Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Läheisen joka on itse jo kuollut kuvia somessa ilman lupaa

Vierailija
07.04.2024 |

Onko ok vai voiko vaatia tekemään jotain?

Kyseessä siis on perhetuttu joka on postannut someensa jo vuosia sitten kuolleen siskoni kuvia. Toki hänellä on tekijänoikeudet niihin kuviin, mutta saako kuolleiden vanhoja kuvia postata someen? Heiltähän ei voi lupaa kysyä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan haluaisi.

Vierailija
2/9 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niitä laittaa, itse ottamiaan kuvia. Etenkin, jos eivät ole halventavia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä perhetuttua poistamaan kuvat. Muussa tapauksessa voit tehdä ilmiannon ylläpidolle.

Vierailija
4/9 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuolleista ei saisi olla näkyvillä kuvia, jos ne ovat asiallisia?

Vierailija
5/9 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sisällössä, millaisin tekstein. 

Kiitos kun kerroit, nyt onkin sitten kova etsiminen, että missä nää kuvat on.

laittavathan ihmiset iäkkäiden vanhempiensakin kuvia nettiin, julkisina, kaikkien nähtäville... Tarjoavat tietoa, miten hoitavat kuolinpesäsiivoukset ja niin edespäin. Julkisena.

No, netti on laaja, joten sinne mahtuu vaikka mitä tarinaa ja kuvia, ja niitä sitten jaellaan ympäriinsä sellaisillekin ihmisille, jotka eivät itse niitä koskaan löytäisi, jollei joku sitä hänelle jakaisi... 

Puhupa sen kuvien lataajan kanssa miksi hän sitä tekee... Ja sinua kiusaa, että tekee....

Vierailija
6/9 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sun pitää mennä sanomaan, että et pidä siitä, että hän jakelee perheeseen kuulumattomana sisaresi kuvia nettiin.

Vierailija
7/9 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvien julkaisuun ei tarvita lupaa. Sinustakin voidaan ottaa julkisella paikalla kuva ja sen saa täysin vapaasti julkaista vaikkapa lehdessä.

Kuvien julkaisu on laitonta vain siinä tapauksessa, että niillä jotenkin halvennetaan kuvassa olevaa henkilöä.

Vierailija
8/9 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tykkäisi. Ihmettelen myös kun yksi tuttu laittaa aina kuvia kehitysvammaisesta veljestään, ja tämä ei ihan varmasti ymmärrä että hänen kuvat pyörii jossain somessa jatkuvasti. 

Vierailija
9/9 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene enää mihinkään tapahtumiin. Ärsyttää suunnattomasti, että kaikista mahdollisista tapahtumista joku laittaa kuvaa nettiin. Haluaisin mennä vaikka kaupunginosassani järjestettyihin myyjäisiin tms., mutta ei voi.