumisaika? Onko se ollut aikaisemmin asianomistajarikos? Koska muuttunut yleisen syytteen alaiseksi?

Vierailija
25.05.2024 |

Mikä on raiskauksen vanhentumisaika? Onko se ollut aikaisemmin asianomistajarikos? Koska muuttunut yleisen syytteen alaiseksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan 20 vuotta... ja joku lievempi 10 vuotta. Yleisen syytteen alainen mutta miten löydän noi tyypit? Voiko tehdä poliisille ilmoituksen vaikka ei tietäisi tyyppien nimiä? Hyi hitsi, mulla tiedossa päivämäärä ja tyypit oli silloin jotain kakskymppisiä. Mitä ihmettä laittoivat mun juomaan josta menin täysin sekaisin. Kyllä tämä haisee tolta törkeältä vaihtoehdolta jonka googletus antaa...

POLIISILLE TÄMÄ!!! Lähteekö liikkeelle?

Vierailija
2/6 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan 20 vuotta... ja joku lievempi 10 vuotta. Yleisen syytteen alainen mutta miten löydän noi tyypit? Voiko tehdä poliisille ilmoituksen vaikka ei tietäisi tyyppien nimiä? Hyi hitsi, mulla tiedossa päivämäärä ja tyypit oli silloin jotain kakskymppisiä. Mitä ihmettä laittoivat mun juomaan josta menin täysin sekaisin. Kyllä tämä haisee tolta törkeältä vaihtoehdolta jonka googletus antaa...

Raiskaus vanhenee kymmenessä vuodessa ja törkeä raiskauks kahdessakymmenessä. Törkeä vaatii aseen käyttöä tai vakavien (fyysisten) vammojen aiheuttamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raiskaus vanhenee kymmenessä vuodessa ja törkeä raiskauks kahdessakymmenessä. Törkeä vaatii aseen käyttöä tai vakavien (fyysisten) vammojen aiheuttamista.

Taitaa olla molemmissa 20 vuotta vanhenemisaika.

Vierailija
4/6 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tapahtuneesta kannattaa kertoa poliisille. Tekijällä voi olla useita tekoja, kaikki eivät ehkä ole vanhentuneet.

Vierailija
5/6 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhenemisajat muuttuivat 2021. Tätä ennen tehtyihin rikksion sovelletaan tietenkin niiden tekoajan lakien mukaisia vanhenemisaikoja. Lakia ei voi säätää taannehtivasti.

Vierailija
6/6 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kymmenen vai kaksikymmentä vuotta?