Milloin kutsua vieraat yo-juhliin?
Oletteko jo kutsuneet vieraita kevään yo-juhliin vai odotatteko lopullisia tuloksia ja kutsutte vasta toukokuussa?
Kyse pääkaupunkiseudusta missä vieraat erikseen kutsutaan eikä oleteta naapureiden/sukulaisten tietävän juhlista muuten.
Nuori pääsee varmasti ylioppilaaksi koska opettajien arviot ihan hyvät ja syksyllä kirjoitti jo pari ainetta.
Kommentit (4)
Mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Joskus käy niin että on useita juhlia samalle päivälle ja ensiksi kutsutut yleensä tulevat varmemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen levittänyt sanaa suullisesti jo nyt keväällä kun näki opettajien alustavat arviot. Varsinaiset kutsut lähetetään sitten kun viralliset tulokset tulevat. Mutta näin vieraat tietävät varautua, että juhlia on tulossa.
Siis aina sanonut suullisesti kun olen tavannut sellaisia ihmisiä, joita aiotaan kutsua. Samoin isovanhemmille sanonut, että saavat levittää sanaa kun ovat tekemisissä sukulaisten kanssa.
Meillä aikoi tuleva ylioppilas laittaa ihan näinä päivinä kutsut. Pääsee ylioppilaaksi, se on jo alustavien pisteiden perusteella varmaa.
Minä olen levittänyt sanaa suullisesti jo nyt keväällä kun näki opettajien alustavat arviot. Varsinaiset kutsut lähetetään sitten kun viralliset tulokset tulevat. Mutta näin vieraat tietävät varautua, että juhlia on tulossa.