Pystyykö psykopaatti uskomaan Jumalaan, vai vaatiiko se tunteita?
Psykopaatteja pidetään pahoina ja uskovia hyvinä. Voiko näitä yhdistää?
Kommentit (15)
Kyllä niissä uskovissa on erityisen paljon psykopaatteja, jotka oikeuttavat toimintansa Jumalan armon kautta.
Todellinen psykopaatti on itse itsensä jumala.
Ne on just noita jotka maanisesti "pelastaa" ihmisiä ja ovat varmoja että kaikki muut joutuu helvettiin.
On heilläkin tunteet, ne ovat vaan kietoutuneet.
Psykopaatti käyttää ihmisiä hyväksi, valehtelee ja on tunnekylmä.
Uskonnollisissa piireissä näitä on todella paljon.
Olen psykopaatti, enkä pysty uskomaan jumalaan. Osaan kyllä teeskennellä uskovani ja olen tehnyt sillä varsin suuren omaisuuden hellaripiireissä.
Nyt sinun pitää kysyä nyt itseltäsi "jos kaikki ihmiset ovat jumalan luomia, miksi hän loi ihmisiä, jotka eivät pysty uskomaan luojaansa?"
Hetken pohdiskeltuasi tulet siihen lopputulokseen, että jumala ei sittenkään luonutkaan ihmistä.
Samalla tajuat että jumalat ovat ihmisten keksintöä, jolla hallitaan muita ihmisiä, kuten sinua.
Vierailija kirjoitti:
Ne on just noita jotka maanisesti "pelastaa" ihmisiä ja ovat varmoja että kaikki muut joutuu helvettiin.
Ei psykopaatti välitä toisten pelastumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö psykopatian määritelmä ole tunteettomuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö psykopatian määritelmä ole tunteettomuus?
Ks. Wikipedia. Siellä asia on määritelty hyvin.
Psykopatia on paljon pahempaa, kuin tunteettomuus.
Tietysti voi. Vaikka on olemassa ihmisiä joilla on vaimeat tunteet, niin täysin tunteetonta ihmistä ei ole.
Psykopaatti voi käyttää uskontoa oikeuttamaan tekojaan.
Sitäpaitsi osa psykopaateista voi olla jopa tunteellisia, sellaisilla ei vain ole empatiakykyä. Samoin jollain voi olla lattea tunne-elämä, mutta normaali/korkea empatiakyky.
Ei voi. Tämä sanotaan selkeästi Raamatussa. Jos uskoo, ei ihminen enää ole silloin psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Tämä sanotaan selkeästi Raamatussa. Jos uskoo, ei ihminen enää ole silloin psykopaatti.
Olen aika varma, ettei raamatussa mainita psykopatiaa ainakaan nykyisellä nimellään. (ja olen muutaman eri raamatunkäännöksen lukenut läpi)
En tiedä mutta tän sivun modet ovat aitoja psykopaatteja jokainen.
Se että ihminen uskoo jonkun henkiolennon olemassaoloon ei tee hänestä lähtökohtaisesti hyvää eikä pahaa. Varmasti psykopaatti voi uskoa vaikka minkälaisen jumalolennon olemassaoloon, mutta silloin hänen maailmassaan on vain olemassa näkymätön tyyppi jolla on valtaa. Yhtä lailla maailmassa on näkyviä tyyppejä joilla on valtaa.
Nokkelimmat ovat keksineet, että sen näkymättömän tyypin edustajaksi pääsee jos tahtoo, ja silloin voi vapaasti väittää että tietää mitä iso pomo tahtoo.
Varmaan voi poimia uskonnosta sen mikä itseään palvelee.