Voiko mies elättää naista? Osaatteko sanoa? Onko täällä ketään joka kokenut?
Kommentit (4)
No, koko ihmiskunnan historia nojaa miehiin naisten suhteen. En tiedä syitä, miksi tällainen asetelma muodostui tyyliin 300 000 vuotta sitten tai aikaisemminkin. Nyt vajaan 100 vuoden aikana on syntynyt keinotekoisia asetelmia, jossa naiset käy pilipali kouluja ja saa korvamerkatun suojatyöpaikan...veronmaksajien piikkiin julkiselta puolelta. Yksityiset ei edelleen palkkaa naisia läheskään yhtä paljon kuin miehiä. Osa naisista nojaa lapsilisiin ja muihin perhetukiin olemalla synnytyskoneita ja yleensä joka lapsella eri isät ja tummat sävyt suosiossa.
Minun mieheni on elättänyt minut. Yhteisestä päätöksestä jäin kotiäidiksi (3 lasta), ja mieheni panosti uraansa. Oma koulutukseni on samalta alalta, joten olen hyvin pystynyt seuraamaan hänen uraansa, eikä asetelma ole erkaannuttanut meitä, kun on yhteistä puhuttavaa muutakin kuin nuorimman tämän päivän oksennukset.
Meillä on toiminut, olemme vahva tiimi, mutta se vaatii oikeanlaisen ajattelutavan. Ei voi ajatella, että hän elättää ja minä olen elätettävänä, vaan on ymmärrettävä, että yhdessä olemme yksi yksikkö. Kumpikin työskentelee yhteisen hyvän eteen, vaikkakin eri tehtävissä. Koska mieheni on hyväpalkkainen, yhden tulot ovat riittäneet, mutta ei rahaa yhtään ylimääräistä ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on elättänyt minut. Yhteisestä päätöksestä jäin kotiäidiksi (3 lasta), ja mieheni panosti uraansa. Oma koulutukseni on samalta alalta, joten olen hyvin pystynyt seuraamaan hänen uraansa, eikä asetelma ole erkaannuttanut meitä, kun on yhteistä puhuttavaa muutakin kuin nuorimman tämän päivän oksennukset.
Meillä on toiminut, olemme vahva tiimi, mutta se vaatii oikeanlaisen ajattelutavan. Ei voi ajatella, että hän elättää ja minä olen elätettävänä, vaan on ymmärrettävä, että yhdessä olemme yksi yksikkö. Kumpikin työskentelee yhteisen hyvän eteen, vaikkakin eri tehtävissä. Koska mieheni on hyväpalkkainen, yhden tulot ovat riittäneet, mutta ei rahaa yhtään ylimääräistä ole ollut.
Entä jos se yksikkö hajoaa ja olet omillasi ilman työkokemusta?
Voi. Eri asia haluaako