Pyytäisinkö nykyistä esihenkilöä suosittelijaksi, kun haen uuteen työpaikkaan?
Olen työkierrossa yksikössä A, olen virallisesti töissä yksikössä B. Työkiertoni loppuu pian. Yksikön A esihenkilö on puhunut, kuinka haluaisi minut kovasti pitää tiimissä, mikäli vakituinen paikka aukeaisi. Hän tekee kuulemma kaikkensa minkä pystyy että saisin jäädä tiimiin. Olen todella näyttänyt oman pätevyyteni ja ammattitaitoni. On pieni mahdollisuus, että saattaisin saada vakituisen paikan jos joku lähtee tai muutoin tulee tarve uudelle työntekijälle, mutta asia on todella todella epävarmaa. Eikä mitään tietoa, että milloin se tapahtuisi. Itseäni hieman ahdistaa jo työkierron loppuminen ja olen alkanut katsella uusia töitä, ettei tarvitse palata edelliseen tiimiin.
Olen katsonut nyt työpaikkoja firmani ulkopuolelta ja osui yksi todella mielenkiintoinen tehtävä vastaan, aion hakea siihen. Voinko pyytää tuon yksikön A esihenkilöä suosittelijaksi? Hän sanojensa mukaan haluaisi minut pitää nykyisessä tiimissä, mutta ei ilmeisesti tällä hetkellä pysty tarjoamaan vakituista paikkaa.
Kommentit (14)
Jos nainen niin älä. Ei sellaiset ymmärrä että kaikkien paras on avoin kilpailu.
Miksipä ei. Ilmeisesti olet viihtynyt nykyisessä yksikössä ja itse haluaisit sinne jäädä, jos vain olisi mahdollista? Kannattanee olla avoin. Kerro nykyiselle esihenkilöllesi, että haluaisit jäädä sinne, mutta koska näyttää niin epätodennäköiseltä, niin haet töitä muualtakin. Uskoisin, että saat hänestä hyvän suosittelijan.
En tiedä, että onko tuossa liikaa sellainen asetelma, että esihenkilö haluaisi liikaa pitää minut tiimissä. Olen saanut siis palautetta, että osaamiseni on selvästi tiimini huipputasoa ja minulla on tiimiin paljon annettavaa. Mutta jos heillä ei ole tarjota minulle vakituista paikkaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, että onko tuossa liikaa sellainen asetelma, että esihenkilö haluaisi liikaa pitää minut tiimissä. Olen saanut siis palautetta, että osaamiseni on selvästi tiimini huipputasoa ja minulla on tiimiin paljon annettavaa. Mutta jos heillä ei ole tarjota minulle vakituista paikkaa?
ap
Niin meinaatko, ettei esihenkilö suosittelisi, koska haluaa pitää sinut tiimissä, vaikka ei voi? Eiköhän hän kuitenkin ymmärrä, että haluat vakituisen, mieluisan paikan.
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos oikeasti olisit jotenkin korvaamaton, sinulle järjestettäisiin tavalla tai toisella paikka nykyisessä tiimissä. Pyydä vaan suosittelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
ap
Haluavat käyttää sinua hyväkseen, itselleni kävi just noin. Tee asiat niin että olet itse tyytyväinen, monet osaavat esittää todellakin arvostavia henkilöitä mutta eivät olisi onnellisia että joutuvat katsomaan tilallesi uuden tai jakamaan töitä. Eivät yleensä ole aidosti kiinnostuneita sinun työurastasi. Jos sinua yhtään kiinnostaa niin pistä halemuksia vain muihin ettei mene tilanteet ohi. Et tarvitse välttämättä suosittelijaa mutta kysy rohkeasti jos itse haluat. Älä luota sokeasti heidän hyvyyteensä selkäsi takana kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin meinaatko, ettei esihenkilö suosittelisi, koska haluaa pitää sinut tiimissä, vaikka ei voi? Eiköhän hän kuitenkin ymmärrä, että haluat vakituisen, mieluisan paikan.
Kyllä hän varmasti suosittelisi mutta kuten sinunkin viestistäsi aistii, ajatte omaa etuanne. Se ei ole hyvä asia joten parempi pitää omia puolia itsenäisesti. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos oikeasti olisit jotenkin korvaamaton, sinulle järjestettäisiin tavalla tai toisella paikka nykyisessä tiimissä. Pyydä vaan suosittelijaksi.
No älä nyt kuitenkaan alenna tuota aloittajaa, näin hän ei asiaa ilmaissut. Kukaan ei ole korvaamaton missään tiimitöissä. Oletettavasti eivät vain viitsisi hyvää tyyppiä päästää oman etunsa takia pois. Sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No älä nyt kuitenkaan alenna tuota aloittajaa, näin hän ei asiaa ilmaissut. Kukaan ei ole korvaamaton missään tiimitöissä. Oletettavasti eivät vain viitsisi hyvää tyyppiä päästää oman etunsa takia pois. Sivusta.
Ei ilmaissutkaan, mutta noin se nyt vaan on. Omaa etua ajattelevat tietenkin, eivätkä halua päästää hyvää tyyppiä pois. Jos olisi tarpeeksi hyvä tyyppi kyseessä, niin keksittäisiin keino sille, että saataisiin palkattua kyseinen henkilö itse.
En epäile etteikö ap olisi hyvä työntekijä, mutta rehellinen kannattaa itselleen olla silti.
Työpaikkani toimitusjohtaja oli mulle suosittelijana uuteen paikkaan. Paikkakunnalta muutto oli muuten "pakollinen" perhesyistä
Miksi ihminen tarvitsee kaikenlaisia esiliinoja elääkseen, kuten suosittelija ja esihenkilö. Eikö niitä ilman kukaan pärjää tai voi elää. Ärsyttäviä sanoja jotenkin. Luulisi että töihin pääsisi yksinkertaisemmalla kaavalla, ei näin vaikeasti. Ellei ole vartija tai muu, jossa pitää olla varma henkilöstä.
Olen siis poikkeuksellisen erinomainen, mutta itsetuntoni on pakkasen puolella ja samoin kykyni ilmaista itseäni suullisesti.
ap
Anteeksi sekavan oloinen kirjoitus, olen juonut paljon simaa.
ap