Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on 122 neliön rivari ja elän yksin, en jaksa kyllä siivota!

Vierailija
21.05.2024 |

kerran 3-6 kk aikana oon siivonnut ja pessyt lattiat, ikkunatkin on ihan likaiset. astianpesukone asentamatta. ei jaksa siivota. roskat on isossa jätesäkissä parvekkeella ja kerran kuussa vien ne kaikki samasssa säkissä roskiin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä... miksi asut ylimitoitetuissa neliöissä? iso asunto isot murheet

Vierailija
2/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 60 neliötä enkä jaksais tätä siivota. Voisin ottaa sellaisen 30 neliön kätsyn luukun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samaa ongelmaa, tosin osan energiastani joudun antamaan vanhemmilleni (+80v) ja heidän pihamaalle ja siitä seuraa että omat nurkat meinaavat jäädä hoitamatta. Mutta jos pieni sotku ei haittaa niin so not 

Vierailija
4/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perintöasunto, maksan vain 400 e vastikkeen perikunnalle eikä olla jaettu omaisuutta, toki tän voisi myydä muttei oo olllut ostajaa 3 vuoteen oikein

välittäjä sanoi että arvo oin 50-60 000 e en suostu myymään kuin 85-.90 000 e

Vierailija
5/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

perintöasunto, maksan vain 400 e vastikkeen perikunnalle eikä olla jaettu omaisuutta, toki tän voisi myydä muttei oo olllut ostajaa 3 vuoteen oikein

välittäjä sanoi että arvo oin 50-60 000 e en suostu myymään kuin 85-.90 000 e

Ehkä sun kannattaisi vaan myydä sillä hinnalla millä se menee ja helpottaa elämääsi? Kohta sillä talolla ei ole mitään arvoa jäljellä. 

Vierailija
6/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin elää asuntovaunussa ihan hyvin. 

Vierailija
7/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla neliöillä arvo noin olematon! Jossain umpimetsässä sijaitsee. Mtä tollasella kukaan tekee!

Vierailija
8/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama, joten ostin siivouksen palveluna. Kerran viikossa käy siivooja. Suosittelen.

Vierailija
9/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun sopivan kokoisessa 45m2  rivitaloasunnossa ja olen suunnitellut isompaa perusteellisempaa siivousta  sauna mukaanlukien  varmaan kohta 2kk. 

Vierailija
10/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa myydä kun ruoka-apukin on 300 m päässä ja asun keskustassa. jos myyn sitten muutan Espanjaan ja jätäbn tänne kaikki johonkin pikkuasuntoon vuokralle ja sossukela saa maksaa sen. tosin ei tavaratkaan oikein mahdu mihinkään.

tänään pyyhkäisin ikkunat nopeasti vedellä ja pesuaineella ulkoa päin kun ei enää nähnyt ulos läpi. sisältä en jaksanut pestä kun ois pitänyt  avata ikkunat, seitit jääköön siihen

Vierailija
11/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vuokralle ja muuta itse pienempään

Vierailija
12/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa siivoaisit yhden kohteen (esimerkiksi 1 ikkuna, 1 komero,) päivittäin vaikkapa viitenä päivänä viikossa ja pitäisit sitten kaksi ansaittua vapaapäivää. Urakka ei tunnu lannistavan suurelta kun sen pilkkoo osiin.

Vierailija
13/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista. Minä asun 400 m2 talossa ja voin sanoa, että pulmia siivoamisessa on. Siivoan lähinnä sieltä, missä on pahin katastrofi, enää en todellakaan siivoa kaikkea kerralla. Lisäksi iso istutettu piha, aivan kamalaa. Tänä keväänä sanoin miehelle, että saa hoitaa pihan tästä lähtien, puskien leikkuut, haravoimiset ja lakaisemiset. Enää en tee kuin ihan vähän. Mies sitten valitteli kipeää selkäänsä, kun eräs päivä roudas oksa/maajätettä 5 h ajan.

Haluan muuttaa täältä pois. Minulla on 110m2 oma asunto, taidan muuttaa sinne. Ai että pääsen helpolla: postimerkin kokoinen piha, ja normaalinkokoiset tilat muutenkin. Pihan hoitaa siistiksi yhdessä tunnissa kokonaan, samoin ikkunat pesee neljässä tunnissa, ei jättimäisiä painavia huonekaluja tai 3 m korkeita kirjahyllyjä, joiden päältä ei saa pyyhittyä kuin tosi vaikeasti. Ei ikkunoita neljän metrin korkeudessa. Koko asunnon siivoaa kahdessa tunnissa vessoineen ja lattianpesuineen. Normaali liesituuletin, normaali liesi vs nykyinen kaasuliesi ja kummallinen jättimäinen rasvaa ympäriinsä keräävä design liesituuletin. 

Isoissa asunnoissa pitää olla maksettu siivoushenkilökunta. Ihan mahdotonta, jos kaikki työt jää yhdelle henkilölle.

Vierailija
14/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho onpa neliöitä , onko tämä asunto Ihan omakotitalo , joka on rivari mallinen ?

Jos ei ole omakotitalo , vaan rivitalo asunto on kyllä harvinaista , että noinkin suuria , asuntoja löytyy EI Ainakaan täällä Pohjois- Pohjanmaalla kyllä ne ovat pieniä asuntoja , kolmiot ja neliöt , ovat pimeinä ja hitoksen kalliit vuokrat ovat niissä !

Kun pienempienkin asuntojen vuokrat ovat huipussaan , ! 

Myös osakkeiden hinnat että hirvittää !

Eikä sillä paljon eroa ole onko rivitalo , rakennettu 50, 70-  1990 vai vasta joku vuosi sitten 2018 tai sen jälkeen , eikä ole välttämättä edes saunaa koko rivitalossa ei edes yhteisö saunaa , pihapiirissä , jossa olisi saunavuorot.

Eli saunakaan 2018 jälkeen rakennetulla ei sen sijaan tuoda lisäkustannuksia.

Asukkaalle silti, vuokrarivitalossa pienen yksiön kun vuokra on , 500-800€ välillä ! Eikä kuulu aina välttämättä vesikään vuokraan eikä sähkö etenkin uusiin rivitalo asuntoihin!

30,5 saunallisen asunnon vuokra on yli 500€!  Näin täällä maalla.

Vierailija
15/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama, joten ostin siivouksen palveluna. Kerran viikossa käy siivooja. Suosittelen.

Paljonko maksaa, kauanko on ja mitä ehtii siinä ajassa tehdä ?

Vierailija
16/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alle 80 neliöinen asunto perheellä. Kiva, kun ei ole liikaa neliöitä siivottavaksi.

Vierailija
17/17 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appivanhemmat asuivT tosi isossa omakotitalossa. Lähes 10 v vähän kerralla tyhjennettiin ja n 6 kk haettiin lähemmäs 10 pakettiautollista. He tyhjensivät huoneen kerralla, jonka jälkeen ovi kiinni. Kellarissa oli hirveesti roinaa, kuten yläkerran komeroissa. Kun nämä saatiin tyhjäksi, alkoi helpottamaan. Lopulta elivät keskikerroksessa, 3 eri huoneessa, joista 1 oli keittiö. Välittäjä sanoi ihmiset olivat ihmetelleet tosi paljon tyhjiä huoneita.