Puolison siivottomuus
Miten selviätte perheissä missä siisteyskäsitykset ovat erilaiset?
Kommentit (10)
Huonosti. Vaimolla oli lauma koiria ja käsitys siisteydestä kivikaudelta. Enpä viitsinyt ottaa taakkaa toisen harrastuksista, vaan eron. Kolmen vuoden jälkeen ei enää koirankarvoja löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti. Vaimolla oli lauma koiria ja käsitys siisteydestä kivikaudelta. Enpä viitsinyt ottaa taakkaa toisen harrastuksista, vaan eron. Kolmen vuoden jälkeen ei enää koirankarvoja löytynyt.
Samoin. Käydään kyllä vielä tyttären kanssa vähän siivoilemassa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuon täysin. Itse en alkaisi suhteeseen koirallisen ihmisen kanssa. Vaatteet ja koti karvoissa ja koiran hajussa. Ei kiitos. Olen ihan tarpeeksi nähnyt koirallisten koteja. Yhdenkin kyläilyn jälkeen jouduin heittämään sukkani roskiin, kun oli niin vuorautuneet karvoista. Karseaa, jos joutuisi elämään tuollaisen hygieenittomuuden keskellä.
Itse tykkään asua pitkässäkin suhteessa omissa asunnoissa, molemmat saavat asua juuri niinkuin haluavat, ei turhaa kinastelua siivouksesta ja kipinä säilyy kauemmin kun ei ole ihan koko ajan yhdessä vaikka usein käydäänkin yökylässä toistemme luona.
Mää kyl vähän ihmettelen miten on jouduttu koiralliseen tilanteesen. Onko se ollut ns alusta asti vai onko koira yllättäen ilmestynyt kesken kaiken.
Eroamalla.
No joo, ei ollut varsinainen eron syy kyllä, mutta kyllähän se helpottaa elämää ja verenpainetta, kun ei tarvitse joka paikkaa siivota aikuisen miehen jäljiltä, vaan pelkästään omat ja lasten jäljet. Jotenkin jännä, miten vähemmän pölyäkin kertyy, kun joka paikka ei ole täynnä kaikkea rojua!
Hävettää kun koko koti on sotkussa. Ei toinen edes yritä tehdä mitään. Ja aina tuntuu olevan siivottoman ihmisen tapa se oikea, suuttuu kun vähänkin asiasta yrittää puhua.
En mä kestänyt, alkoi ällöttää. Kestän sekaisuutta, mutta jos sisällä haisee roskiksesta ja on oikeasti likaista, en ala ja sellaisessa on vaarallista ja ankeaa elää. Jos vessassa ei ole pyyhkeitä ja pönttö on sisältä musta, kärpäset pörrää ja lattia on roskien peitossa 🤢
Näin elää koulutetut, työssäkäyvät keski-ikäiset miehet...
Ikuisuuskysymys. Joko teet itse enemmän tai valitat toiselle koko ajan. Oon kyllä miettinyt monesti, että miks sen sotkusemman tapa on se oikee. Kun ei saa kuulemma valittaa vaan pitää laskea rimaa.