Mitä tapahtuu, jos olen ostanut junalipun vr:n sovelluksesta, enkä menekään matkalle?
Kommentit (15)
Joo. 230euron sakot tulee käyttämättömästä matkasta
Täh?
Menetät lipun verran rahaa ja nyt jollakulla on mukampi paikka.
Mitä pitäisi tapahtua? Rahasi menee hukkaan, ei muuta.
Sakko käyttämättömästä matkasta ja 6kk porttikielto juniin
Joudut vankilaan. Eli ei kannata jättää käyttämättä.
Miksi tuollaisesta ei saa omia rahojaan takaisin? Olisiko sille palvelunjärjestäjälle niin ylivoimaisen työlästä palauttaa ne asiakkaan rahat vai mihin se perustuu?
Minun käsitykseni mukaan sieltä tullaan sitten hakemaan.
Kaukoliikenteen lipuista sakko on 240-460 euroa, plus porttikielto VR:n juniin 6 kk ajaksi. Mahdollisesti tuomioistuin voi määrätä vankeutta 3-6 kk mikäli vahvaa ja toteennäytettävää perustetta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollaisesta ei saa omia rahojaan takaisin? Olisiko sille palvelunjärjestäjälle niin ylivoimaisen työlästä palauttaa ne asiakkaan rahat vai mihin se perustuu?
Luultavasti näin. Lipulle voi ostaa peruutusturvan, jolloin rahat saa takaisin tai voi myös siirtää lipun toiseen ajankohtaan. Se maksaa 5e.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Poliisipartio tulee ovelle hakemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Poliisipartio tulee ovelle hakemaan
Tämän takia ne junat onkin aina myöhässä, kun puuttuvia matkustajia etsitään poliisikoirien kanssa. Olisi kohteliasta tulla vapaaehtoisesti siihen nimenhuutoon.
Jos oot rekisteröitynyt vr asiaks niin voit lykätä matkaa myöhemmälle pientä maksua vastaan. Näin et ne maksetut rahat ei mene hukkaan jos joskus myöhemmin matkustat
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada rahansa takaisin? Junassa on paikkoja X määrä ja lipulla varataan paikka itselle. Paikka jää tyhjäksi ellei paikan varaaja sitä käytä. Ja kun konnarit liikkuu aloitusaseman jälkeen vähän miten sattuu tarkistamassa lippuja niin olisi helppo ostaa lippu ja jälkikäteen hakea korvausta "käyttämättömästä" lipusta.
Ei siitä mitään seuraamuksia tule. Menetät rahasi, ja varaamasi paikka matkustaa tyhjänä, mikäli junasi on sitä tyyppiä, että istumapaikka sisältyy matkalipun hintaan.
Menetät ne rahasi. Lipusta on todella hankala saada rahojaan takaisin.