Mikä etunimi esim kandi ja gradututkielmiin?
Täällä on varmasti muita valmistuneita ihmisiä, joilla on virallinen kutsumanimi, joka ei ole ensimmäinen etunimi. Kun teette näitä opinnäytetyöpalautuksia, minkä nimen laitatte? Olen nimittäin nähnyt myös ihmisten laittavan kaksi etunimeä kandiin, jos kutsumanimi ei vastaa ensimmäistä nimeä. Eikai tällä oikeasti voi olla väliä, onko joku ohjeistanut tekemään näin.
Esim:
Matti Meikäläinen, käyttänyt kaikissa opinnoissa nimeä Matti, kirjoittaa graduun tekijään "Meikä Matti Meikäläinen"
Kommentit (4)
Eiköhän suurin osa laita vain etunimen ja sukunimen, mutta tuskin on kiellettyä esimerkiksi toista nimeä laittaa, jos niin välttämättä haluaa. Myöhemmin pidemmällä akateemisella uralla usein noudatetaan englanninkielisen maailman tyyliä ilmoittaa kaikkien etunimien alkukirjaimet, tyyliin M. M. Meikäläinen.
Miksi kukaan laittaisi jonkun muun nimen, kuin mitä käyttää? En keksi yhtään hyvää syytä.
Nykyisin olen jo vaihtanut nimeni, joten entinen virallinen etunimeni ei ole enää ensimmäinen nimeni. Mutta kuin tein AMK:n opinnäytetyön ollessani vielä virallisesti toisen niminen, niin ei tullut edes mieleenkään laittaa siihen opinnäytetyöhön nimeksi sitä virallista nimeäni. Mikä järki siinä olisi ollut? Ei kukaan tuntenut minua sillä nimellä.
Jorma