Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkymätön netissä

Vierailija
01.05.2024 |

Tunteeko kukaan muu olevansa netissä täysin näkymätön? :D

Huvitti taas tuossa eilen, kun jätin yhteen Youtube-videoon ajatuksella kirjoitetun kommentin. Eipä siinä mitään, en yleensä odota mitään vastausta mihinkään, mutta tuon videon tekijä oli tykännyt ja vastannut JOKAISEEN kommenttiin - jopa niihin "ihana video!" -kommentteihin - paitsi minun.

Se on vain aina ollut minusta jotenkin huvittavaa, että nettiä alunperinkin hehkutettiin ujojen introverttien paratiisina, jossa saa olla oma itsensä ja ilmaista itseään tekstin kautta ja löytää vertaistukea ja kavereitakin. En minä ainakaan. Somessa en edes ole enkä hae huomiota, mutta kun en saa yleensä anonyymejä keskustelujakaan aloitettua. Todennäköisesti tähänkään ei tule vastauksia, mutta se nyt ei ole mitään uutta.

Mistäköhän se totaalinen näkymättömyys johtuu? En osaa arvata.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumanvaraista tuo on. Älä kiinnitä niin paljon huomiota tuollaiseen.

Vierailija
2/18 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo yksi kommentti nyt olisikin sattumanvaraista, mutta kun tämä sama kaava on toistunut noin viimeiset 20 vuotta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo yksi kommentti nyt olisikin sattumanvaraista, mutta kun tämä sama kaava on toistunut noin viimeiset 20 vuotta...

Se on kaikilla noin. Joskus harvoin, kuten tässä nyt, joku kommentoi toisen nettikommenttia.

Vierailija
4/18 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, millaisia kommentteja, mielipiteitä lähetät?  Asiallisia, neutraaleja näkemyksiä, vaiko kenties ainoastaan negatiivisesti arvosteltuja juttuja?

Vierailija
5/18 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, millaisia kommentteja, mielipiteitä lähetät?  Asiallisia, neutraaleja näkemyksiä, vaiko kenties ainoastaan negatiivisesti arvosteltuja juttuja?

Asiallisia ja positiivisia. Yhtään negatiivista kommenttia en ole ikinä jättänyt kenellekään.

Vierailija
6/18 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

... piti vielä sanoa, että hauskin sattuma tuossa oli se, että kyseinen video koski vielä videon tekijän masennusta siitä, että hänen (oikein hyvät!) videonsa eivät saa tarpeeksi näkyvyyttä. :D

Videon tekijä on minulle tuntematon henkilö, en ole mitenkään musertunut siitä, että juuri hän ei minulle laittanut jotain yläpeukkua tai kiitosta. Mutta tuli vain tästä mieleen, että onko kukaan muu kokenut olevansa aina sellainen jonka läpi kuvaannollisesti kävellään.

Usein tämä kokemukseni ilmenee myös niin, että minä sanon jotain - kukaan ei reagoi - ja hetkeä myöhemmin joku muu sanoo täsmälleen saman asian, ja wau! se onkin sitten muiden mielestä tosi hyvä ajatus!

Vierailija
7/18 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kaikilla noin. Joskus harvoin, kuten tässä nyt, joku kommentoi toisen nettikommenttia.

Onko oikeasti muka ihan kaikilla noin? Olen utelias. Kun minusta tuntuu siltä, että jotkut osaavat netissäkin "ottaa tilan haltuun" ihan eri tavalla kuin toiset.

Siitä nyt ei pitäisi olla epäilystäkään, että jotkut meistä - kuten minä - ovat livenä näkymättömiä. En osaa sanoa mistä se johtuu, mutta se on ollut kokemukseni ihan nuoresta pitäen.

Vierailija
8/18 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne! Tiedän tasan tarkkaan mistä puhut.

Vierailija
9/18 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne! Tiedän tasan tarkkaan mistä puhut.

Kiitos tästä! Luulin jo olevani ainoa joka tuntee näin :D

Vierailija
10/18 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet David McCallum.

Vierailija
11/18 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun ihan täysin näihin sun kirjoituksiin Ap. Et ole yksin. Välillä tuntuu että sitä on vaan ilmaa muille. Ei kelpaa omana introverttinä itsenään... Surullista. 

Vierailija
12/18 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvistusharha

Vierailija
13/18 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen netissä tylsä ja epäkiinnostava ihminen: esimerkiksi tällä palstalla aloitukseni harvoin kiinnostavat ketään, ja usein jään kommentteineni ketjun viimeiseksi, ihan kuin olisin pilannut kaiken muiltakin. En kirjoittele enkä edes peukuttele muualla.

Netti on saanut minut ajattelemaan entistä elämääni neljän seinän ulkopuolella ja huomaamaan, että taisin olla siellä ihan yhtä tylsä. Aiemmin lohduttauduin sillä, että minua pidettiin "erikoisena" ja sen vuoksi haluttiin tavanomaisempaa seuraa, mutta kyllä minä vain olen rehellisen pitkästyttävä. Aika monta kymmentä vuotta meni siihen, että ymmärsin, miksi olen aina yksin.

Vierailija
14/18 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen netissä tylsä ja epäkiinnostava ihminen: esimerkiksi tällä palstalla aloitukseni harvoin kiinnostavat ketään, ja usein jään kommentteineni ketjun viimeiseksi, ihan kuin olisin pilannut kaiken muiltakin. En kirjoittele enkä edes peukuttele muualla.

Netti on saanut minut ajattelemaan entistä elämääni neljän seinän ulkopuolella ja huomaamaan, että taisin olla siellä ihan yhtä tylsä. Aiemmin lohduttauduin sillä, että minua pidettiin "erikoisena" ja sen vuoksi haluttiin tavanomaisempaa seuraa, mutta kyllä minä vain olen rehellisen pitkästyttävä. Aika monta kymmentä vuotta meni siihen, että ymmärsin, miksi olen aina yksin.

"usein jään kommentteineni ketjun viimeiseksi, ihan kuin olisin pilannut kaiken muiltakin"

Sama!! Eikä pelkästään tällä palstalla - olen ollut ketjuntappaja kaikilla foorumeilla, millä olen ysäriltä lähtien kirjoitellut :D

En kyllä usko, että olet mikään pitkästyttävä ihminen. Enkä usko samaa itsestänikään. Tai siis, mikä edes on pitkästyttävä ihminen? Kun nyt katsoo tavallisia ihmisiä ympärillä, niin ei kukaan heistä ole mikään erityisen kiehtova ja karismaattinen, vaan ihan yhtä tasaisen "pitkästyttäviä" kaikki (paitsi jokuset erikoisyksilöt) muutkin ovat.

Kai tämä näkymättömyys on tavallaan supervoima, jos siihen osaisi sillä tapaa suhtautua. Olen usein ajatellut, että minustapa tulisi ainakin tosi hyvä vakooja.

Vierailija
15/18 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun ihan täysin näihin sun kirjoituksiin Ap. Et ole yksin. Välillä tuntuu että sitä on vaan ilmaa muille. Ei kelpaa omana introverttinä itsenään... Surullista. 

Pitää vain oppia tajuamaan, ettei muiden huomiolla oikeastaan tee paljon mitään. Mutta olisi silti kiva tietää, mikä tällaisen ilmiön juurisyy on. Ei kaikki hiljaiset introvertit ole samalla tavalla näkymättömiä.

Vierailija
16/18 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varjobannattu. Googleta shadowban.

Vierailija
17/18 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan olla itsekin varjobannattu kun ei mitään kommenttia :(

Vierailija
18/18 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varjobannattu. Googleta shadowban.

Luulin tätäkin ensin, mutta uteliaisuudesta tarkistin eri selaimella kirjautumatta ja näin kyllä kommenttini siellä.

Ja tosiaankin, tuo Youtube-kommentti nyt oli vain yksi esimerkki tuhannesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi