Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pysty menemään kuin päivä tai max viikko kerrallaan. Muuten ahdistun ja menetän rationaalisen ajattelun. Muilla?

Vierailija
06.05.2024 |

Esimerkiksi jos suunnittelisin viikkoja eteenpäin (kuten useasti olen sen tehnyt) niin en oikein pysty hallitsemaan pakkaa. Se johtaa vain stressiin ja impulssikontrollin häiriöihin. 

Tiedättekö, että jos esimerkiksi haluaisin laihduttaa niin entiseen tapaan miettisin innokkaana, että nyt minä muutan kaiken ja teen viikkolistat ja suunnittelen syömiset ja kaikki enkä moneen kuukauteen sorru sokeriin tms. No menee ehkä viikko hyvin mutta sitten alkaa jotenkin menemään kaikki alamäkeen.

Tämä sama tapahtuu aivan kaikkien suunnitelmien kanssa. Kai stressaan niin paljon etukäteen että lopputuloksena sabotoin kaiken juuri päinvastaiseksi. 

Olen sitten vain todennut, että minulle toimii päivä kerrallaan meno. Että yrittää nyt vain selvitä sen yhden päivän kunnialla. Viikkoa kauemmaksi en ainakaan uskalla miettiä suurempia. 

Tämän olen todennut nyt satoja kertoja varmaan. Olen todella yritteliäs ollut ja suunnitellut, tehnyt, innostunut mutta sitten taas lennän perseelleni enkä koskaan tavoita sitä mitä havittelin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on ilmeisesti taito jota voi harjoitella.

Omalla kohdalla liikunnan lisääminen ei koskaan onnistunut kun kirjasin ne jumppakerrat kalenteriin ja yritin sen mukaan mennä. Sitten kun tajusin että se riittää että teen muutaman sarjan lihaskuntojumpan (10-15min) tarpeeksi painavilla painoilla useimpina päivinä niin lihasvoima kasvaa jo parissa kuukaudessa. Ilman mitään itserääkkäystä ja aikataulutettuja treenejä joihin en kuitenkaan lähde.

Eli päätä mitä haluat saavuttaa ja sitten etsi itsellesi sopiva tapa toteuttaa sitä arjessa vaikka joka päivä, eli älä edes aloita mitään sellaista, mistä tiedät että ei ole koko loppuelämän juttusi.

Vierailija
4/5 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olis oikeasti nyt kyseessä ADHD? 

Vierailija
5/5 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidempi suunnittelu varsinaisesti ahdista ja joidenkin asioiden kohdalla sitä on pakko tehdä.

Mutta muuten tykkään kyllä elää lyhyellä tähtäimellä, viikko korkeintaan kiikarissa. Jos on joku väistämätön meno tulossa jossain kauempana, niin kyllä se vähän häiritsee ja kummittelee takaraivossa kunnes se on suoritettu.