Tasa-arvoinen parisuhdeko?
Olen +30v ja ensimmäisessä avoliitossani josta meillä on päiväkoti-ikäinen lapsi. Yritän vertailla suhdetta kavereiden liittoihin ja mediassa näkyviin tarinoihin mutta jotenkin en saa kiinni siitä olenko konservatiivisten arvojen orja, ennemmin tai myöhemmin uupuva metatyöläinen vai moderni uranainen. Onko tässä kuviossa jotain mitä en hahmota? Onko kenelläkään muulla tässä maailmassa samanlainen vastuunjako parisuhteessa?
Kertokaa (eli av:n tuntien haukkukaa) onko tässä jotain vialla? Enkö nyt huomaa jotakin vai mistä johtuu ettei kenelläkään tunnu olevan samanlaista kuin meillä
Mies hoitaa kaikki autoasiat, tekee n. 30% kotitöistä, 50% remonteista. Minä hoidan kaikki lapseen liittyvät metatyöt. Miehellä on kaksinkertainen määrä vapaa-aikaa verrattuna minuun ja sen hän käyttää omiin harrastuksiinsa. Mies ei vaihda vaippoja kuin ehkä kerran viikkoon. Seksiä on aina kun jompi kumpi sitä haluaa, eli n. kerran päivään. Mies maksaa kaikista kuluista n. 2/3 vaikka minä tienaan enemmän. Mies ei tee metatyötä mutta kuskaa ja hakee ja osallistuu kaikkeen mitä keksin pyytää. Mies maksaa minulle 200€/kk vaipanvaihtokorvausta ja maksaa noin joka toisen ulkomaanmatkan kokonaan.
Kyllähän tässä on taloudellisesti ja seksuaalisesti hieman riippuvaisessa asemassa kun tuota lukee. Ja tietenkin korvia myöten rakastunut
Kommentit (2)
Jaa, taitaa mennä poistoon tämä.
En koe että miestä hyväksikäytetään kun se on kuitenkin hänen lapsensa jota minä hoidan ja hän voi milloin tahansa omalla ilmoituksella siirtyä 50/50 malliin
ap
Miehen hyväksikäyttösuhde