Lakimiestä paikalla? Työnantaja johtanut harhaan
Elikkä tilanne on se että työskentelen varahenkilönä ja kun työnantajan kanssa on keskusteltu puhelimessa työsuhteen ehdoista on työnantaja sanonut myös työmatkan olevan työaikaa. Nyt selvisi että työnantaja on jättänyt matkoja maksamatta ja lisäksi työnantajani on huutanut minulle koska olen ollut joskus myöhässä. Olen sanonut työnantajalle että lähden kotoa kun saan tiedon missä tänään työskentelen.
Työnantaja sanoi etten saa myöhästyä. Muut varahenkilöt ovat sanoneet että eivät hekään ole aina ajoissa töissä. Onko tämä siis työntekijän johtamista harhaan ja voinko heti purkaa työsuhteen? Olen kuitenkin huomannut vähän myöhässä että työnantaja ei olekaan aina maksanut matkoja.
Kommentit (9)
Lisään vielä sen että puhelu on nauhoitettu missä työsuhteen ehtoja käydään läpi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ikävää.
Onko kirjallinen sopimus?
Eli työsopimus on kirjallinen mutta työajoista on keskusteltu nauhoitetussa puhelussa.
Ap
Varmista ensin uusi työpaikka ennenkuin alat lähtemään, mutta tuskin työnantajaa hetkauttaa että lopetatko heti vai kuukauden päästä jos kerta lähdössä olet.
Tuommoisesta ei hyödyä riidellä, itsisanoudu tai selvitä puhumalla ne sovitut työajat.
Vierailija kirjoitti:
Tuommoisesta ei hyödyä riidellä, itsisanoudu tai selvitä puhumalla ne sovitut työajat.
On selvitetty. Mun työaika on 8.21-16.00 ja muut varahenkilöt saa tulla myöhässä. Mun myöhästymiseen tartuttiin niin vahvasti että esimies varmisti että saan tiedon aina ajoissa enkä saa myöhästyä ikinä. Muut saa tulla kun ne ehtii( työvuoron voi saada vasta klo 8 tietoon)
Kuulutko liittoon? Siellä osataan neuvoa.
En kuulu liittoon. Työsuojelusta sanottiin että tää olisi syrjintää. Luottamusmies ei oikein ottanut työaikaan muuta kantaa kuin että myöhästyminen on sallittua jos ei ehdi ajoissa.
Ap
Ikävää.
Onko kirjallinen sopimus?