Liikuntaa harrastavat: montako lepopäivää on viikossa?
Eli totaali lepopäivää. Ei minkäänlaista liikuntaa.
Itse pyrin pitämään 2 lepopäivää viikossa. Muuten on 4 1-1,5 tunnin salitreeniä ja 2-3 aerobista treeniä kuten pyöräilyä tai juoksemista viikossa.
Kommentit (17)
1, se on yleensä tällee sunnuntaisin
7 sohvapäivää , massapäivät menossa.
Mulla on nykyisellään ollut muutaman vuoden pientä lämpöilyä vähän väliä, pakko mennä sen mukaan. Normaalisti se olis viikonloput.
2 vapaapäivää viikossa pidän itse.
0-2. Jos on hyvä putki päällä ja huvittaa liikkua, niin en koskaan pakota itseäni lepäämään. Mutta vaihtelen tietysti treenimuotoa.
2 lepopäivää viikossa, 1 viikko taukoa painoharjoittelusta 5 viikon välein. Muuten 4-5 kertaa sali ja 3-4 kertaa aerobinen per viikko.
Joo kai se suositus on jollain tavoin liikkua joka päivä (esim. kehonhuolto tai kävely) - mutta itsellä tulee tällä hetkellä 6 treenitöntä päivää viikossa. Arjessa tällä hetkellä vain kävely 1-2 h päivässä + viikonloppuisin kuntosali. Vielä toivon ehtiväni sisällyttää jotain hikiliikuntaa1-2 krt viikossa.
Ehkä 1 lepopäivä viikossa. Yleensä teen päivisin 20-40 km pyörälenkkejä. Jos on huono ilman niin pidän lepopäivän. Olen laihiksella ja pyrin polkemaan 140 km viikossa fillarilla. Tänään olen tehnyt 40 km lenkin.
Mulla 3 vapaapäivää viikossa...2 salipäivää ja 2 aika rankkaa aerobista päivää. Tuntuu että tarvin 3 lepopäivää. Mutta silloinkin kyllä käyn kävelyillä, joogassa jne.
Totaalilepopäiviä ei ole koska teen fyysistä työtä ja vkloputkin kuluu liikkuen.
Treenaan 2-4 kertaa viikossa. Rankka työ niin ei kertakaikkiaan jaksa enempää.
Olen migreenikko eli en erikseen pidä lepopäiviä vaan ne pitävät minua.
Totaalilepoon itsensä pettämistä. Kyllä joka päivälle pitää edes kävellä se 7500-10000 askelta. On terveysliikuntaa.