Yrittäjän valitukset asiakkaista
Joskus ihmettelen somepäivityksiä, joissa yrittäjä valittaa asiakkaidensa tekemisistä julkisesti. Valitus voi olla esim asiakkaan tekemästä naarmusta vuokramökin lattiaan tms. Toki harmittaa ja asiakas voi olla jopa syypää, mutta millaisen kuvan yrittäjä antaa itsestään nilittämällä julkisesti... Itse vältän kuin ruttoa esim yhtä pyöräkorjaamoa ja toista mökinvuokrabisnestä, kun pelottaa jo etukäteen joudunko yrittäjänsomefiidiin. Olen siis tavallinen mummeli, perussiisti enkä örveltäjä. Yrittäjä saa runsaasti myötämielistä.palautetta toisilta yrittäjiltä ja yhdessä haukutaan asiakkaita ja kehotetaan laittamaan lasku perään. Itselle tämä näyttäytyy negatiisena markkinointina. Taidan majoittua telttaan ensi kesänä, jos vaikka teen naarmun lattiaan, nyyh..
Vaikuttaa suurelta ammattitaidottomuudelta. Ammatin haasteet ja vaikeudet pitää käsitellä ja niihin kysyä neuvoa suljetussa piirissä, kaikki täysin nimettömänä tai ns. työnohjausryhmässä, joka on yrittajien oma koulutus- ja "tsemppaus"-paikka.