Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(: PITKISTEN VIIKKO 4 :)

22.01.2007 |

[quote]

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[/quote]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]Clomituplamamma vm-79. Aikanaan pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05, lapset synt. 11/05[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies-75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana.[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 25v, mies 29v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Jatkettu clomeilla ja pitkään odotettu plussa tulikin sitten toisesta kierrosta. Ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi, jotka ovat identtisiä![/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=deeppink]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v. ja mies 25.vee. Yritystä jo 04/10. Pco taustalla ja lapsettoomuushoidoissa ollaan. Yks ivf-hoito takana ja pas->ei tulosta. 2 ivf tammikuussa. Ensimmäistä tehdään:)[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=deeppink]33-vuotias, kolmen lapsen äiti. Mies samanikäinen. Pirkanmaan alueella asutaan. Esikoinen (tyttö -98) ja kolmonen (tyttö -06) saatu aikaiseksi Clomeilla ja Teroilla, keskimmäinen (poika -99) sai alkunsa täysin luomuna :-). Syynä hedelmöittymisongelmiin pitkät kierrot (lieväasteinen PCO). Jossakin vaiheessa vuonna 2008 alamme yrittämään neljättä muksua, siihen asti kuumeillaan...jos jaksamme odottaa niin pitkään ;-)[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.[/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink]Minä 24, Mies 26 Ensimmäistä toivomme. Spontaanit keskenmenot 05/06 ja 08/06 viikolla 7. Kierrot 36 päivästä eteenpäin[/color]

[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]

[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] minä 26, mies 27. vauvatouhut aloitettu 09/05, kierrot vaihdelleet kp38-59 välillä. lievä pco todettu 02/06. kiertoja yritetty tasata teroluteilla kolme kiertoa, tuloksetta. lapsettomuustutkimukset alkamassa. ensimmäistä yritetään.[/color]

[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 24. Poika syntynyt 12/04. Aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, 35 päivästä ylöspäin, synnytyksen jälkeen vielä pahemmin sekaisin, ultrassa ei poikkeavaa. Toinen tärppäsi luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja syntyy maaliskuussa 07.[/color]

[color=darkorchid]Nelli_E[/color] [color=9BCD9B]28v äippä, mies 37v poika syntynyt 02/05. Yritettiin poikaa vuosi, terolutit oli käytössä kierron tasaamiseksi. PCO, pitkä kierto usein jopa 70 päivää. Nyt (12/2006) alkaa pikkukakkosen yritys =)[/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80]Möhköfantti84[/color] [color=FF6A6A]la 23.3.07 [/color]

[color=43CD80]myttö75[/color] [color=FF6A6A]la 27.4.07 [/color]

[color=43CD80]Kristiin@[/color] [color=FF6A6A]la 19.4.07 [/color]

[color=43CD80]RuuPikkuinen[/color] [color=FF6A6A]la 5.7.07 [/color]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.05) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö 11/05 [/color]

[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.) Tyttö syntyi 23.2. painoi 3432g ja pituutta 49cm, pää 35cm [/color]

[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]

[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1.2006,mitat; 3305g, 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]

[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8.06, 50 cm pitkä, paino 4030g, PY 35cm[/color]

[color=darkorange]tilulilu[/color] [color=crimson] (la 24.10.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 20.10.06, 49 cm pitkä, paino 3730g[/color]

[color=darkorange]Kanelisokeri[/color] [color=crimson] (la 18.11.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 17.11.06, 50 cm pitkä, paino 4305g, py 37cm[/color]

[/quote]

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko viime viikolle pinoa ollenkaan? Me oltiin vatsataudissa ja sitten tervehdyttyämme raksalla hommissa, joten en ehtinyt kuin huhuilemaan missä luuraatte.

Eli mitäs kaikille kuuluu? Miten Mayan siirto onnistui?

Miten odottavien aika on mennyt?

Täällä ei mitään uutta. Tosin näyttää siltä, että joudutaan jättää ehkäisy pois, koska mulle on tullut taas paljon päänsärkyjä. Minipillereiden kanssahan mun särki koko 3kk päätä ja tajusin vasta ne lopetettuani, että säryt johtuikin niistä. Nyt siis e-pillerit neljättä kuukautta menossa ja särkyjä on taas ollu.

*nuuh, nuuh*.. Nooralla on kakka, täytyy mennä vaihtaa ;)

Myöhemmin lisää!

Mikaela ja plikat

Vierailija
2/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin viime viikon alusta kaipailin pinoa, mutta en kehdannut aloittaa kun en meidän listaa osaa laittaa aloitukseen.

Mikaela kurjaa tollaiset päänsäryt, mulle kaikki pillerit on aiheuttaneet päänsärkyä tai masennusta tai muuten vaan ikävän olon. Ajattelinkin, että jos synnytyksen jälkeen ottaisi kierukan (uskaltaakohan ottaa hormoonikierukan?), saahan sen pois sitten kun kolmonen on ajankohtainen. Oletko kokeillut ehkäisyrengasta, siinähän hormooni annokset ovat pienempiä ja vapautuvat tasaisemmin, kuin pillereistä?

Viimeviikko oli kamala. Tiistaina huomasin, että minulla on kihomatoja, keskiviikkona lääkkeet koko perheellee ja armoton siivous ja pyykkäys yksin 2-vuotias villikissa jaloissa, aloitin aamulla ja lopetin illalla yhdeksältä, tuona aikana pidin kaksi viiden minuutin taukoa. Välillä väänsin itkua kun olin niin poikki ja pojallakin kauhea uhma. Torstaina kävin neuvolassa ja kampaajalla, illalla sitten lähdettiin mun mummulaan kahden tunnin ajomatkan päähän, loppumatkasta supisteli. Perjantaina oli mummun veljen hautajaiset ja kirkossa ja muistotilaisuudessa istuessa supisti 2-5 min. välein, kyllä oli tuskaa ja illalla vielä ajeltiin kotiin. Hengissä ollaan kuitenkin.

Maha senkun kasvaa ja tiitiäinen potkii niin että maha heiluu. Neuvolantäti antoi ymmärtää, että kookasta vauvaa mahassa kasvatellaan. Sanoivat muuten neuvolassa, että nyt on menossa joku " kihomatoepidemia" .

Tänään ollaan nautittu pakkaspäivästä ja peuhattu lumessa!

Poika on muuten ollut kolme yötä ilman tuttia!

möhkis ja tiitiäinen 31+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möhköfantti: mä en ole kokeillut muita kuin noita pilleriehkäisyjä. Mua jotenkin kauhistuttaa joku ehkäisyrengas tai kierukka.. että on joku ihme kapine sisällä.. Huh. Kierukkaa lääkäri ehdotteli, mut kun on kolmas kuitenkin todennäköisesti ajankohtainen sillai " pian" , niin ei sitä kannata välttämättä asentaa. Tai ens vuonna on näillä näkymin vasta kolmonen hankinnassa, mutta tilanteet voi muuttua aina piankin.

Oho, sun viime viikko kuulostaa kyllä aika hurjalta. Toivottavasti kihomadot ovat menneen talven lumia eivätkä tule takas. Meillä ei moisia ole vielä näkynyt, mutta aika yleisiä vitsauksiahan nuo kyllä ovat. Toivottavasti sun supistukset vähän laantuisivat, että voisit kuitenkin tehdä normaaleita juttuja. Mutta toisaaltahan voi olla, ettei vauva viihdy ihan loppuun asti masussa. Mikäs rv sun esikko syntyi?

Onnea myös pojan tutittomuudelle! Hieno juttu! Jätittekö sen pois yhdessä vai jättikö hän itse tutin pois? Vai veittekö sen oraville tms? Meillä esikko jätti sen itse pois 1v8kk ikäisenä, ihan tosta vain. Oltiin kyllä ajateltu, että viedään se pihan oraville jos ei sitä kahteen ikävuoteen mennessä ole jättänyt pois. Saas nähdä mitä Nonnun kanssa käy sit tulevaisuudessa.. Mutta mä en pidä sen kanssa mitään kiirettä, tosin tutti ei ole Nooralle läheskään yhtä tärkeä kuin Kiiralle oli. Noora syö tuttia vain kun hakee unta, Kiira taas alkoi kyselemään sen perään aina ja olisi ollut vain kaiket ajat tutti suussa. Siks olikin hyvä, että jätti sen pois. Voihan tämäkin neiti tietysti alkaa kyselemään sitä kun oppii puhumaan, who knows. Mutta lussuttakoot sitä nyt ja vieroitetaan sitten kun alkaa enemmän ymmärtää asioita.

Kyllä aika vaan rientää kuin siivillä! Meillä on ens kuussa tyttöjen 3v ja 1v synttärit! Onneks en itse vanhene ollenkaan ;)

t. loppuvuodesta kolmekymppinen :O

Vierailija
4/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa ollut tutti tosi tärkeä, joten päätin, että ei vieroiteta ettei ala viemään tuttia vauvalta. Yks ilta olin sitten poikaa nukuttamassa ja poika heitti tutin sängyn väliin, mä en jaksanut mahoiheni sitä ryömiä, joten tokaisin, että tutti hävis, saat nyt nukkua ilman, poika ei ollut moksiskaan vaan rupes nukkumaan. Eikä kauheasti ole tuttia pyydellyt, käytiin sitten kiitokseksi ostamassa pari dvd:tä kun on noin iso poika :D.

En mä näistä supistuksista paljoa välitä, joskus tosin tuntuu vähän inhottavalta, mutta kun tiedän ettei ne kohdunsuulla tee mitään. Tää on tätä, kun on supistusherkkä kohtu... Esikko synytyi käynnistyksellä rv 39+4, tilanne oli kyllä jo kypsä.

Vierailija
5/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään rv27 ja nyt alkoi sairasloma! Pitkään istuminen tuottaa tuskaa ja selkä on kipeytynyt, joten nyt saisi ottaa iisimmin. Tämä ei nyt kuitenkaan ole mahdollista (tai ei malta) kun olisi tässä muutto ja remppaa tiedossa.

Vauvoilla on kaikki hyvin ainakin toistaiseksi. Toinen on nyt hieman isompi kuin toinen ja tilannetta seurataan tiiviisti. Mikäli nyt huonosti käy ja sairauteni vaikuttaa vauvojen oloihin, niin tarkkailu ja synnytys siirtyy HYKSiin (jonne on matkaa parisensataa kilometriä). Toivotaan nyt kovasti, että kaikki menisi loppuun asti hyvin!

Missäs muut pitkikset luuraavat?

Vierailija
6/26 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möhköfantilla on kyllä ollut rankka viikko! Mistä niitä kihomatoja oikein voi saada? Osaa sitten oppia välttämään... jos oppii.

Mikaela, miten teidän raksaprojekti etenee? Oletteko pitkällä jo? Entäs miltä se tuntuu pienten lasten ja arjan pyörittämisen keskellä? Meillähän on kanssa suunnitelmissa raksan aloittaminen, mutta vähän hirvittää kun vauski on silloin vielä niin pieni. Lähinnä sen takia hirvittää, että jääkö isälle ja vauvalle lainkaan omaa yhteistä aikaa kun isä on aina joko töissä tai raksalla.

Kristiina. Tsemppiä loppuaikaan. Toivotaan, että kasvuero kaksosten välillä tasaantuu!! Koitahan nyt levätä oikein olan takaa, niin että alkaa ällöttämään. Parin kuukauden päästä se varmasti palkitaan! :)

Omassa navassa kaikki tuntuu menevän ihan hyvin. Masu jo hiukan pömpöttää, mutta jos ei tiedä mun olevan raskaana, ei sitä huomaa. Yritän kyllä pitää oikein masua korostavia vaatteita. Ensimmäinen lääkärintarkastus oli, ja siellä löytyi hiivahirviö. Olinkin hiukan epäillyt tuota kun valkkaria tuli niin paljon. Ihmettelin vain kun muita oireita ei ollut. Nyt valkkaria tulee edelleen ja menen huomenna yksityiselle tarkastukseen. Toivotaan, että kaikki on hyvin. Ajattelin myös pyytä josko vauvan voisi taas ultrata. Olisi niin ihana nähdä pikkuinen ja varmistua, että kaikki on hyvin ennen ensi viikon Rooman matkaa.

Mitenkäs muut? Maya ja Pumpsu?

ruu + napero 16+6

Vierailija
7/26 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan eletty aika vaikeita aikoja. Sillon siirron jälkeen olin vielä tosi kipee, mut hienosti siitä selvisin. Sit olin koko piinaajan (2viikkoo lomalla)niin on seonnu täysin tänne kotiin:)

Viime pe alko sit se kauan odotettu tuhruvuoto(pp 9), aamulla tuli muutama veripiste, mut samantien vuoto muuttu ruskeeks ja koko tuhru loppu samana päivänä. viivan paikan sain sillon acon10 testiin, joten suru oli alkanu. Olin niin masentunut ja raivoa täynnä, et olisin varmaan tarvinnu ulkopuolisen apua, puhuttiin paljon miehen kanssa et lisää pitää tutkia.

V-lopun huilasin ja eilen oli töissä. Viime yönä näin kaks kertaa unta et musta tuli verta.

Tänään on siis pp13 ja huomenna virallinen testipäivä. Sit kuitenkin äskön pissasin tikkuun(acon 10) ja tosi nopeesti siihen rupes piirtyy se toinen viiva!!!!!!!mut se on paljon haaleempi ku kontrolli!!! mut punanen viiva kuitenki.

Sit hain äkkiä klinikalta saadun testin (herkkyys25iu) niin siihen rupes kanssa heti kontrolliviivan jälkeen piirtyy viiva alle minuutin jälkeen!!!!

viiva on kans paljon haaleempi, mut kyllä kauniin punanen!!!!

En vaan voi uskoo tätä, onneks on vapaa päivä!!!

Kädet tärisee...

Pitäs varmaa huomenna soitella klinikalle, ne haluuu tehä veritestin.

Mitenköhän pian sinne pitää mennä??

Mul ei oo OIREEN oiretta. Ei oo tissit kipeet, välillä pistää mahasta tai kohdun läheltä. oikeestaan ei oo mitään menkkakipuja. En uskalla käydä vessassa, ku pelkään et sieltä se vuoto alkaa.

No vaikka alkaiski, niin näin pitkälle en oo koskaan päässy ja ainakin tiedetään et raskaaks voin tulla!!!

palataan!

En pysty nyt kommentoimaan mitään:)

-maya pp13-

Vierailija
8/26 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin 9 alkioo pakkaseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
9/26 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tippa silmänurkassa sun puolesta. Nyt kaikki mahdolliset peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki etenee hyvin ja mallikkaasti loppuun asti!!

Myttö

Vierailija
10/26 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mayaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!! JEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!! Just tällasia kuulumisia sinulta halusinkin kuulla!! Voi että miten ihanaa! Kylmät väreet vilistää päästä jalkoihin, siis aivan ihanan upea uutinen! :) :) :)

Ruu: kyselit raksahommista. Meillä tehdään just sähkötöitä, eli vedetään sähköputkia ja johtoja pitkin kattoja ja seiniä, huh mitä hommaa! Hauikset kipeinä olen vetänyt tänäänkin korotettuun kattoon (3,5m korkeimmillaan) niitä putkia. Lattialämmitys kytkettiin tänään päälle. Seuraavaks käydään sit levyttää seiniä ja lakkaamaan kattopaneleita ja hirsiseiniä.

Rakennushommat on menny mun puolelta hyvin. Mies on aamuseiskasta iltaseiskaan töissä (eka omat työt ja sit raksalla), mutta hyvin on mennyt tyttöjen kanssa. Luojalle kiitos kilteistä lapsista!! Mies viettää joka ilta aikaa tyttöjen kanssa ja tulee sen takia aina ajoissa kotiin. Muutenhan tuolla raksalla vierähtäis varmaan myöhempääkin. Mies on kyllä ollut välillä tosi poikki, mutta on sitten pitänyt vähän vapaata raksalta. Mutta joulun lisäksi ei ole kyllä ollut montaakaan iltaa kotona, eli aika tiiviisti on kyllä ollut raksalla. Mä olen ollu siellä kanssa aina kun äiti on tullu meille hoitaa lapsia. Aika Nooran kanssa on mennyt kuin siivillä, en sit tiedä meneekö se aina näin nopeasti toisen lapsen kanssa vai vaikuttaako tää rakentaminen siihen. Tuntuu siis, että Noora vasta syntyi, ja ens kuussa se täyttää tosiaan jo vuoden!

Mutta ei tosiaan kaduta, että alettiin nyt rakentaa. Mun täti tuomitsi meidät, että miks pitää TEKEMÄLLÄ TEHDÄ toinen lapsi ja sit alkaa rakentaa. Mut se on muutenkin aika höyrähtäny akka, joten eipä käyty sille mitään selittää. Hänen mielestään paras aika rakentaa olis ollu, kun lapset on koulussa. Mutta mihin ne sitä tilaa ja pihaa enää silloin tarttee?! Nythän ne on pieniä ja saavat leikkitilaa kotona ja oman ison pihan metsineen, hiekkalaatikoineen ja keinuineen. Meistä on ihanaa, että parin kuukauden päästä ehkä päästäis jo muuttaa. Toki se on myös ihana ajatus, että jos/kun tehdään kolmas lapsi, saa sen ajan viettää sit ihan rauhassa, normaalia elämää eläen. Mutta ei kyllä tippaakaan ole kaduttanut että tässä vaiheessa elämää rakennettiin.

Juu, huomaa kyllä, että tuo raksahomma on meille ajankohtainen juttu, tuli taas maaduttavan pitkä sepustus, anteeksi!

Mutta nyt syömään ja sit takas piuhoja vetelee!

Ihania uutisia kertakaikkiaan Mayalla!! Mukava kuulla myös raskautuneiden kuulumisia! Toivottavasti Kristiinalla kokoerot tasoittuu, jos siis on tarvetta. Niin, miten se menikään, söitkö sä clomeja tärppikierrossa? Entä onko teillä suvussa sitten kaksosia? Koskas identtisyyden voi selvittää?

Nyt menoks! Myöhemmin taas lisää :)

Mikaela

Vierailija
11/26 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia, varovasti onnittelen! Toivottavasti nyt menisi kaikki hyvin loppuun asti!

Ruu: kyselit mistä kihomatoja saa. Ne yleensä tarttuu muilta ihmisiltä, mä luultavammin sain ne uimahallista.

Kristiina: Jaksamista sairaslomalle, pitkäänhän tuota olet töissä pystynyt olemaan. Yritähän nyt ottaa iisisti vaikka kuinka olisi hommia, pistä muut tekemään! Ethän halua selkää kipeämmäksi. Itsellä oli ensimmäisessä raskaudessa selkä ongelmia ja kun en ottanut rauhallisesti niin voi sitä tuskaa! Toivottavasti vauvojen kokoero tasoittuu, eikös kaksoset yleensäkkin ole erikokoisia?

Vieläkös pumpsu voi pahoin?

Mitäs töppöselle ja nellille kuuluu?

Möhkis, tiitiäinen 31+4 ja uhmakas 2v

Vierailija
12/26 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaakin ihanampaa lukea Mayan uutiset!!! Nyt täällä peukut varpaat pystyssä odotetaan veritestin tuloksia. Tule sitten kertomaan hcg arvot, jos saat ne tietää! Mullakaan ei alkuun ollut mitään tuntemuksia, mutta kyllä ne siitä pian tulivat :) Siirsittekö muuten yhden vai kaksi alkiota?

ruu.

Vierailija
13/26 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille onnitteluista!!!

Ruu, 2 siirettiin, saas nähä...

Pitikö sun ruu lopettaa luget raskaustestin jälken? Mulle sanottiin et jatkat niitä testiin saakka, tänään kun ilmotin tuloksen klinikalle, niin biologi oli puhelimessa, ja se ei juuri tienny.

no meen to:na testiin ja jatkan niitä varmaan to-aamuun asti.

-maya-

Vierailija
14/26 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihana uutinen =) Paljon vauvaliimaa ja toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Möhköfantilla onkin ollut hurjaa menoa! Kamalaa tuollainen, alkoi pelottaa uimahallissa käynti, vaikka aika harvinaista tuollainen varmaan on. Ja onnea tutittomuuteen =)

Toi tutin syöminen on mietityttänyt minuakin. En itse koe sitä mitenkään ongelmaksi, mutta hammashoitaja huomautti että nyt pitäisi lopettaa se. Meillä poika tosin ei koskaan ole ollut kovin kiintynyt tuttiin, vauvanakin sain väkisin työntää suuhun jotta oppisi siihen (no nyt kaikki miettii miksi väkisin opettaa... mutta minulla oli syyni - poika siis huusi koko ajan) Nytkin poitsu pitää tuttia vain nukkumaan mennessä suussa ja yleensä se tippuu samantien pois kun on nukahtanut. Ei ole koskaan muutoin sitä syönyt. En viitsi vielä vierottaa kun pitkästä aikaa on tuo nukahtaminen helppoa, nautitaan siitä nyt hetki ;) Poika siis kohta 2 vee.

Kristiin@ koita ottaa rauhallisesti ettei vain pienet tule ennen aikojaan. Muutaman keskoslapsen tunnen ja toivon etten koskaan keskosta tule saamaan tai kukaan tuttuni sellaista saa, pikkuisten elämän alku on ollut tosi vaikeaa ja yhtä taistelua vieläkin nyt vanhempana on, kaikenlaisia vaikeuksia on keskosuudesta aiheutunut. Muista siis levätä, ei ne lääkärit turhaan lomalle laita!

Täällä odottelen josko menkat alkaa, ehkä joskus tässä loppukuussa? Kiertopäivistä kun ei ole varsinaista tietoa, mutta aina loppukuusta ne menkat nykyään kai tulee. Joten sitä odottaen. Mieli on ollut itsellä aika maassa johtuen siitä kun terveys on reistaillut. Nyt lähes toivon etten olisikaan raskaana, sain näet lähetteen tähystysleikkaukseen. Jonotusaika on varmaan monta kuukautta joten en oikein tiedä mitä teen. Mahdollinen raskaus varmaan haittaa tuollaista eikä olisi toivottua vauvankaan kannalta. Hitsi.

Nelli

Vierailija
15/26 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotakuu määrää, että pääset leikkaukseen 3-6kk sisällä. Kurjaa kun terveys reistaa, jaksamista sinne!

Vierailija
16/26 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maya: jatkoin lugeja viralliseen testipäivään saakka, tällöin multa otettiin tuo verikoa ja seuraavana päivänä en enää ottanut lugeja. Vähän alkuun ihmettelin tätä kun lugepakkauksessa lukee, että niitä pitää ottaa rv. 9 saakka. Mun lääkäri ihmetteli, että miten näin lukee pakkauksessa ja sanoi, että älä usko pakkausmerkintöjä vaan lääkäriä :D

Nyt tarrasukkia ja vauvaliimaa paljon mukaan!!! Täällä ollaan mukana jännityksessä!

Oma napa: Olin tänään lääkärissä kun hiiva ei tuntunut lähtevän. Tai valkkari jatkui edelleen runsaana. Lääkäri totesi että mulla on joku harmiton sekabakteeri tulehdus ja sain siihen jotain voidetta. Meinasi sitten reseptin kirjoittamisen jälkeen, että jos valkkari ei vähene, ei kannata olla moksiskaan, se vaan ei sitten ehkä olekaan mikään tulehdus... kummaa.

No, katottiin myös ultralla vauskia, mutta mitään mittoja ei otettu. Siellä vaikutti olevan kaikki kunnossa. Kysyttiin myös sukupuolta, mutta lääkäri ei osannut varmaksi sanoa. Pikkuista mykeröä näkyi jalkojen välissä, mutta se saattaa olla tässä vaiheessa tytön turvonneet häpyhuulet, pojan pikkuinen pippeli tai mytyssä oleva napanouran pätkä. Odotetaan siis rakenneultraan saakka.

ruu. 17+0

Vierailija
17/26 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että hiiva tai mikä tulehdus onkaan, olisi pian menneen talven lumia.

Sukupuolesta piti vielä sanoa sananen. Me selvitettiin toisen lapsen sukupuoli rv20+ ja lääkäri sanoi että tyttö on tulossa 100% varmasti. Näytti myös meille, että tuossa on häpyhuulet. No, tietysti häntä uskoimme, olihan hän itse Bruno Cacciatore :) Tyttöhän sieltä tulikin, mutta toooosi pullean alapään varustuksen kanssa. Katsoin heti kun syntyi, että onko ihan oikeasti tyttö, siis niin turvoksissa oli hänellä paikat. Varmastin asiaa vielä parilta eri kätilöiltä ja he rauhoittelivat, että on aivan normaalia, tosin tavallisempaa paljon ennenaikaisilla tytöillä. Noorahan syntyi rv39+3 eli ei paljoakaan etuajassa. Mutta n. viikossa turvotus hävisi ja alkoi näyttää tytöltä ;) Tämä kertomus siis siksi, että normaaliultrassa en ihmettele jos tyttöjä luullaan pojiksi tai päinvastoin, kun vielä synnyttyäkin äitikin epäilee kumpi tulokas on ;) Mutta kokenut lääkäri yhdistettynä kunnon laitteilla näkee sukupuolen kyllä.

Vierailija
18/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännitetään mayan puolesta, tilehan kertomaan mitä testitulokset, kunhan ne valmistuu!

Ulkona on kova pakkanen, mutta tekis mieli lähteä kaupungille, kun on markkinoiden viimeinen päivä ja kelallakin pitäis käydä. Pitää nyt katsella lähdetäänkö vai ei.

Vierailija
19/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopee pinoutuminen, huomen palaan tarkemmin asiaan.

Eli Hcg verestä oli mukavat 518!!!!!!!!!!!!!! viitearvo pp15 oli 120-580, eli arvo oli siihen nähden tosi hyvä!!!!!!!!! siis tänään pp15, rv:tä en pysty perään laittamaan;) eka ultra on 13.2, aikas jännää!!!!!!!!

Olo on aika hämmentynyt...

-maya-

Vierailija
20/26 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo arvohan voisi viitata siihen, että molemmat ovat kiinnittyneet. Itselläni hcg oli veritestissä 157, ja tosiaan yksi vain siirrettiin.

Onnea paljon!!!

ruu. +napero 17+2