Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eipä saanut verokorttia verkosta Kelaa varten

Vierailija
23.01.2007 |

Olen aina vihannut jokavuotista veroprosentin muuttelemista, verokortissa prosentti on joka kerta liian pieni. Nytkin prosentti oli 12(!), olen kotihoidontuella (ja ollutkin koko viime vuoden). Palkkaa varten veroprosenttia voi sentään itse muuttaa isommaksi, Kelan etuutta varten tietääkseni ei.

Nyt lähes kiljuin ilosta kun kuulin että verkosta saa tilattua verokortin, ihmettelin vain hiukan kun valittavana ei ollut muutosverokorttia sosiaalietuutta varten. Tilasin sitten palkkatuloille ja laitoin että lähettävät sen suoraan Kelaan. Ja sieltä se palautui bumerangina minulle, pitää kuulemma nimenomaan olla verokortti sosiaalietuutta varten.

Miksi h******ssä ei sitä voi tilata netistä, vaan taas pitää raahautua verotoimistoon kaikenmaailman tuloselvitysten kera ja he tekevät " asiantuntevat" laskelmansa ja saavat prosentin taas liian pieneksi ellen valehtele odotettavissa olevia tulojani isommiksi. Ottaa niin päähän tämä byrokratia!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan aina uuden puhelimitse, paljon kätevämpää kuin käydä verotoimistossa.

Vierailija
2/8 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vero fi:n ohjeissa ainakin lukee että saa etuuksillekin. Olisikohan sinulla käynyt jokin muu virhe? Kysy ihmeessä sieltä tuesta, homman pitäisi onnistua!

Tässä ohjeista poimittua:

Mitä etuutta saat ja kuka on etuuden maksaja?

Palvelussa sinun tulee selvittää etuuden maksaja.

Valitse palvelussa olevasta listasta kohdasta ¿Valitse laji¿ saamasi etuus ja etuuden maksajaksi joko Kela, työpaikka-, sairauskassa tai muu maksaja.

Jos sairauspäivärahaa, vanhempainpäivärahaa tai muuta etuutta maksaa Kela tai luettelossa mainittu työpaikkakassa tai sairauskassa, valitse palvelussa olevasta listasta etuus, jonka jäljessä lukee (Kela tai työpaikka-, sairauskassa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisen verokortin teetät siellä. Ansiotulot nollaksi (?) ja rtuudet täytät yksi kerrallaan...

Vierailija
4/8 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatulot nollaksi ja etuuksiin sitten summa, paljonko saa kotihoidontukea. Ja se ilmoittaa lähettävänsä AUTOMAATTISESTI kortin kelaan, ellei itse välttämättä sitä halua itselleen lähetettäväksi. Et vain ole osannut käyttää palvelua.

Vierailija
5/8 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain myös verokortin 13%:lla; mutta soittaessani Kelaan siellä sanottiin ettei verokorttia tarvitse lähettää, he laskevat automaattisesti 20% (saan vain kotihoidontukea).

Kysy nyt ensin sieltä ennenkuin lähdet lappujesi kanssa verotoimistoon:-)

Vierailija
6/8 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä he toimittavat suoraan muutosverokortin Kelaan.

Vierailija
7/8 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

verotoimistosta sanottiin ettei Kelaan tarvitse lähettää mitään, että hoituu automaattisesti.

Saman tiedon sain Kelasta...

Verovirastosta saamani (13%:n) verokortti on siis tarpeeton, sitä ei tarvitse lähteä muuttamaan eikä sitä tarvitse lähettää Kelaan.

t. 7

Vierailija
8/8 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 7/9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan